Εισβολή στην Ουκρανία: Η χώρα οχυρώνεται ενεργειακά μέσω της Ρεβυθούσας

Εισβολή στην Ουκρανία: Η χώρα οχυρώνεται ενεργειακά μέσω της Ρεβυθούσας

Τρία έκτακτα φορτία LNG θα φτάνουν στον τερματικό σταθμό κάθε μήνα για να διασφαλιστεί η επάρκεια σε περίπτωση που σταματήσουν οι ροές ρωσικού αερίου.

1' 54" χρόνος ανάγνωσης

Τρία έκτακτα φορτία LNG περίπου τον μήνα, από τον Μάρτιο και για όσο διάστημα διαρκεί η εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία, θα φτάνουν στη Ρεβυθούσα για να διασφαλίσουν την επάρκεια του συστήματος σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο σταματήσουν οι ροές ρωσικού αερίου προς την Ευρώπη, ενδεχόμενο που δεν μπορεί να αποκλειστεί. Παράλληλα, και προκειμένου να υπάρχει ένας καλύτερος έλεγχος και διαχείριση των εξαγωγών ηλεκτρικής ενέργειας, τον Απρίλιο σταματούν οι μηνιαίες δημοπρασίες δυναμικότητας στις διεθνείς διασυνδέσεις και θα γίνονται μόνο ημερήσιες. Για το ζήτημα έχουν ενημερωθεί και έχουν συμφωνήσει ήδη οι διαχειριστές των γειτονικών χωρών που επηρεάζονται από τις αλλαγές του ελληνικού συστήματος.

Τα παραπάνω μέτρα συμφωνήθηκαν στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής Διαχείρισης Κρίσεων που συγκάλεσε η ΡΑΕ προχθές, στο πλαίσιο των εβδομαδιαίων συνεδριάσεων που έχει καθιερώσει για την περίοδο της ενεργειακής κρίσης. Παρότι, επί του παρόντος, το ελληνικό σύστημα δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα, η ΡΑΕ εισηγήθηκε την εισαγωγή πρόσθετων φορτίων LNG στη Ρεβυθούσα πέραν των προγραμματισμένων.

Τα πρόσθετα αυτά φορτία, σύμφωνα με το σχέδιο τροπολογίας που έχει υποβάλει η ΡΑΕ στο ΥΠΕΝ, θα πρέπει στην περίπτωση που δεν χρησιμοποιηθούν να αποζημιωθούν για το cancellation fee (τέλος ακύρωσης) με πόρους που θα μπορούσαν να προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η πρόταση αυτή απαντάει στο πρόβλημα του υψηλού κόστους που συνεπάγεται για τις εταιρείες εισαγωγής αερίου (ΔΕΠΑ, Mytilineos, Elpedison, ΔΕΗ) το να κλείσουν φορτία LNG που μπορεί να μην καταναλωθούν και τα οποία είναι απαραίτητα για την ασφάλεια εφοδιασμού. Το πόσα επιπλέον φορτία χρειάζονται θα αποφασίζεται κάθε φορά από την Επιτροπή Διαχείρισης Κρίσεων και θα εγκρίνονται στη συνέχεια από το ΥΠΕΝ. Το κόστος του cancellation fee για ένα μεγάλο φορτίο LNG αξίας 80-100 εκατ. ευρώ υπολογίζεται σε 1-2 εκατ. ευρώ.

Ενα ακόμη ζήτημα που απασχόλησε την τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής Διαχείρισης Κρίσεων είναι η συμμετοχή του λιγνίτη στο μείγμα καυσίμου για όσο διάστημα οι υψηλές τιμές φυσικού αερίου καθιστούν πιο οικονομική τη λειτουργία τους. Το πρόβλημα συνδέεται με τη γενικότερη ανασφάλεια που εκφράζεται από πλευράς της ΔΕΗ σχετικά με την παρατεταμένη χρήση των λιγνιτικών μονάδων. Η ΔΕΗ φέρεται να επικαλέστηκε τις ανάγκες διαθεσιμότητας των λιγνιτικών μονάδων τους θερινούς μήνες που λόγω κλιματιστικών αυξάνεται η ζήτηση και να εισηγήθηκε τη λειτουργία δύο μόνο από τις επτά λιγνιτικές για το επόμενο διάστημα, πρόταση που προβλημάτισε τη ΡΑΕ και τον ΑΔΜΗΕ και η οποία αναμένεται να συζητηθεί περαιτέρω.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT