Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ

Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ

Αλλαγές, όχι μόνο στην τσέπη των καταναλωτών, αλλά και στον «χάρτη» του κλάδου των σούπερ μάρκετ πυροδοτούν οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις

2' 26" χρόνος ανάγνωσης

Αλλαγές, όχι μόνο στην τσέπη των καταναλωτών, αλλά και στον «χάρτη» του κλάδου των σούπερ μάρκετ πυροδοτούν οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις. Η κάμψη των πωλήσεων σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ αναμένεται να ασκήσει πιέσεις, ειδικά στις μικρές και μεσαίες αλυσίδες, επιφέροντας έναν νέο γύρο συγκέντρωσης στον κλάδο, ο οποίος είχε στην ουσία ανακοπεί λόγω της πανδημίας. Ηδη η «Σκλαβενίτης» και η «Μασούτης» προχώρησαν στις πρώτες κινήσεις, εξαγοράζοντας τις αλυσίδες SEP Markets και ΣΥΝ.ΚΑ. αντιστοίχως, με την αγορά να αναμένει συνέχεια τους επόμενους μήνες.

«Η αγορά περιμένει τη συγκέντρωση. Η πανδημία αύξησε τον τζίρο των αλυσίδων και τώρα υπάρχουν προβλήματα. Η συγκέντρωση είναι φυσική εξέλιξη», τόνισε χαρακτηριστικά χθες ο Θεόδωρος Γεροστεργιούδης, γενικός διευθυντής της «Μασούτης», μιλώντας στο συνέδριο Food Retail CEO Forum που διοργάνωσε το περιοδικό «Σελφ Σέρβις». Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην έντονη φημολογία περί εξαγοράς της αλυσίδας από το fund CVC, αποδίδοντάς τη, όπως χαρακτηριστικά είπε, σε «όσους ενοχλούνται από την καλή πορεία της εταιρείας, αλλά και από όσα πρεσβεύει σε ό,τι αφορά την ελληνικότητα, τη στήριξη των τοπικών παραγωγών και την εταιρική κοινωνική ευθύνη». «Η αγορά είναι ακόμη αρκετά κατακερματισμένη. Υπάρχει πίεση στις μικρές αλυσίδες λόγω του μεγάλου κόστους και των χαμηλών περιθωρίων κέρδους, που συμπιέζονται ακόμη περισσότερο», υποστήριξε από την πλευρά του ο Κώστας Αντιμησάρης, γενικός επιχειρησιακός διευθυντής της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ. Ο ίδιος ανέφερε, σε ό,τι αφορά τις εξαγορές, πως αν παρουσιαστεί κάποια ευκαιρία που ταιριάζει στην εταιρεία θα προχωρήσει, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι προτεραιότητα αποτελεί η οργανική ανάπτυξη.

Μειωμένος τζίρος και ακριβή ενέργεια πιέ-ζουν τις μικρότερες αλυσίδες – Οι πρώτες κινήσεις από «Σκλαβενίτη» και «Μασούτη».

Αμφότεροι έκαναν λόγο για υποχώρηση των πωλήσεων το τελευταίο διάστημα και για αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά, απόρροια των ανατιμήσεων και της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος. Η ένταση και η διάρκεια των ανατιμήσεων και ο βαθμός επίδρασής τους στη ζήτηση θα καθορίσει φυσικά την πορεία του τζίρου των σούπερ μάρκετ στο σύνολο του 2022. Σύμφωνα με την τρέχουσα πρόβλεψη της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, η οποία παρουσιάστηκε χθες από την εμπορική διευθύντρια της εταιρείας στην Ελλάδα Δήμητρα Κατσίπη, η αξία των πωλήσεων –με την υπόθεση ότι ο πληθωρισμός θα διαμορφωθεί κατά μέσο όρο στο 5%– θα αυξηθεί το 2022 κατά 1,6%. Στην περίπτωση που ο ετήσιος πληθωρισμός διαμορφωθεί στο 3%, κάτι που φυσικά συγκεντρώνει ελάχιστες πιθανότητες, η αξία των πωλήσεων εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί μόλις κατά 0,8%. Υπάρχει κι ένα σενάριο, το οποίο η ίδια η κ. Κατσίπη χαρακτήρισε χθες επιστημονικής φαντασίας, σύμφωνα με το οποίο οι τιμές θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Σε αυτή την περίπτωση η αξία των πωλήσεων θα υποχωρούσε κατά 0,9%, όχι λόγω πίεσης στο εισόδημα και μείωσης της ζήτησης, αλλά διότι οι καταναλωτές θα ξόδευαν και σε άλλες δραστηριότητες (διασκέδαση, ταξίδια κ.ά.). Πολύ πιο απαισιόδοξος πάντως για την πορεία του πληθωρισμού εμφανίστηκε ο οικονομολόγος και πρώην υφυπουργός Δημήτρης Λιάκος, εκτιμώντας ότι μπορεί να διαμορφωθεί σε διψήφιο ποσοστό, χαμηλότερα από την πρόβλεψη του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής (11%).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT