Δεν βρίσκουν προσωπικό οι αεροπορικές

Δεν βρίσκουν προσωπικό οι αεροπορικές

Μεγάλες οι ελλείψεις στον έλεγχο και στη διαχείριση του επιβατικού κοινού, μακριές ουρές και ακυρώσεις πτήσεων σε πολλά αεροδρόμια

2' 26" χρόνος ανάγνωσης

Συνωστισμός, ουρές, ακυρώσεις. Κάπως έτσι μπορεί να περιγραφεί η κατάσταση που επικρατεί σε διάφορα αεροδρόμια στη μετά COVID εποχή. Ο λόγος; Η έλλειψη προσωπικού, η οποία ξεκινά από τον έλεγχο και τη διαχείριση του επιβατικού κοινού και φθάνει μέχρι και τους αεροσυνοδούς. Αυτό επισημαίνει σε σχετικό δημοσίευμά της η Deutsche Welle, η οποία διαπιστώνει πως λείπουν άνθρωποι, γιατί κατά τη διάρκεια της πανδημίας αναζήτησαν απασχόληση αλλού. «Σε ολόκληρη την αλυσίδα της διαδικασίας στα αεροδρόμια λείπουν πάροχοι που ασχολούνται με τους επιβάτες. Σε ό,τι αφορά το προσωπικό εδάφους, λείπει το 20% σε σχέση με αυτό που απασχολούνταν προ κορωνοϊού. Και αυτό στις ώρες αιχμής μπορεί να οδηγήσει σε μακριές ουρές ιδίως στο check-in, κατά τη φόρτωση των βαλιτσών και τον έλεγχο ασφάλειας εναέριας κυκλοφορίας», σημειώνει στην DW ο Ραλφ Μπάιζελ, γενικός διευθυντής της Ενωσης Αεροδρομίων ADV. Τα συμβούλια εργαζομένων στα αεροδρόμια υπολογίζουν μάλιστα ότι σε όλη τη Γερμανία λείπουν 5.500 άτομα. Στη Βρετανία, η κυβέρνηση και ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών ρίχνουν ο ένας την ευθύνη στον άλλον για το ταξιδιωτικό χάος που έχει ήδη οδηγήσει σε εκατοντάδες ακυρώσεις πτήσεων και υπερπλήρεις επιβατικούς τερματικούς σταθμούς. «Αυτή την περίοδο είναι σχεδόν αδύνατο να βρεθεί προσωπικό», παραδέχεται εκπρόσωπος του συνδικάτου GMB στο BBC.

«Στη Γερμανία, πολλοί υπάλληλοι έχουν αλλάξει θέση και πήγαν στο τμήμα logistics», λέει ο Τόμας Ρίχτερ από την Ενωση Παροχής Υπηρεσιών Εδάφους ABL. Λόγω έλλειψης αεροσυνοδών, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους easyJet αναγκάστηκε να κάνει ένα αποφασιστικό βήμα. Στον βρετανικό στόλο της θα αφαιρέσει αυτό το καλοκαίρι από όλα τα αεροσκάφη της Airbus A319 την πίσω σειρά καθισμάτων. Εξι λιγότερες θέσεις σημαίνει ότι η αεροπορική εταιρεία, σύμφωνα με τους ισχύοντες κώδικες ασφαλείας, μπορεί να χρησιμοποιεί τρεις αντί για τέσσερις αεροσυνοδούς καμπίνας για τους υπόλοιπους 150 επιβάτες. Λόγω της αυξημένης κίνησης στον τομέα του τουρισμού, παρατηρείται συνωστισμός στους γερμανικούς τερματικούς σταθμούς. Στο Ντίσελντορφ, στο Βερολίνο και στη Φρανκφούρτη, παρατηρούνται ήδη μεγάλες ουρές. Σύμφωνα με την DW, ιδιαίτερα στο Ντίσελντορφ, το κύριο πρόβλημα είναι οι έλεγχοι επιβατών, τους οποίους έχει αναλάβει για λογαριασμό της ομοσπονδιακής αστυνομίας ένας ιδιωτικός πάροχος. Το συνδικάτο Verdi αναμένει ότι τα προβλήματα θα συνεχιστούν ολόκληρο το καλοκαίρι, γιατί η ένταση και η πίεση στη δουλειά έχει επίδραση σωματική και ψυχική στους εργαζομένους. «Υπάρχει ήδη ένα ποσοστό ασθένειας άνω του 20%», τονίζει ο ειδικός του Verdi Εζάι Ταρίμ. Η Φρανκφούρτη, αλλά και το Αμστερνταμ, ανακοίνωσε ότι θα περιορίσει το σχέδιο πτήσεων διαγράφοντας κάποιους προορισμούς.

Σύμφωνα με την DW, παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία και τον πληθωρισμό-ρεκόρ, οι άνθρωποι έχουν τεράστια ανάγκη να καλύψουν τα χαμένα ταξίδια μετά δύο χρόνια πανδημίας. Σύμφωνα με το Eurocontrol, την προπερασμένη εβδομάδα (23 με 29 Μαΐου) έγιναν περισσότερες από 28.100 πτήσεις την ημέρα στην Ευρώπη, που αντιστοιχεί σχεδόν με το 86% του επιπέδου πριν από την κρίση της πανδημίας. Το καλοκαίρι, για παράδειγμα, ο όμιλος Lufthansa σκοπεύει να εξασφαλίσει πτήσεις στο 95% του επιπέδου πριν από την πανδημία, ενώ η θυγατρική της Eurowings προσφέρει μάλιστα περισσότερες θέσεις από ό,τι το 2019.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT