Ο Ρενό Μπεζιάντ στην «Κ»: Αμεση προτεραιότητα η ελληνική αγορά για τη γαλλική Egis Group

Ο Ρενό Μπεζιάντ στην «Κ»: Αμεση προτεραιότητα η ελληνική αγορά για τη γαλλική Egis Group

Ο Ρενό Μπεζιάντ αποκαλύπτει τα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας στη χώρα μας

4' 28" χρόνος ανάγνωσης

Ως βασική αγορά δραστηριοποίησής της χαρακτηρίζει την Ελλάδα ο διευθύνων σύμβουλος της μονάδας διαχείρισης έργων, αστικών υπηρεσιών και συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα της γαλλικής πολυεθνικής Egis Group, Ρενό Μπεζιάντ. «Η Ελλάδα συγκεντρώνει και τα τρία χαρακτηριστικά που αναζητούμε για να κατατάξουμε μια αγορά στις κορυφαίες μας προτεραιότητες. Διαθέτει μεγάλο πλήθος από project σε εξέλιξη, τα οποία βρίσκονται σε ικανοποιητικό βαθμό ωρίμανσης και η ίδια η χώρα έχει μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές», εξηγεί. «Ο συνδυασμός είναι μοναδικός», αναφέρει χαρακτηριστικά μιλώντας στην «Καθημερινή». Το υψηλόβαθμο στέλεχος της Egis Group, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες συμβούλων μηχανικών και διαχείρισης υποδομών παγκοσμίως, επισκέφτηκε αυτή την εβδομάδα την Ελλάδα, στο πλαίσιο γαλλικής επιχειρηματικής αποστολής, και είχε σειρά συναντήσεων τόσο με τους τοπικούς εταίρους του, όσο και με την κυβέρνηση αλλά και τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Η Egis Group στην Ελλάδα διεκδικεί τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού σε κοινοπραξία με τα επενδυτικά κεφάλαια Vauban Infrastructure Partners και DIF Capital Partners, ενώ συμμετέχει και στην κοινοπραξία που ελέγχει τη σημερινή παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού μαζί με την Ελλάκτωρ και την Αβαξ. Επίσης, έχει αναδειχθεί σε κοινοπραξία με τη ΓΕΚ Τέρνα, προτιμητέος επενδυτής για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού με τίμημα της τάξης του 1,5 δισ. ευρώ. Συμμετέχει ακόμη μαζί με το αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο KKR στον διαγωνισμό για την απόκτηση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ενώ μαζί με τις Αβαξ και Meridiam διεκδικεί το οδικό έργο του ΒΟΑΚ στην Κρήτη για τον αυτοκινητόδρομο Ηρακλείου – Χανίων. Ενεργή όμως είναι και στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως με το project για υβριδική μονάδα φωτοβολταϊκών και αποθήκευσης ενέργειας στη Λέσβο που αναπτύσσει η Enerstruc.

«Σκοπεύουμε να προχωρήσουμε άμεσα και στην εξαγορά ελληνικής εταιρείας συμβούλων μηχανικών, ώστε να ενδυναμώσουμε περαιτέρω το επιτελείο μας εδώ», αποκαλύπτει ο Ρενό Μπεζιάντ. Σε μια μακροσκοπική θεώρηση της ελληνικής αγοράς εξηγεί ότι θεωρεί πως σήμερα εξελίσσεται το τρίτο μεγάλο κύμα προκηρύξεων δημοσίων έργων, ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων στην Ελλάδα των τελευταίων δεκαετιών. Το πρώτο ξεκίνησε στο πρώτο μισό της δεκαετίας του ’90, το δεύτερο στα μέσα της δεκαετίας του 2000 και, ύστερα από πολλά χρόνια, έχει ωριμάσει και ξεκινάει πλέον το τρίτο κύμα. Θεώρηση που αποκωδικοποιεί και τις κινήσεις που εκδηλώνονται στην ευρύτερη κατασκευαστική αγορά, αλλά και την επαναδραστηριοποίηση εδώ των μεγάλων ξένων ομίλων. Η Egis Group δεν είναι καινούργια στην Ελλάδα, τονίζει ο CEO της μονάδας PPP, Operation & Urban Services της γαλλικής πολυεθνικής. «Βρισκόμαστε εδώ από το 1996 και έχουμε συμμετάσχει σε μεγάλα project οδικά και άλλα, πάντοτε σε συνεργασία με τοπικούς και διεθνείς εταίρους», σημειώνει. Θυμίζει δε πως διεκδίκησε ως μέρος κοινοπρακτικού σχήματος την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων ανεπιτυχώς. Ωστόσο δηλώνει αυξημένο ενδιαφέρον για τις επερχόμενες παραχωρήσεις των υπολοίπων 23 περιφερειακών αεροδρομίων. Επίσης, αποκαλύπτει πως η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού θα ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του έτους, αλλά και ότι αναμένει νωρίς το 2023 να επανεκκινήσει ο διαγωνισμός για την πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών που σταμάτησε λόγω πανδημίας. Οσον αφορά τον μεγαλύτερο διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή, αυτόν για τη νέα παραχώρηση της Αττική Οδού, δηλώνει πως η Egis και οι εταίροι της θα καταθέσουν ιδιαίτερα ανταγωνιστική προσφορά και θα διεκδικήσουν σθεναρά την επιλογή τους. «Εξάλλου το τίμημα», εξηγεί, «θα είναι καθοριστικό από τη στιγμή που οι προεκτάσεις της Αττικής Οδού δεν περιελήφθησαν στην παραχώρηση και έτσι βασικά κριτήρια θα είναι το τίμημα και η διαχειριστική ικανότητα».

Δεν περιμένουμε ο πληθωρισμός να «σκοτώσει» τα έργα

Ερωτηθείς για το κατά πόσον ενδιαφέρεται και για μεγάλα ιδιωτικά έργα όπως το Ελληνικό σημειώνει πως συμμετείχε στη διαδικασία για την επιλογή project manager για το έργο, το οποίο τελικά εξασφάλισε η Hill, ωστόσο προσθέτει πως «θα υπάρχουν και πολλά άλλα projects μέσα στο Ελληνικό και αλλού, όπως αυτά για smart mobility και urban και city planning, τα οποία θα έχoυμε την ευκαιρία να διεκδικήσουμε». Οσον αφορά το κεφάλαιο των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και το πλήθος σχετικών έργων που προωθούνται με αυτό το μοντέλο, η Egis δηλώνει παρούσα: «Μας ενδιαφέρουν πολύ. Το συγκεκριμένο μοντέλο διαθέτει πλεονεκτήματα αλλά και προβλήματα, όπως η συνθετότατά του που περιορίζει την ευελιξία για τους συμμετέχοντες μεσοπρόθεσμα», αναφέρει χαρακτηριστικά. «Ομως είμαστε πολύ καλοί και σε αυτά», προσθέτει. Βεβαίως στο ραντάρ της Egis βρίσκονται και οδικά έργα, αλλά ενδεχομένως, όπως αναφέρει ο Ρενό Μπεζιάντ, και λιμενικά και σιδηροδρομικά έργα.

Τι θα γίνει, όμως, με όλα αυτά τα έργα στο νέο πληθωριστικό περιβάλλον; Θα σταματήσουν; Ο Μπεζιάντ είναι αφοπλιστικά σαφής: Τα τρέχοντα συμβασιοποιημένα έργα, ανάλογα με τις ρήτρες και προβλέψεις που έχουν συμφωνηθεί, μπορούν να προσαρμόσουν υψηλότερα τα κόστη και τις απαιτήσεις τους, τα άλλα θα αντιμετωπίσουν προκλήσεις. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν τα νέα projects, στα οποία αναμένονται βεβαίως αλλαγές στους προϋπολογισμούς. «Δεν περιμένουμε όμως ο πληθωρισμός να “σκοτώσει” τα έργα». «Τα έργα θα προχωρήσουν και ευελπιστούμε πως η ευελιξία που επέδειξαν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις κατά την πανδημία θα χαρακτηρίσει και τη διαχείριση του εν εξελίξει πληθωριστικού κύματος», εκτιμά. Ο Μπεζιάντ δεν θέλει να κλείσει τη συζήτηση, όπως λέει, χωρίς λίγα λόγια για τις συναντήσεις του στην Αθήνα. «Εντυπωσιάστηκα από τις επαφές που είχαμε με την κυβέρνηση και τους υπουργούς, οι οποίοι ξέρουν πολύ καλά τι χρειάζεται να γίνει και πώς να το κάνουν. Και ακόμα περισσότερο από τον πρωθυπουργό. Είμαστε πολύ χαρούμενοι με όσα πετύχαμε σε αυτό το ταξίδι», υπογραμμίζει. 

Αξίζει ίσως να αναφερθεί πως η Egis διαχειρίζεται 47 αυτοκινητοδρόμους σε πέντε ηπείρους, συνολικού μήκους 4.500 χλμ., και δραστηριοποιείται σε 120 χώρες, όπου απασχολεί περισσότερους από 16.200 εργαζομένους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT