Οι συχνές απεργίες κόβουν δρομολόγια από τον Πειραιά

Οι συχνές απεργίες κόβουν δρομολόγια από τον Πειραιά

Ναυτιλιακές παρακάμπτουν το λιμάνι για να αποφύγουν καθυστερήσεις

2' 15" χρόνος ανάγνωσης

Για τρίτη φορά μέσα σε τέσσερις μήνες ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά απέτυχε χθες να εξυπηρετήσει έμφορτα πλοία τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ρίχνοντας νερό στον μύλο των ξένων λιμανιών-ανταγωνιστών του. Εχοντας χτίσει επί μία δεκαετία το success story του πάνω στην αξιοπιστία και στην ταχύτητα εξυπηρέτησης των φορτίων που έρχονται από την Ασία, «σκόνταψε» την τελευταία βδομάδα του περασμένου Οκτωβρίου και ξανά στις αρχές Δεκεμβρίου και πάλι χθες στις απεργίες μερίδας εργαζομένων που διέκοψαν τη λειτουργία του.

Οι πράκτορες των μεγάλων ξένων ναυτιλιακών εταιρειών προειδοποιούν πως ο Πειραιάς μπορεί να βγει από τα βασικά δρομολόγια, όπως έχει ήδη συμβεί με κάποια, ενώ αρκετοί εξ αυτών ανησυχούν πως θα υπάρξουν και πάλι ελλείψεις στα εμπορικά καταστήματα, ειδικά σε όσα έχουν εποχικά είδη, όπως συνέβη τα Χριστούγεννα. Είναι λοιπόν υπαρκτή η απειλή να αποδρομολογηθούν πλοία από τον Πειραιά; Η Διεθνής Ναυτική Ενωση (ΔΝΕ), που εκπροσωπεί τους πράκτορες των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, ισχυρίζεται πως «εξαιτίας των αλλεπάλληλων απεργιακών κινητοποιήσεων, από τον Νοέμβριο του 2021 έως και σήμερα, 85 εμπορικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία –στη συντριπτική τους πλειονότητα– είναι mother vessels, έχουν αναγκαστεί να παρακάμψουν τον λιμένα Πειραιώς». «Τα φορτία εισαγωγής και εξαγωγής αυτών των πλοίων εναποτέθηκαν σε παρακείμενους μεσογειακούς λιμένες και διαμετακομίστηκαν στον Πειραιά με μεγάλη καθυστέρηση», προσθέτει, ενώ αναφέρει πως «ακόμη και τώρα, εταιρείες-μέλη μας παραδίδουν φορτία που προορίζονταν προς διάθεση στην εγχώρια αγορά των Χριστουγέννων». Υπογραμμίζει, δε, πως οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών που επέλεξαν να παραμείνουν τα πλοία τους στο αγκυροβόλιο Πειραιώς βρέθηκαν αντιμέτωπες με καθυστέρηση ακόμα και 14 ημερών.

Εως σήμερα, 85 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αναγκαστεί να παρακάμψουν το λιμάνι του Πειραιά.

Οπως εξηγούν οι χρήστες του λιμανιού, αυτά τα φαινόμενα «έχουν εξαναγκάσει τις μεγαλύτερες συμμαχίες ναυτιλιακών εταιρειών να έχουν –κατά περίπτωση– αφαιρέσει τον Πειραιά από τα δρομολόγιά τους, ενώ εξετάζονται πλέον εισηγήσεις μιας καθολικής εξαίρεσης από τα τακτικά δρομολόγια για το προσεχές τρίμηνο».

Γιατί όμως απεργούν όσοι απεργούν και κλείνουν τις πύλες του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων; Στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων υπάρχουν δύο σωματεία εργαζομένων, το ένα με περίπου 1.000 μέλη («Συνδικάτο») και αυτό που πρόσκειται στο ΚΚΕ (ΕΝΕΔΕΠ), με άλλα περίπου 500 μέλη. Τα δύο αυτά σωματεία ερίζουν για το ποιο είναι αυτό που πραγματικά αντιπροσωπεύει τους εργαζομένους.

Το θέμα έχει καταλήξει στα δικαστήρια. Ωστόσο, η συλλογική σύμβαση εργασίας –για την υπογραφή της οποίας απεργεί τώρα η ΕΝΕΔΕΠ– έληξε τον Δεκέμβριο. Η εταιρεία δηλώνει έτοιμη να υπογράψει νέα, αλλά ζητάει την απόφαση της Δικαιοσύνης για να ξέρει με ποιον θα υπογράψει. Χθες, ημέρα απεργίας της ΕΝΕΔΕΠ, το υπουργείο Ναυτιλίας σε συνεννόηση με την Αστυνομία έστειλε μονάδες για να διαφυλάξουν την απρόσκοπτη λειτουργία του λιμανιού, ωστόσο η ένταση φαίνεται πως έχει αποθαρρύνει πολλούς από τους εργαζομένους που θέλουν να δουλέψουν, αλλά δεν θέλουν να έρθουν σε σύγκρουση με τους συναδέλφους τους από την ΕΝΕΔΕΠ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT