Αποζημίωση 3,5 δισ. δολ. ζητεί η AerCap

Περισσότερα από 100 αεροσκάφη της που είναι μισθωμένα σε αεροπορικές βρίσκονται εγκλωβισμένα στη Ρωσία.

2' 18" χρόνος ανάγνωσης

H μεγαλύτερη εταιρεία μίσθωσης αεροσκαφών στον κόσμο, η ιρλανδική AerCap, υπέβαλε αίτημα προς τον ασφαλιστικό κλάδο αξιώνοντας αποζημίωση 3,5 δισ. δολαρίων για τα 100 και πλέον αεροπλάνα της που βρίσκονται εγκλωβισμένα στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία. Με την κίνησή της αυτή δημιουργεί ένα πλαίσιο για την απαρχή μιας μακράς δικαστικής διαμάχης ανάμεσα σε όσες επιχειρήσεις έχουν δραστηριότητες στη μίσθωση αεροσκαφών και σε όσες έχουν αναλάβει την ασφαλιστική τους κάλυψη. Θα πρέπει να αναφερθεί στο σημείο αυτό ότι η AerCap, η οποία έχει έδρα το Δουβλίνο, ήταν και η εταιρεία με τη μεγαλύτερη έκθεση μεταξύ όλων των υπολοίπων του κλάδου, όταν οι κυρώσεις από πλευράς της Ευρωπαϊκής Ενωσης έθεσαν αναγκαστικά τέλος στις μισθώσεις αεροσκαφών στη Ρωσία. Οι μισθώσεις αυτές ισοδυναμούν με το 5% του στόλου της με κριτήριο την αξία των συμφωνιών.

Οπως σημειώνει στο σχετικό δημοσίευμά του το πρακτορείο Ρόιτερς, η προαναφερθείσα αξίωση της ιρλανδικής επιχείρησης δεν είναι μόνο μία από τις μεγαλύτερες από μέρους του κλάδου για τα αεροσκάφη που έχουν παραμείνει στη Ρωσία. Συν τοις άλλοις, είναι και μία από τις μεγαλύτερες μεμονωμένες αξιώσεις που έχουν ποτέ υποβληθεί. «Την προηγούμενη εβδομάδα υποβάλαμε ασφαλιστική αξίωση σχεδόν 3,5 δισ. δολαρίων αναφορικά με τα αεροσκάφη και τους κινητήρες μας που παραμένουν στη Ρωσία», δήλωσε ο γενικός οικονομικός διευθυντής της ΑerCap, Πίτερ Τζιούας απευθυνόμενος προς το επενδυτικό κοινό μετά τη δημοσιοποίηση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας του για τους τρεις τελευταίους μήνες του 2021. «Υπό το πρίσμα αυτό εκτιμούμε πως θα τεθεί σε αμφισβήτηση, απλώς και μόνον λόγω του μεγάλου ποσού για τον ασφαλιστικό κλάδο». Ο ίδιος εκτιμά την καθαρή έκθεση της εταιρείας του στη Ρωσία στα περίπου 2,5 δισ. δολάρια. Συνολικά διατηρούσε 135 αεροσκάφη και 14 κινητήρες εκεί, αλλά ανέκτησε και μετακίνησε 22 και 3 αντιστοίχως. Η Δευτέρα 28 Μαρτίου ήταν και η καταληκτική προθεσμία, κατά την οποία οι συμβάσεις με τη Ρωσία θα έπρεπε να έχουν λυθεί στο πλαίσιο των κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αναλυτές παρατηρούν ότι είναι τόσο πρωτοφανής η φύση και η κλίμακα των δυνητικών ζημιών, που μάλλον θα χρειαστούν χρόνια δικαστικών αγώνων ανάμεσα σε εταιρείες μίσθωσης τζετ και ασφαλιστικούς ομίλους, προτού ληφθούν αποφάσεις για καταβολή αποζημιώσεων. Στέλεχος του κλάδου των εταιρειών μίσθωσης προέβλεψε «άσχημη διαμάχη» μεταξύ των ανωτέρω και των ασφαλιστικών.

Επιπλέον, η AerCap δήλωσε ότι ενδεχομένως να κάνει κάποια πρόβλεψη για να καλύψει τις απώλειές της στη Ρωσία κατά το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού της έτους, αλλά δεν έχει αποφασίσει τελεσιδίκως. Υπενθυμίζεται ότι η Μόσχα προ ημερών κινήθηκε, ώστε να καταχωρίσει το ήμισυ και πλέον των ξένης ιδιοκτησίας αεροσκαφών στα δικά της μητρώα, αφού πρώτα ψήφισε σχετικό νόμο, ανεξαρτήτως εάν η διπλή εγγραφή δεν επιτρέπεται από τους διεθνείς κανόνες. Επίσης, δήλωσε ότι 78 τζετ ναυλωμένα από ρωσικούς αερομεταφορείς έχουν κατασχεθεί, όντας στο εξωτερικό, και δεν πρόκειται να επανέλθουν στη χώρα, όπως ανέφερε το πρακτορείο Interfax.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT