Coca-Cola: Αύξηση πωλήσεων και κερδών κατέγραψε το 2021

Coca-Cola: Αύξηση πωλήσεων και κερδών κατέγραψε το 2021

Οι επιδόσεις της ξεπέρασαν και αυτές που είχε κατά την προ πανδημίας περίοδο

2' 53" χρόνος ανάγνωσης

Επιδόσεις που ξεπέρασαν και αυτές που είχε κατά την προ πανδημίας περίοδο σημείωσε η Coca-Cola HBC AG το 2021, με τη στρατηγική της σε ό,τι αφορά τη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου της σε προϊόντα για όλες τις ώρες της ημέρας να κρίνεται επιτυχημένη. Καθοριστικό ρόλο στην αύξηση πωλήσεων και κερδών διαδραμάτισε η αύξηση των πωλήσεων στο κανάλι της εστίασης, αλλά και ταυτόχρονα η προσαρμογή στις νέες καταναλωτικές συνήθειες που διαμορφώθηκαν στη διάρκεια των lockdowns, κάποιες από τις οποίες απέκτησαν μόνιμο χαρακτήρα. Αν και το 2022, σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, έχει ξεκινήσει δυνατά, υπάρχουν δύο μεγάλες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει: πρώτον, το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον, το οποίο δεν αποκλείεται να οδηγήσει και σε μεγαλύτερες –πέραν των ήδη αποφασισμένων από τώρα– ανατιμήσεις και δεύτερον, η ένταση και διάρκεια της ρωσοουκρανικής κρίσης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες η Coca- Cola HBC AG, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις διαμορφώθηκαν το 2021 σε 7,17 δισ. ευρώ έναντι 6,13 δισ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας αύξηση 16,9%, και έναντι 7,02 δισ. ευρώ το 2019. Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν το 2021 σε 831 εκατ. ευρώ έναντι 672,3 εκατ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας αύξηση 23,6%. Αυξημένα είναι και σε σχέση με το 2019 οπότε είχαν διαμορφωθεί σε 758,7 εκατ. ευρώ.

Τα συγκρίσιμα καθαρά μετά από φόρους κέρδη του ομίλου ανήλθαν το 2021 σε 578,1 εκατ. ευρώ έναντι 431,4 εκατ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας αύξηση 34%. Το 2019 είχαν επίσης διαμορφωθεί σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με το 2021 και συγκεκριμένα σε 522,2 εκατ. ευρώ. Οι πολύ θετικές επιδόσεις του 2021 οδήγησαν το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου να προτείνει μέρισμα 0,71 ευρώ/μετοχή, αυξημένο κατά 10,9% σε ετήσια βάση.

Το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου προτείνει μέρισμα 0,71 ευρώ/μετοχή, αυξημένο κατά 10,9% σε ετήσια βάση.

Στην Ελλάδα ειδικότερα, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 15,6% στο σύνολο του έτους, με την αύξηση να οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην επαναλειτουργία του τουρισμού και της εστίασης από τον Μάιο και έπειτα. Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε σε όλες τις κατηγορίες, με καλές επιδόσεις στα προϊόντα σήματος Coca-Cola με χαμηλή και μηδενική ζάχαρη, στα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες και στα ποτά ενέργειας, ενώ το σήμα καφέ Costa Coffee συνέβαλε στις επιδόσεις των πωλήσεων. Τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά συνέχισαν να σημειώνουν ισχυρή ανάκαμψη, με αύξηση κατά υψηλό διψήφιο ποσοστό. Αξίζει πάντως να σημειωθεί, όπως επεσήμανε και ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ζόραν Μπογκντάνοβιτς κατά τον σχολιασμό των αποτελεσμάτων με τους αναλυτές, ότι σε όλες τις αναπτυγμένες αγορές, συμπεριλαμβανομένης και της ελληνικής, τα βασικά οικονομικά μεγέθη του 2021 υπολείπονται αυτών του 2019.

Για το 2022 ο όμιλος αναμένει ανάπτυξη πάνω από το μέσο εύρος – στόχο του 5% με 6%, ενώ για το κόστος πωληθέντων ανά κιβώτιο, η διοίκηση του ομίλου αναμένει υψηλή μονοψήφια αύξηση και μάλιστα εκτιμά ότι η αύξηση αυτή θα κυμανθεί στο υψηλότερο επίπεδο αυτού του εύρους, λόγω της συνεχιζόμενης αύξησης του κόστους πρώτων υλών. «Το να προχωρήσουμε σε επιπλέον ανατιμήσεις εάν υπάρξουν ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις στις πρώτες ύλες είναι μια επιλογή», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μπογκντάνοβιτς, κάνοντας λόγο για «εξαιρετικά πληθωριστικό περιβάλλον».

Ερωτηθείς σχετικά με τις επιπτώσεις από τη ρωσοουκρανική κρίση, ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG απάντησε: «Εχοντας εμπειρία από αρκετές κρίσεις, καθώς και από την προηγούμενη στη Ρωσία, έχουμε κάνει πολλά σενάρια και ολιστικά σχέδια αντιμετώπισης και είμαστε έτοιμοι να τα ενεργοποιήσουμε εάν χρειαστεί». Εάν η κρίση χειροτερέψει, τότε αναμένεται ανάπτυξη στο χαμηλό σημείο του εύρους που δόθηκε χθες (guidance), ενώ σε περίπτωση πολύ μεγάλης επιδείνωσης δεν αποκλείεται αναθεώρηση της πρόβλεψης για την ανάπτυξη του 2022.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT