Πάνω από 260 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, μέσω των 200 νέων e-υπηρεσιών των ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ (ΔΥΠΑ), ΟΠΕΚΑ και υπουργείου Εργασίας, έχουν πραγματοποιήσει τα τελευταία 2,5 χρόνια εργαζόμενοι, επαγγελματίες, άνεργοι, συνταξιούχοι και αγρότες. Τις νέες δυνατότητες εξυπηρέτησης 8 εκατ. πολιτών, που μέχρι πρότινος –ή ακόμη και σήμερα σε ορισμένες περιπτώσεις– ήταν αντιμέτωποι με το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων, τις ατελείωτες ουρές και την ταλαιπωρία, παρουσίασε ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Μάλιστα, ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε πως η κυβέρνηση υλοποιεί αυτό ακριβώς που του ζητούσαν οι πολίτες προεκλογικά, δηλαδή να αλλάξει το κράτος.
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η λειτουργία του αριθμού 24ωρης δωρεάν εξυπηρέτησης 1555, για εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά και κοινωνικά θέματα, ο οποίος έχει δεχτεί περισσότερες από 1,7 εκατ. κλήσεις σε διάστημα μόλις οκτώ μηνών και, όπως δείχνουν οι έρευνες, το 98% των αιτημάτων έχει απαντηθεί, ενώ το 82% των πολιτών εκφράζει ικανοποίηση.
Ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις που «κτυπούν» στη ρίζα τους τα κακώς κείμενα δεκαετιών, όπως:
• Οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες. Πάνω από 260 εκατ. ηλεκτρονικές συναλλαγές πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία 2,5 χρόνια.
• Η διασύνδεση των ΚΕΠ με ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ. Ηδη, έχουν πραγματοποιηθεί 3,8 εκατ. συναλλαγές και αυτό μπορεί να αποτελέσει πιλότο και για άλλους φορείς.
• Τα ηλεκτρονικά ραντεβού στον ΕΦΚΑ.
• Η αναβάθμιση των ιστοσελίδων και η λειτουργία του MyEFKAlive και MyOAEDlive που αποτελούν τον ψηφιακό σύμμαχο των πολιτών για να εξυπηρετούνται.
• Ο θεσμός των πιστοποιημένων δικηγόρων και λογιστών. Υπάρχουν 458 πιστοποιημένοι επαγγελματίες οι οποίοι έχουν ήδη εκδώσει πάνω από 850 συνταξιοδοτικές υποθέσεις εντός 3 μηνών.
Η διασύνδεση των ΚΕΠ με ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ μπορεί να αποτελέσει πιλότο και για άλλους φορείς.
• Ο ενιαίος αριθμός εξυπηρέτησης 1555. Οι πολίτες πραγματοποιούν πάνω από 20.000 κλήσεις ημερησίως και ήδη όποια προβλήματα παρατηρούνται θα διορθωθούν. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα της MRB, πάνω από 7 στους 10 ερωτώμενους (74%) θεωρούν ότι η υπηρεσία είναι εξαιρετικά ή πολύ χρήσιμη, ενώ το ποσοστό των θετικών απαντήσεων ξεπερνάει το 90%, αν προστεθούν και οι συμμετέχοντες που θεωρούν ότι το 1555 είναι αρκετά χρήσιμο. Τα ασφαλιστικά θέματα είναι αυτά που τίθενται με τη μεγαλύτερη συχνότητα από τους πολίτες (61%), ενώ έπονται τα κοινωνικά επιδόματα και τα εργασιακά θέματα.
Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας, το αμέσως επόμενο διάστημα θα προωθηθούν οι εξής δράσεις:
• Ενίσχυση της συνεργασίας ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ με ΚΕΠ.
• Αύξηση συναλλαγών που θα παρέχονται μέσω ΚΕΠ.
• Επέκταση του myEFKAlive σε όλη την Ελλάδα και δημιουργία αντίστοιχης υπηρεσίας στον ΟΠΕΚΑ (myOPEKAlive).
• Διεύρυνση των κατηγοριών συντάξεων που οι πιστοποιημένοι δικηγόροι και λογιστές θα μπορούν να αναλάβουν.
• Ολοκλήρωση του διαγωνισμού επέκτασης του 1555 για 30 μήνες.
• Δημιουργία ψηφιακού δωματίου επικοινωνίας στον ΕΦΚΑ. Πρόκειται για έναν ψηφιακό τρόπο επικοινωνίας μεταξύ ΕΦΚΑ και δυνάμει συνταξιούχων, προκειμένου να λύνονται θέματα και να επιταχυνθεί ακόμη περισσότερο ο χρόνος απονομής συντάξεων.