Τετραπλό χτύπημα στα εμπορικά καταστήματα

Τετραπλό χτύπημα στα εμπορικά καταστήματα

Το κύμα ακρίβειας σε βασικά αγαθά, η πανδημία, το υψηλό κόστος ενέργειας αλλά και η κακοκαιρία των προηγούμενων ημερών «φρέναραν» την κίνηση στα καταστήματα, επηρεάζοντας τις πωλήσεις κατά την περίοδο των εκπτώσεων, που λήγουν επισήμως στις 28 Φεβρουαρίου.

1' 36" χρόνος ανάγνωσης

Το κύμα ακρίβειας σε βασικά αγαθά, η πανδημία, το υψηλό κόστος ενέργειας αλλά και η κακοκαιρία των προηγούμενων ημερών «φρέναραν» την κίνηση στα καταστήματα, επηρεάζοντας τις πωλήσεις κατά την περίοδο των εκπτώσεων, που λήγουν επισήμως στις 28 Φεβρουαρίου.

«Ο Δεκέμβριος, που παραδοσιακά για την αγορά ένδυσης είναι ένας καλός μήνας, δεν πήγε τόσο καλά, ενώ οι εκπτώσεις δεν έχουν μέχρι στιγμής την πορεία που περιμέναμε», αναφέρει στέλεχος που αναλύει την πορεία της αγοράς. Υπενθυμίζεται ότι πολλές εταιρείες, όπως οι Pink Woman, Forel, BSB κ.ά., ξεκίνησαν τις προσφορές πριν από την επίσημη πρεμιέρα των χειμερινών εκπτώσεων στις 10 Ιανουαρίου, προσδοκώντας να δελεάσουν τους καταναλωτές σε μια περίοδο που τα κρούσματα αυξάνονταν. «Οι πωλήσεις είναι υποτονικές και τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο. Το αισιόδοξο όμως είναι πως βρίσκονται σε καλή πορεία αυτές των eshops. Το ηλεκτρονικό εμπόριο αντέχει», αναφέρει στέλεχος της Forel, ελληνικής εταιρείας γυναικείας ένδυσης.

Μείωση κίνησης λόγω ακρίβειας, πανδημίας, υψηλού κόστους ενέργειας και κακοκαιρίας.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, οι ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες (50%-100%) έχουν αρχίσει να μετακυλίονται και στο τελικό προϊόν, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται αυξήσεις 5%-15%, φθάνοντας σε ορισμένες περιπτώσεις και το 20%. Μάλιστα, στελέχη της αγοράς τονίζουν πως οι ήδη υψηλοί λογαριασμοί ρεύματος και φυσικού αερίου για ενεργοβόρες επιχειρήσεις, όπως είναι τα βαφεία, έχουν πλέον τετραπλασιαστεί. Στελέχη του ΣΕΠΕΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος) εκτιμούν πως το 2021 ήταν μια σαφώς καλύτερη χρονιά από το 2020, όταν τα συνεχόμενα lockdowns οδήγησαν στο κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων και στον περιορισμό των μετακινήσεων.

Αν και τα επίσημα στοιχεία θα ανακοινωθούν προς τα τέλη Φεβρουαρίου, εκτιμάται πως οι λιανικές πωλήσεις ένδυσης στην εγχώρια αγορά θα σημειώσουν άνοδο 25% σε σύγκριση με το 2020, ξεπερνώντας σε αξία τα 3 δισ. ευρώ, ενώ οι εξαγωγές αναμένεται να αυξηθούν πάνω από 20%.

Όπως αναφέρουν δημοσιευμένα στοιχεία του συνδέσμου, στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2021 οι εξαγωγές των ελληνικών επιχειρήσεων σημείωσαν άνοδο 26,2% και ξεπέρασαν το 1,6 δισ. ευρώ, από 1,27 δισ. το 2020.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT