Βελτιωμένη η ελληνική θέση στον δείκτη για τα ηλεκτρικά Ι.Χ.

Βελτιωμένη η ελληνική θέση στον δείκτη για τα ηλεκτρικά Ι.Χ.

Υψηλό βαθμό ετοιμότητας ως προς τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EVs) εμφανίζει η Ελλάδα, σύμφωνα με τον δείκτη της εταιρείας μίσθωσης οχημάτων LeasePlan (EV Readiness Index 2022) που μελετάει σε 22 ευρωπαϊκές χώρες το μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς.

1' 56" χρόνος ανάγνωσης

Υψηλό βαθμό ετοιμότητας ως προς τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EVs) εμφανίζει η Ελλάδα, σύμφωνα με τον δείκτη της εταιρείας μίσθωσης οχημάτων LeasePlan (EV Readiness Index 2022) που μελετάει σε 22 ευρωπαϊκές χώρες το μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς, την ωριμότητα των υποδομών φόρτισης και τα κυβερνητικά οικονομικά κίνητρα για τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ειδικότερα, η Ελλάδα κατατάσσεται 14η στη σχετική κατάταξη έναντι της 17ης θέσης το 2021: έχει βελτιωθεί κατά τρεις θέσεις, συγκεντρώνοντας 23 βαθμούς έναντι 16 πέρυσι. Με κριτήριο το συνολικό κόστος χρήσης και την αύξηση του μεριδίου αγοράς των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, η Ελλάδα αποσπά την υψηλότερη βαθμολογία.

Στην κορυφή της κατάταξης παραμένουν η Νορβηγία, η Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ η Τσεχία και η Πολωνία εμφανίζουν τον χαμηλότερο βαθμό ετοιμότητας ως προς τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Σύμφωνα με ανάλυση της LeasePlan, η Ελλάδα κατατάσσεται 14η στη σχετική κατάταξη έναντι της 17ης θέσης το 2021.

Με βάση τα ευρήματα του φετινού δείκτη, ο αριθμός των Ευρωπαίων οδηγών που ενδιαφέρονται να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση αυξάνεται διαρκώς. Παρ’ όλα αυτά, η έλλειψη στις διαθέσιμες υποδομές φόρτισης συνεχίζει να αποτελεί τροχοπέδη.

Σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές που εξετάστηκαν, η δημοτικότητα των ηλεκτροκίνητων αυξάνεται, καθώς όλο και περισσότερα ηλεκτροκίνητα μοντέλα γίνονται διαθέσιμα σε κάθε κατηγορία. Ταυτόχρονα, όπως αναφέρει η LeasePlan, τα EVs είναι σήμερα πιο προσιτά από ποτέ. Το ανταγωνιστικό κόστος τους οφείλεται κυρίως στις συγκριτικά χαμηλότερες τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας σε σύγκριση με τις αυξημένες τιμές του ντίζελ και της βενζίνης, και στις πιο φιλικές φορολογικές ρυθμίσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Παρ’ όλα αυτά, οι υποδομές φόρτισης συνεχίζουν να υστερούν, με την έλλειψή τους να γίνεται όλο και πιο αισθητή όσο αυξάνεται η συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων που κυκλοφορεί στους δρόμους.

«Η διαρκής βελτίωση που παρουσιάζει η θέση της Ελλάδας αποδεικνύει πως όλο και περισσότεροι Ελληνες οδηγοί είναι έτοιμοι να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση. Το γεγονός ότι, από τους παράγοντες που ελήφθησαν υπόψη, η Ελλάδα συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία σε αυτόν που αφορά το κόστος χρήσης EV αποδεικνύει ότι οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες και τα οικονομικά κίνητρα φαίνεται να συνεχίζουν να αποδίδουν: Καθιστούν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση –εκτός από μια πιο πράσινη– και μια πιο συμφέρουσα επιλογή. Ωστόσο οφείλουμε να επισημάνουμε πως και στη χώρα μας –όπως και πανευρωπαϊκά– η ενίσχυση των υποδομών φόρτισης είναι καθοριστικής σημασίας για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της LeasePlan Hellas, Κωνσταντίνος Πετρούτσος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT