Ο Νίκος Λαβίδας, επικεφαλής της «ΑΒ Βασιλόπουλος»

Ο Νίκος Λαβίδας, επικεφαλής της «ΑΒ Βασιλόπουλος»

Στο πρόσωπο του Νίκου Λαβίδα θα αναζητήσει πλέον η «ΑΒ Βασιλόπουλος» λύσεις για να κερδίσει μερίδια αγοράς και να διατηρήσει τη θέση της ως η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη χώρα

3' 8" χρόνος ανάγνωσης

Στο πρόσωπο του Νίκου Λαβίδα θα αναζητήσει πλέον η «ΑΒ Βασιλόπουλος» λύσεις για να κερδίσει μερίδια αγοράς και να διατηρήσει τη θέση της ως η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη χώρα, έχοντας φυσικά απώτερο στόχο την κατάκτηση εκ νέου της πρώτης θέσης. Χθες ανακοινώθηκε επισήμως ότι ο Νίκος Λαβίδας, ένα από τα πλέον έμπειρα στελέχη τόσο στον κλάδο των σούπερ μάρκετ όσο και συνολικά στον κλάδο των τροφίμων και εν γένει των καταναλωτικών ειδών, αναλαμβάνει επικεφαλής της αλυσίδας από τις 20 Αυγούστου. Σχετικές πληροφορίες είχαν διαρρεύσει από την Παρασκευή, οι οποίες ναι μεν δεν επιβεβαιώνονταν, αλλά ούτε και διαψεύδονταν.

Από το 2009 έως το 2010 ο κ. Λαβίδας εργάστηκε ως διευθύνων σύμβουλος στην Kraft Foods Hellas. Το 2010 εντάχθηκε στο δυναμικό της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης» όπου παρέμεινε έως το 2019. Εκεί μέσα από διαδοχικούς ρόλους, ξεκινώντας από τη θέση του επικεφαλής στρατηγικής και ανάπτυξης έως και τη θέση του γενικού διοικητικού διευθυντή συμμετείχε στην αναδιοργάνωση της εταιρείας, αλλά και σε μια σειρά στρατηγικών εξαγορών, με πλέον σημαντική αυτή της «Μαρινόπουλος», που τελικά δημιούργησαν τη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Από το 2019 έως και σήμερα ο κ. Λαβίδας εργάστηκε στην Upfield (στην οποία πέρασε ο έλεγχος της «Ελαΐς» στα τέλη του 2017) ως γενικός διευθυντής, υπεύθυνος για τις αγορές της Ελλάδας, της Κύπρου, της Αλβανίας, καθώς και 10 ακόμη άλλων χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Αναλαμβάνει τα ηνία της αλυσίδας σούπερ μάρκετ από τις 20 Αυγούστου, σε μια περίοδο έντονων πληθωριστικών πιέσεων, που ήδη προκαλούν αλλαγές στην κατανάλωση.

Οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο κ. Λαβίδας πολλές και ποικίλες. Κατ’ αρχάς αναλαμβάνει τα ηνία μιας αλυσίδας σούπερ μάρκετ σε μια περίοδο έντονων πληθωριστικών πιέσεων, που ήδη προκαλούν αλλαγές στην κατανάλωση. Βεβαίως, ο ίδιος ήταν υψηλόβαθμο στέλεχος στη «Σκλαβενίτης» την περίοδο της οικονομικής κρίσης, περίοδο κατά την οποία επίσης είχε πληγεί η κατανάλωση. Δεύτερον, αναλαμβάνει καθήκοντα σε μια περίοδο που υπήρξαν σημαντικές ανακατατάξεις στη διοικητική ομάδα της «ΑΒ Βασιλόπουλος». Εκτός από την επεισοδιακή και αιφνιδιαστική αποχώρηση του Βασίλη Σταύρου από τη θέση του επικεφαλής στις αρχές Φεβρουαρίου, νωρίτερα είχαν αποχωρήσει –όχι αιφνιδιαστικά– δύο επίσης πολύ σημαντικά στελέχη της λεγόμενης «παλιάς φρουράς», οι κ. Δ. Πρίντζιος και Π. Τραχανάς. Σύμφωνα δε με πληροφορίες, στο μεσοδιάστημα υπήρξαν αποχωρήσεις και άλλων υψηλόβαθμων στελεχών.

Τρίτον και κυριότερον είναι η επίτευξη υψηλών ρυθμών ανάπτυξης, κάτι το οποίο είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί στο δυσμενές περιβάλλον που επικρατεί σε ό,τι αφορά την κατανάλωση. Βεβαίως, ο κ. Λαβίδας ελάχιστη συμμετοχή θα έχει ως προς αυτό, δεδομένου ότι αναλαμβάνει καθήκοντα στις 20 Αυγούστου. Το 2020, τελευταία χρονιά για την οποία έχει δημοσιευθεί ο ισολογισμός της «ΑΒ», η αλυσίδα αύξησε, όπως όλος ο κλάδος, πωλήσεις και κέρδη, όμως ο ρυθμός ανάπτυξής της ήταν χαμηλός (3,76%) σε σύγκριση με το σύνολο της αγοράς (10% περίπου). Το 2020 ο τζίρος «έσπασε» το φράγμα των 2 δισ. ευρώ για πρώτη φορά μετά το 2017. Υπενθυμίζεται ότι όταν η «Μαρινόπουλος» βρισκόταν σε φθίνουσα πορεία, για να καταρρεύσει στη συνέχεια το 2016, η «ΑΒ Βασιλόπουλος» είχε ανέλθει στην πρώτη θέση του κλάδου. Η απόκτηση του ελέγχου της «Μαρινόπουλος» από τη «Σκλαβενίτης» άλλαξε τα δεδομένα, στέλνοντας στη δεύτερη θέση την «ΑΒ», ενώ την ίδια ώρα είχε μεγάλη ανοδική πορεία η Lidl. Σύμφωνα δε με αναλυτές της αγοράς, οι αλυσίδες που φέρεται να αποκόμισαν τα περισσότερα οφέλη από πλευράς μεριδίων αγοράς και απόκτησης νέων πελατών το 2021 είναι κυρίως η «Σκλαβενίτης» και η Lidl.

Καθοριστικό ρόλο, πάντως, θα διαδραματίσει η συνεργασία με τον μητρικό όμιλο της «ΑΒ», την Ahold Delhaize. Αιτία της αποχώρησης του Β. Σταύρου φέρεται ότι ήταν η διαφωνία του με τη διοίκηση του ομίλου επί της στρατηγικής για την ανάκαμψη της «ΑΒ». Καλά πληροφορημένες πηγές, πάντως, επισημαίνουν ότι η Ahold Delhaize διαθέτει ισχυρό «ταμείο» για να ασκήσει επιθετική πολιτική τιμών και να ανακτήσει μερίδια αγοράς στην Ελλάδα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT