Συμφωνία για πλαφόν στα περιθώρια κέρδους των πρατηρίων καυσίμων

Συμφωνία για πλαφόν στα περιθώρια κέρδους των πρατηρίων καυσίμων

Εν αναμονή της κατάθεσης στη Βουλή της τροπολογίας για την επιβολή πλαφόν στα περιθώρια κέρδους των πρατηρίων βρισκόταν χθες η αγορά καυσίμων, μέτρο για το οποίο υπήρξε σύμφωνα με πληροφορίες προσυνεννόηση.

2' 27" χρόνος ανάγνωσης

Εν αναμονή της κατάθεσης στη Βουλή της τροπολογίας για την επιβολή πλαφόν στα περιθώρια κέρδους των πρατηρίων βρισκόταν χθες η αγορά καυσίμων, μέτρο για το οποίο υπήρξε σύμφωνα με πληροφορίες προσυνεννόηση. Την περασμένη Παρασκευή πραγματοποιήθηκε σύσκεψη των υπουργών Επικρατείας Ακη Σκέρτσου και Ανάπτυξης Αδώνιδος Γεωργιάδη με εκπροσώπους του κλάδου εμπορίας πετρελαιοειδών και πρατηρίων, όπου και τέθηκε το ζήτημα του πλαφόν καθώς οι τιμές καυσίμων είχαν αρχίσει ήδη να παίρνουν την ανηφόρα.

Η αρχική πρόταση μάλιστα που οι δύο υπουργοί έθεσαν στην αγορά ήταν η επιβολή πλαφόν στην τιμή της αντλίας, στο οποίο αντέδρασαν και οι δύο κλάδοι με το επιχείρημα ότι πρόκειται για διατίμηση προϊόντος. Την πρόταση για πλαφόν στην αντλία είχε ήδη απορρίψει ο κλάδος των διυλιστηρίων, εκπρόσωποι του οποίου είχαν νωρίτερα συνάντηση με τους δύο υπουργούς για να εξετάσουν ζητήματα επάρκειας ενόψει της συνεχιζόμενης κρίσης και του ενδεχομένου να σταματήσουν οι προμήθειες ρωσικού αργού.

Η αγορά σύνολό της ωστόσο, αντιλαμβανόμενη ότι οι τιμές βρίσκονται εκτός ελέγχου και την ανάγκη προστασίας των καταναλωτών, συναίνεσε στην επιβολή πλαφόν στα περιθώρια κέρδους για όσο διάστημα διαρκεί η κρίση και στην απόσυρσή του με την αποκλιμάκωση και την επαναφορά της αγοράς σε κανονικά επίπεδα. Αλλωστε, το ίδιο εργαλείο χρησιμοποιήθηκε και στην περίπτωση της COVID το 2020.

Το μέτρο δεν πρόκειται πάντως, όπως επισημαίνουν στην «Κ» παράγοντες της αγοράς, να μειώσει τις τιμές. Αυτό που επιδιώκεται είναι η αποφυγή κερδοσκοπίας, γι’ αυτό και ως σημείο αναφοράς για την επιβολή πλαφόν τέθηκαν τα περιθώρια κέρδους τον Σεπτέμβριο του 2021. Εταιρείες και πρατήρια επίσης υποστηρίζουν ότι στις συνθήκες των υψηλών τιμών και της πτώσης της ζήτησης δεν υπάρχουν περιθώρια κερδοσκοπίας.

Η αγορά μετέφερε στους δύο υπουργούς κυρίως το θέμα της παραβατικότητας και συγκεκριμένα των ελλειμματικών παραδόσεων καυσίμου στην αντλία, που ανθεί ήδη και εκτιμά ότι θα ενισχυθεί το επόμενο διάστημα λόγω των υψηλών τιμών.

Tις επόμενες τρεις ημέρες, η μέση τιμή της αμόλυβδης εκτιμάται ότι θα φθάσει μια ανάσα από τα 2 ευρώ.

Μείωση μετακινήσεων

Οι καταναλωτές έχουν αρχίσει ήδη να περιορίζουν τις μετακινήσεις τους. «Με εξαίρεση το πετρέλαιο θέρμανσης που λόγω καιρικών συνθηκών οι καταναλωτές συνεχίζουν να προμηθεύονται, οι πωλήσεις στα καύσιμα κίνησης έχουν ήδη μειωθεί μέσα στις τελευταίες πέντε ημέρες», τονίζει στην «Κ» ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ κ. Γιάννης Αληγιζάκης μεταφέροντας την αγωνία του για τον κλάδο αλλά και για τον καταναλωτή.

Ο ίδιος εκτιμά ότι μέσα στις επόμενες τρεις ημέρες η μέση τιμή της αμόλυβδης, η οποία κινείται ήδη στο 1,918 ευρώ το λίτρο, θα φθάσει πολύ κοντά στο 1,970, μια ανάσα δηλαδή από τα 2 ευρώ, και το πετρέλαιο κίνησης κοντά στο 1,80 από 1,65 χθες. Στις νησιωτικές περιοχές της χώρας η μέση τιμή της αμόλυβδης κινείται ήδη πάνω από τα 2 ευρώ το λίτρο.

Οι εκπρόσωποι των διυλιστηρίων διαβεβαίωσαν στη σύσκεψη της Παρασκευής τους δύο υπουργούς ότι δεν τίθεται κανένα θέμα επάρκειας σε περίπτωση που σταματήσουν οι προμήθειες ρωσικού αερίου, κι αυτό γιατί οι ποσότητες που προμηθεύονται συνολικά δεν ξεπερνούν το 20% και μπορούν να υποκατασταθούν εύκολα από άλλες πηγές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT