Κέρδη-ρεκόρ 4,2 δισ. ευρώ για την ευρωπαϊκή Airbus

Κέρδη-ρεκόρ 4,2 δισ. ευρώ για την ευρωπαϊκή Airbus

Επειτα από δύο χρόνια θα διανείμει ξανά μέρισμα στους μετόχους της

2' 22" χρόνος ανάγνωσης

Θετικότατες είναι οι ειδήσεις από το μέτωπο της ευρωπαϊκής αεροναυπηγικής της Airbus, η οποία σημείωσε κέρδη ρεκόρ το 2021, σηματοδοτώντας την πορεία ανάκαμψής της, ενώ δήλωσε έπειτα από δύο χρόνια αποχής πως θα δώσει μέρισμα στους μετόχους της. Την επίδοσή της οφείλει στις δραστηριότητές της στην πολιτική αεροπορία, καθώς και στην αεροδιαστημική και την άμυνα. Επιπλέον, επιβεβαίωσε τις πληροφορίες ότι προχωρεί σε αναθεώρηση της στρατηγικής της στο πεδίο της άμυνας. Παρά το ότι η εταιρεία, η μεγαλύτερη στη ναυπήγηση αεροσκαφών πολιτικής αεροπορίας στον κόσμο, εκτιμά πως το 2022 θα έχει υψηλότερα κέρδη και θα παραδώσει περισσότερα από 700 αεροσκάφη, έναντι των 611 πέρυσι, προειδοποίησε για τις υφιστάμενες και επίμονες προκλήσεις. Κι αυτές δεν είναι άλλες από τα  κωλύματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και τον πληθωρισμό.

«Η πανδημία ακόμα δεν βρίσκεται εντελώς πίσω μας», επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της ευρωπαϊκής αεροναυπηγικής εταιρείας, Γκιγιόμ Φορί, προσθέτοντας πως κατά την εκτίμησή του η αγορά των αεροπλάνων τζετ θα ανακάμψει μεταξύ 2023 και 2025. «Είναι πλέον ξεκάθαρο πως οι άνθρωποι θέλουν και πάλι να πετάξουν, όπερ και συμβαίνει, μόλις χαλαρώνουν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί». Επιπλέον, η Airbus, η οποία κατασκευάζει και στρατιωτικά αεροπλάνα, επιβεβαίωσε πως επανεξετάζει τη στρατηγική της στον κλάδο της άμυνας. Είχε προηγηθεί δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, το οποίο ανέφερε ότι το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας εξετάζει διάφορα ενδεχόμενα, με τα οποία ίσως θα ανοίξει την πόρτα σε πιο στρατηγικές συνεργασίες. Πάντως, ο Γκιγιόμ Φορί διευκρίνισε πως η Airbus παραμένει «προσηλωμένη στον στόχο της να έχει μια ισχυρή θέση στον αμυντικό κλάδο», αν και αρνήθηκε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την αναθεώρηση.

Η εταιρεία προβλέπει νέα αύξηση της κερδοφορίας το 2022 και παράδοση 720 αεροσκαφών, έναντι 611 πέρυσι.

Εν τω μεταξύ, ύστερα από οικονομική ξηρασία δύο ετών ο αεροναυπηγικός όμιλος ανακοίνωσε, λόγω των υψηλών του εσόδων, ότι επαναλαμβάνει την παροχή μερίσματος. Το 2021 είχε κέρδη-ρεκόρ της τάξεως των 4,213 δισεκατομμυρίων ευρώ, χάρις και στο τέλος της παραγωγής του σούπερ τζάμπο Α380. Το προτεινόμενο μέρισμα είναι της τάξεως του 1,50 ευρώ ανά μετοχή. Από πλευράς τους οι αναλυτές είπαν πως τα αποτελέσματα ξεπέρασαν τις προσδοκίες για κέρδη, αν και ορισμένοι ήταν απογοητευμένοι που η εταιρεία προέβλεπε σταθερές ταμειακές ροές το 2022 έπειτα από μια απότομη ανάκαμψη στα 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021 και ενώ υπήρξε αρνητικό πρόσημο 6,8 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2020.

Αναφορικά με τις παραδόσεις αεροσκαφών, η Airbus προέβλεψε 720 για το 2022, από 611 πέρυσι, και προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη περί τα 5,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Το καθαρό ρευστό ενισχύθηκε πάνω από 75%, φθάνοντας τα 7,6 δισεκατομμύρια ευρώ, τείνοντας προς τα επίπεδα πριν από την πανδημία των 12,5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Τέλος, η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική επιβεβαίωσε ότι σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγή αεροσκαφών βραχείας ατράκτου στα 65 τον μήνα έως το καλοκαίρι του 2023, από τα σχεδόν 45 σήμερα, ενώ ορισμένοι αναλυτές επισήμαναν πως εμφανίστηκε συγκρατημένη, διότι αρχικά είχε θέσει στόχο τις 75 μονάδες μηνιαίως έως το 2025.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT