Δάνειο 580 εκατ. ευρώ από ΕΤΕπ για τη νέα γραμμή 4 του μετρό

Δάνειο 580 εκατ. ευρώ από ΕΤΕπ για τη νέα γραμμή 4 του μετρό

Δάνειο ύψους 580 εκατ. ευρώ για την κατασκευή της γραμμής 4 συνήψε χθες η «Αττικό Μετρό» με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Πρόκειται για το μεγαλύτερο δάνειο που έχει δοθεί από την ΕΤΕπ για τη χρηματοδότηση συγκοινωνιακού έργου στην Ελλάδα.

2' 21" χρόνος ανάγνωσης

Δάνειο ύψους 580 εκατ. ευρώ για την κατασκευή της γραμμής 4 συνήψε χθες η «Αττικό Μετρό» με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Πρόκειται για το μεγαλύτερο δάνειο που έχει δοθεί από την ΕΤΕπ για τη χρηματοδότηση συγκοινωνιακού έργου στην Ελλάδα. Ο δανεισμός της Ελλάδας για το συγκεκριμένο έργο ανέρχεται πλέον στα 730 εκατ. ευρώ.

Η σύμβαση για την πίστωση του ποσού υπεγράφη χθες στα γραφεία της «Αττικό Μετρό». «Η επένδυση στις βιώσιμες μεταφορές είναι κρίσιμης σημασία για τη βελτίωση της καθημερινότητας, τη στήριξη της οικονομικής ανάπτυξης και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και της ατμοσφαιρικής μόλυνσης», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ Christian Kettel Thomsen. «Τα τελευταία 30 χρόνια, η ΕΤΕπ υπήρξε αρωγός των επενδύσεων με όραμα, όπως το όραμα που ενσάρκωσε η Αττικό Μετρό Α.Ε., η οποία κατάφερε να μειώσει τα κυκλοφοριακά προβλήματα βελτιώνοντας την ποιότητα των μετακινήσεων για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας. Σήμερα, είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που συμμετέχω στην υπογραφή της επίσημης συμφωνίας στήριξης προς την Αττικό Μετρό Α.Ε., τη μεγαλύτερη στήριξη που έχει δοθεί μέχρι σήμερα στον τομέα των μεταφορών στην Ελλάδα, επιβεβαιώνοντας με τον τρόπο αυτό τη στήριξή μας για τη γραμμή 4». «H υλοποίηση των έργων της Αττικό Μετρό Α.Ε. δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την ένταξή τους στα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ενωσης και την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, της οποίας η συμβολή είναι καθοριστική από την έναρξη κατασκευής των έργων μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έως και σήμερα», προσέθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νίκος Κουρέτας.

Ο δανεισμός της Ελλάδας για το συγκεκριμένο έργο ανέρχεται πλέον σε 730 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για το δεύτερο τμήμα δανείου που λαμβάνει η «Αττικό Μετρό» για το συγκεκριμένο έργο – προηγήθηκε η πρώτη δανειακή σύμβαση το 2009, ύψους 150 εκατ. ευρώ, ποσό που εκταμιεύτηκε τον Νοέμβριο του 2021. Το δάνειο θα έχει 30ετή διάρκεια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα έργα μετρό από το 2000 έως σήμερα χρηματοδοτούνται με δάνεια της ΕΤΕπ (και πόρους από το εκάστοτε χρηματοδοτικό πλαίσιο, ΚΠΣ και μετά ΕΣΠΑ), γεγονός που υποδεικνύει την εμπιστοσύνη τις ΕΤΕπ στην Αττικό Μετρό αλλά και τη σημασία που αποδίδει σε αυτού του είδους τα έργα.

Οσον αφορά το μέλλον, σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση της «Αττικό Μετρό», στις επεκτάσεις του μετρό της Αθήνας που προχωρούν κατά προτεραιότητα είναι η επέκταση της γραμμής 2 από Ανθούπολη προς Ιλιον, με 3 νέους σταθμούς, έργο το οποίο είναι υπό μελέτη, με πρόβλεψη δημοπράτησης αυτού εντός του 2022 (εκτιμώμενο κόστος 300 εκατ. ευρώ). Θα ακολουθήσουν τόσο οι επεκτάσεις της γραμμής 2 προς Γλυφάδα (3 νέοι σταθμοί, 300 εκατ. ευρώ) και της γραμμής 1 (σε υπόγεια χάραξη) προς Καλλιθέα και ΚΠΙΣΝ με 4 νέους σταθμούς. Χαμηλότερο βαθμό ωρίμανσης παρουσιάζει η επέκταση της γραμμής 4 προς Περισσό και από εκεί προς Πετρούπολη (6 σταθμοί 600 εκατ.), παρά το μεγάλο όφελος που θα προσφέρει η σύνδεση με τη γραμμή 1.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT