Αύξηση τζίρου, μείωση κερδών για τη ΦΑΓΕ

Αύξηση τζίρου, μείωση κερδών για τη ΦΑΓΕ

Η συρρίκνωση της κερδοφορίας αποδίδεται στην αύξηση της τιμής της βασικής πρώτης ύλης, που είναι το γάλα.

2' 19" χρόνος ανάγνωσης

Με μικρή αύξηση πωλήσεων και σημαντική υποχώρηση των κερδών έκλεισε το 2021 για τη ΦΑΓΕ, με τα αποτελέσματα να επηρεάζονται τόσο από τη σημαντική αύξηση των τιμών παραγωγού και ταυτόχρονα τη μείωση των τιμών πώλησης, προφανώς για λόγους διατήρησης ή και αύξησης των μεριδίων αγοράς. Την ίδια ώρα, από την οικονομική έκθεση της γαλακτοβιομηχανίας προκύπτει ότι μετατίθεται για ένα εξάμηνο η έναρξη λειτουργίας του εργοστασίου γιαουρτιού που η εταιρεία σχεδιάζει να κατασκευάσει στην Ολλανδία. Συγκεκριμένα εκτιμάται ότι θα είναι πλήρως λειτουργικό το πρώτο εξάμηνο του 2025, αντί του δεύτερου εξαμήνου του 2024 που είχε αρχικά ανακοινωθεί.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ διαμορφώθηκαν σε 535,6 εκατ. δολάρια, ενισχυμένες κατά 2,7% σε σύγκριση με το 2020. Αν και ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 3,4%, μειώθηκε κατά 2,4% η μέση καθαρή τιμή πώλησης των προϊόντων της εταιρείας.

Από την άλλη, τα μεγέθη της ευνοήθηκαν, με τη θετική επίδραση να υπολογίζεται σε 1,7% από την εξασθένηση του δολαρίου και της στερλίνας έναντι του ευρώ. Τα μεικτά κέρδη της ΦΑΓΕ υποχώρησαν κατά 10% και διαμορφώθηκαν σε 191,2 εκατ. δολάρια, εξέλιξη που αποδίδεται στην αύξηση της τιμής της βασικής πρώτης ύλης, που είναι το γάλα. Η τιμή για το γάλα που χρησιμοποιείται στις εγκαταστάσεις της ΦΑΓΕ στην Ελλάδα και τις ΗΠΑ αυξήθηκε το 2021 σε σύγκριση με το 2020 κατά 19,3% και 11,5% αντιστοίχως. «Επιδιώξαμε να διαχειριστούμε το κόστος μισθοδοσίας και στο μέλλον θα συνεχίσουμε να ψάχνουμε να προμηθευόμαστε πρώτες ύλες σε συμφέρουσες τιμές προκειμένου η εταιρεία να παραμείνει κερδοφόρα», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην οικονομική έκθεση. Τα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν κατά 37,1%, στα 44,5 εκατ. δολάρια, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε μόλις 16,3 εκατ. δολάρια έναντι 55,5 εκατ. δολαρίων το 2020, ενώ τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν σε 15,8 εκατ. δολάρια από 43,3 εκατ. δολάρια το 2020. Πέραν των παραπάνω αποφάσεων, η εταιρεία προκειμένου να διατηρήσει την κερδοφορία της έχει προχωρήσει και στη διακοπή της παραγωγής προϊόντων με χαμηλά περιθώρια κέρδους.

Οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ υποχώρησαν το 2021 κατά 1,4% σε αξία και αυξήθηκαν οριακά σε όγκο κατά 0,8%. Στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 5,1% σε αξία και κατά 2,2% σε όγκο σε σύγκριση με το 2020. Στην Ιταλία αυξήθηκαν κατά 12,4% σε αξία και 10% σε όγκο το 2021 σε σύγκριση με το 2020. Τέλος, στην ελληνική αγορά οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ αυξήθηκαν το 2021 σε σύγκριση με το 2020 κατά 0,8% σε αξία και κατά 2,2% σε όγκο.

Στην Ελλάδα η ΦΑΓΕ διατηρεί την ηγετική της θέση με μερίδιο 24,3% σε όγκο και 23,8% σε αξία. Δεύτερος «παίκτης» στην αγορά ως προς τον όγκο πωλήσεων είναι η Κρι Κρι με μερίδιο 15,1%, ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καταλαμβάνουν την τρίτη θέση με μερίδιο 13,5%. Ως προς την αξία πωλήσεων, τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει η Vivartia με μερίδιο 16,1% και η Κρι Κρι την τρίτη θέση με μερίδιο 15%.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT