Όμηροι της ακρίβειας οι καταναλωτές

Από τη μια πλευρά οι καταναλωτές πληρώνουν ακριβότερα για τα πάντα, από τον καφέ μέχρι την κέτσαπ, ενώ από την άλλη ορισμένοι όμιλοι λιανικής έχουν αρχίσει να μειώνουν τις τιμές.

2' 6" χρόνος ανάγνωσης

Από τη μια πλευρά οι καταναλωτές πληρώνουν ακριβότερα για τα πάντα, από τον καφέ μέχρι την κέτσαπ, ενώ από την άλλη ορισμένοι όμιλοι λιανικής έχουν αρχίσει να μειώνουν τις τιμές. Κι αυτό, διότι ανταγωνίζονται μεταξύ τους για την εξασφάλιση πελατείας, ενώ προετοιμάζονται κιόλας να δώσουν μάχη στις διαπραγματεύσεις τους με τους προμηθευτές. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat, ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη για τα τρόφιμα, τα οινοπνευματώδη και τον καπνό τον Απρίλιο ενισχύθηκε 6,4% εν συγκρίσει με τον Μάρτιο, επειδή η αύξηση του κόστους ζωής στη Γηραιά Ηπειρο εκτείνεται πέραν του ακριβού πετρελαίου, του ηλεκτρικού ρεύματος και του φυσικού αερίου. Ο Μισέλ-Εντουάρ Λεκλέρ, επικεφαλής του ομώνυμου ομίλου και μεγαλύτερου στη Γαλλία με κριτήριο το μερίδιο αγοράς, είχε αναφέρει πως θα καθορίσει τα 120 είδη με τη μεγαλύτερη κατανάλωση, μεταξύ των οποίων χαρτί υγείας, σαπούνι, ρύζι και μακαρόνια. Και θα δημιουργήσει μία τρόπον τινά ασπίδα, όπου εκεί η εταιρεία του θα εγγυάται τις τιμές των αγαθών μέχρι τον Ιούλιο.

Ο ήδη οξύς ανταγωνισμός στον κλάδο των σούπερ μάρκετ εντείνεται, με βασικό στόχο τη διατήρηση των πελατών.

Οι αυξήσεις τιμών κυμαίνονται από 6% έως 20%. Παραδείγματος χάριν, στην περίπτωση των ζυμαρικών η άνοδος είναι της τάξεως του 20%, όπως και ο καφές και η σοκολάτα ορισμένων εμπορικών σημάτων, όπως τόνισε ο κ. Λεκλέρ. Τον Μάρτιο σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες οι κυβερνήσεις δαπάνησαν δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ για να θωρακίσουν τα νοικοκυριά από το κόστος της ενέργειας – ορισμένες εξ αυτών έχουν μπροστά τους εκλογικές αναμετρήσεις. Πάντως, είναι λίγες οι ενδείξεις ότι θα κινηθούν ανάλογα και όσον αφορά τις δαπάνες για τρόφιμα, από τη στιγμή που αυτά απορροφούν μικρό μέρος του οικογενειακού προϋπολογισμού.

Οι κυβερνώντες ανησυχούν, όμως, μια και τα εισοδήματα των νοικοκυριών συρρικνώνονται και οι καταναλωτικές οργανώσεις κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, γιατί οι φτωχότεροι καλούνται εξ ανάγκης να διαλέξουν εάν θα θερμάνουν το σπίτι τους ή θα φάνε κανονικά. Ολοι γίνονται προσεκτικότεροι στο τι θα ξοδέψουν και τα σούπερ μάρκετ με τα στάσιμα περιθώρια κέρδους δεν θέλουν να χάσουν πελατεία από τους ανταγωνιστές τους. Ενα καλάθι τροφίμων, που δημιούργησε υποθετικά το Reuters με στοιχεία της Nielsen, δείχνει ότι οι τιμές για αγαθά όπως η μπίρα, το εμφιαλωμένο νερό και η κέτσαπ ανέρχονται ραγδαία, ξεπερνώντας ενίοτε και τις μεγάλες αυξήσεις του 2021. Εκπρόσωπος της ευρωπαϊκής ένωσης λιανεμπόρων και χονδρεμπόρων, EuroCommerce, με πάνω από 95 μέλη –όπως τα Carrefour, Lidl και Marks & Spencer– τόνισε ότι όλοι οι όμιλοι εξετάζουν ανώτατα όρια τιμών και εκπτώσεις κάποιου τύπου, αν και αυτά εξαρτώνται από την επίδραση του κόστους πρώτων υλών στα περιθώρια κέρδους των προμηθευτών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT