Εφιάλτης για τα πλοία κοντέινερ τα δύο μεγάλα λιμάνια των ΗΠΑ

Εφιάλτης για τα πλοία κοντέινερ τα δύο μεγάλα λιμάνια των ΗΠΑ

Ουραγοί στον διεθνή δείκτη αποδοτικότητας το Λος Αντζελες και το Λονγκ Μπιτς

2' 30" χρόνος ανάγνωσης

Τα λιμάνια του Λος Αντζελες και του Λονγκ Μπιτς, τα δύο μεγαλύτερα των Ηνωμένων Πολιτειών με κριτήριο τον όγκο των εμπορευμάτων που διεκπεραιώνουν, έχουν καταστεί διεθνώς τα λιγότερο αποδοτικά για τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με νέα έκθεση. Διαχειρίζονται περίπου το 42% του συνόλου του εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ με τις χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας, αλλά οι δίδυμοι κόμβοι της νότιας Καλιφόρνιας κατατάχθηκαν στις δύο τελευταίες θέσεις του σχετικού δείκτη απόδοσης μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Παγκόσμιας Τράπεζας και της S&P Global Market Intelligence, στον οποίο συμμετέχουν 370 μέλη και αφορά τις συναλλαγές του 2021. Εν τω μεταξύ, όπως φαίνεται στην ίδια έκθεση, οι περισσότερες από τις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες πύλες των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων της Σαβάνας της πολιτείας της Τζόρτζιας, της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ, καθώς και του Οκλαντ της Καλιφόρνιας, κατατάσσονται στο δεύτερο μισό της λίστας.

Μέσω θαλάσσης διακινείται άνω του 80% των παγκοσμίων εμπορευμάτων κατ’ όγκο. Ακόμη και πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού, τα λιμάνια διεκπεραίωναν ήδη περισσότερα φορτία, γεγονός που ανάγκασε όσα είχαν ασθενέστερες υποδομές να φθάσουν στα «όρια της χωρητικότητάς τους», όπως δηλώνει ο Τέρλοκ Μιούνεϊ, ένας εκ των συντακτών της έκθεσης και υποδιευθυντής της μονάδας S&P Global Market Intelligence. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η ζήτηση για αγαθά εκτοξεύτηκε διότι οι καταναλωτές, που ήταν υποχρεωμένοι να παραμένουν κατ’ οίκον, στράφηκαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τα αμερικανικά λιμάνια δυσκολεύονται να αντεπεξέλθουν σε όγκο ρεκόρ των εισαγωγών. «Η πανδημία αύξησε αυτήν την τάση», επισημαίνει ο κ. Μιούνεϊ σε συνέντευξή του. Στην έκθεση αναλύεται πόσες ώρες δαπανά ένα πλοίο σε ένα λιμάνι κατά τη διάρκεια κάθε δρομολογίου, που ορίζεται ως ο χρόνος από τη στιγμή που ένα σκάφος φθάνει εκεί μέχρι την αναχώρησή του, έχοντας ολοκληρώσει την ανταλλαγή φορτίου. Περιλαμβάνονται στην ανάλυση λιμένες που είχαν τουλάχιστον 20 έγκυρα δρομολόγια μέσα σε περίοδο 12 μηνών, την οποία καλύπτει η μελέτη. Η έκθεση καταρτίζει δύο δείκτες, εκ των οποίων ο ένας ταξινομεί τις λειτουργίες διοικητικά και ο άλλος χρησιμοποιώντας στατιστική προσέγγιση. Οι αποκλίσεις μεταξύ των δύο μεθόδων μειώθηκαν σημαντικά στην έκθεση του 2021 σε σύγκριση με τη μελέτη του 2020, όπως είπε ο Τέρλοκ Μιούνεϊ.

Το λιμάνι «Βασιλιάς Αμπντουλάχ» της Σαουδικής Αραβίας είναι πλέον το πιο αποδοτικό στον κόσμο.

Πάντως, τα μικρότερα λιμάνια των ΗΠΑ εισήλθαν στα 50 κορυφαία της κατάταξης για πρώτη φορά φέτος και αυτό εν μέρει οφείλεται στη βελτιωμένη επίδοση εκείνων στην ανατολική ακτή της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ορισμένοι από αυτούς τους κόμβους έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια σε υποδομές, όπως το λιμάνι της Βιρτζίνια, διότι η επέκταση της διώρυγας του Παναμά το 2016 επέτρεψε στα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου να φτάνουν πιο εύκολα στις ακτές του Ατλαντικού. Τέλος, και για άλλη μία φορά, τα λιμάνια της νοτιοανατολικής Ασίας και της Μέσης Ανατολής κυριάρχησαν στην κατάταξη. Το λιμάνι «Βασιλιάς Αμπντουλάχ» της Σαουδικής Αραβίας είναι πλέον το πιο αποδοτικό στον κόσμο, ακολουθούμενο από τα λιμάνια στο Ομάν και στο Κατάρ αντίστοιχα. Εν τω μεταξύ, η Κίνα έχει τρεις κόμβους ανάμεσα στους δέκα κορυφαίους παγκοσμίως, τους λιμένες Γιανγκσάν, Νίνγκμπο και Γκουανγκζού, δηλαδή τους περισσότερους από οποιαδήποτε χώρα.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT