Ο e-ΕΦΚΑ αλλάζει και είναι δίπλα στους πολίτες

Ο e-ΕΦΚΑ αλλάζει και είναι δίπλα στους πολίτες

Το 2021 εκδόθηκαν περίπου 225.000 συνταξιοδοτικές αποφάσεις, περισσότερες από ποτέ στη διάρκεια ενός έτους.

3' 7" χρόνος ανάγνωσης

Το 2021 υπήρξε αναμφίβολα έτος σημαντικών αλλαγών για τον e-ΕΦΚΑ. Προχώρησε ο ψηφιακός μετασχηματισμός του και άρχισαν να χτίζονται γέφυρες εμπιστοσύνης με τους πολίτες. Από τη στιγμή της βεβιασμένης σύστασής του το 2016, ο ΕΦΚΑ αποτέλεσε έναν φορέα με τον οποίο η συντριπτική πλειονότητα των πολιτών έχουν ή θα έχουν συναλλαγές και τον οποίο είχαν συνηθίσει να θέτει επιπλέον εμπόδια στην καθημερινότητά τους.

Το ένα βασικό σκέλος του προβλήματος αφορά το χρονίζον ζήτημα του ρυθμού απονομής των εκκρεμών κύριων συντάξεων. Το 2021 εκδόθηκαν περίπου 225.000 συνταξιοδοτικές αποφάσεις, περισσότερες από ποτέ σε ένα έτος, έναντι 161.771 το 2020 και 123.324 το 2019, και πλέον βρίσκεται σε πορεία επίτευξης ο στόχος της απονομής όλων των ληξιπρόθεσμων κύριων συντάξεων μέχρι το τέλος του α΄ εξαμήνου του 2022. Ενα αποτέλεσμα που επετεύχθη παρά τη σημαντική αύξηση των νέων αιτήσεων συνταξιοδότησης των τελευταίων μηνών και από το ίδιο ανθρώπινο δυναμικό που βρισκόταν στον φορέα και τα προηγούμενα χρόνια.

Η δημιουργία του Πύργου Ελέγχου

Εκείνο που άλλαξε είναι ο συνεχής έλεγχος και η αξιοποίηση υποδομών και εργαλείων μάνατζμεντ που είτε υιοθετήθηκαν είτε ωρίμασαν κατά το 2021: η δημιουργία του Πύργου Ελέγχου για την ηλεκτρονική παρακολούθηση της έκδοσης συντάξεων σε όλη την Ελλάδα. Η δημιουργία ειδικής ομάδας έργου για την αποκλιμάκωση των εκκρεμών συντάξεων. Η δημιουργία κεντρικής δομής ταχείας απονομής συντάξεων διαδοχικής ασφάλισης. Η ολοκλήρωση της συγχώνευσης των τοπικών υποκαταστημάτων και η δημιουργία ενιαίων κέντρων απονομής συντάξεων σε όλη την Ελλάδα. Η προμήθεια 3.000 νέων υπολογιστών με σύγχρονο λογισμικό. Ο μηχανισμός των πιστοποιημένων λογιστών και δικηγόρων για τη διεκπεραίωση εκκρεμών συντάξεων. Η έμφαση που δόθηκε στα πιο προβληματικά Ταμεία (τ. ΤΣΜΕΔΕ, τ. ΤΑΝ, τ. ΤΣΑΥ, ΝΑΤ) από πλευράς εκκρεμών συντάξεων παρελθόντων ετών. H διαρκής αύξηση των νέων αιτήσεων συνταξιοδότησης και επικουρικών συντάξεων που υποβάλλονται και απονέμονται ψηφιακά.

Το έτερο βασικό σκέλος του προβλήματος αφορά στην ανάγκη βελτίωσης σε θεαματικό βαθμό του επιπέδου εξυπηρέτησης των πολιτών και ιδίως των πιο ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Οι παρεμβάσεις που έγιναν αφορούσαν τόσο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών όσο και την αποσυμφόρηση των εργαζομένων. Σε αυτή την κατεύθυνση το 2021 προστέθηκαν 17 νέες ψηφιακές υπηρεσίες, οι οποίες φτάνουν πλέον τις 53. Η 53η προστέθηκε εντός του Ιανουαρίου και αφορά την ηλεκτρονική αίτηση επικουρικής σύνταξης λόγω γήρατος. Περίπου 1,2 εκατομμύριο συναλλαγές των πολιτών πραγματοποιούνται σε μηνιαία βάση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ.

Εξίσου σημαντικό και το τέλος της ταλαιπωρίας των συμπολιτών μας με μη αναστρέψιμες παθήσεις, οι οποίοι δεν χρειάζεται πλέον να επανεξετάζονται περιοδικά στα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ), αλλά μόνο μία φορά. Επιπλέον, σε συνεργασία με τη διοίκηση του ΣΕΦ βρέθηκε η εποικοδομητική λύση της μεταστέγασης των ΚΕΠΑ σε σύγχρονες εγκαταστάσεις με όλες τις απαραίτητες ανέσεις στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

Το τηλεφωνικό κέντρο με τον ενιαίο αριθμό 1555 για όλους τους φορείς που υπάγονται στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ήταν μια καθοριστική παρέμβαση προς την ίδια κατεύθυνση. Στο πρώτο εξάμηνο της λειτουργίας του έχει εξυπηρετήσει περισσότερες από 1 εκατομμύριο κλήσεις, τα τρία τέταρτα των οποίων αφορούν στον e-ΕΦΚΑ.

Η αναβάθμιση των υπηρεσιών και του e-ΕΦΚΑ εν γένει συνεχίζεται και το 2022. Με την προσθήκη 15 νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, τη σταδιακή κατάργηση των επισκέψεων στα υποκαταστήματα για τις υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες και ηλεκτρονικά, και τη μονιμοποίηση των ηλεκτρονικών ραντεβού, ώστε να μπει ένα τέλος στις ουρές. Επιπλέον, θα αξιοποιηθούν πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης για τον περαιτέρω ψηφιακό μετασχηματισμό του e-ΕΦΚΑ. Και φυσικά με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για τον συνολικό εκσυγχρονισμό του e-ΕΦΚΑ, μέσω διοικητικής αναδιάρθρωσης, βελτίωσης της επιχειρησιακής του δυνατότητας, απλοποίησης των διαδικασιών και αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του. Ο στόχος του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, της διοίκησης και των εργαζομένων του e-ΕΦΚΑ είναι ξεκάθαρος: να εξελιχθεί σε έναν ευρωπαϊκών προδιαγραφών φορέα που θα παράγει κοινωνική πολιτική.

* Ο κ. Νικόλαος Χ. Παγώνης είναι υποδιοικητής e-ΕΦΚΑ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT