Χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια

Οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού και οι απεργίες προκαλούν αναστάτωση

2' 40" χρόνος ανάγνωσης

Επειτα από 21 χρόνια ως υπάλληλος Αir France ο Καρίμ Τζεφάλ άφησε την εργασία του κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού και ξεκίνησε τη δική του εταιρεία συμβούλων απασχόλησης.

«Αν αυτό δεν πετύχει, δεν θα επιστρέψω στον τομέα των αερομεταφορών», λέει ωμά ο 41χρονος Καρίμ Τζεφάλ. «Κάποιες βάρδιες ξεκινούσαν στις 4 το πρωί και άλλες τελείωναν τα μεσάνυχτα. Ηταν εξουθενωτικό».

Οσα εξομολογείται δίνουν μια εικόνα των όσων αντιμετωπίζουν τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες σε όλη την Ευρώπη, ενόσω αγωνίζονται να προσλάβουν χιλιάδες υπαλλήλους για να αντεπεξέλθουν στην αναζωπυρούμενη ζήτηση, μια και οι άνθρωποι προσπαθούν να αναπληρώσουν τις διακοπές που χάθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Αεροδρόμια στη Γερμανία, στη Γαλλία, στην Ισπανία και στην Ολλανδία προσπάθησαν να προσφέρουν προνόμια, όπως αυξήσεις μισθών και μπόνους για τους εργαζομένους εκείνους που συστήνουν ένα φίλο ή μία φίλη για να προσληφθεί.

Ωστόσο, η διαδικασία προσλήψεων δεν μπορεί να συντελεστεί επαρκώς γρήγορα, ώστε να εξαλειφθεί ο κίνδυνος ακυρώσεων στις πτήσεις ή μακράς αναμονής για τους επιβάτες, ακόμα και αφού παρέλθει η περίοδος αιχμής του θέρους, όπως αναφέρουν αναλυτές του κλάδου και στελέχη αερομεταφορέων.

Το καλοκαίρι φέτος θεωρητικά οι αεροπορικές μεταφορές θα επανέρχονταν σε κανονικά επίπεδα μετά την πανδημία, αλλά κινδυνεύει να αποδειχθεί το καλοκαίρι όπου το μοντέλο υψηλού όγκου ταξιδιών και χαμηλών ναύλων θα διαλυθεί, τουλάχιστον στην Ευρώπη.

Οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού και οι απεργίες προκαλούν αναστάτωση.

Οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού και οι απεργίες έχουν ήδη προκαλέσει αναστάτωση από την άνοιξη στο Λονδίνο, στο Αμστερνταμ, στο Παρίσι, στη Ρώμη και στη Φρανκφούρτη.

Αεροπορικές εταιρείες, όπως η easyJet, ακυρώνουν εκατοντάδες καλοκαιρινές πτήσεις και νέες απεργίες προετοιμάζονται στο Βέλγιο, στην Ισπανία, στη Γαλλία και στη Σκανδιναβία.

Χθες ο βρετανικός αερομεταφορέας δήλωσε ότι περικόπτει ακόμη περισσότερες υπηρεσίες κατά την καλοκαιρινή περίοδο για να μπορέσει να διαχειριστεί μια σειρά προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένων των ελλείψεων προσωπικού εδάφους και των ανώτατων ορίων πτήσεων στο λονδρέζικο αεροδρόμιο του Γκάτγουϊκ και στο Αμστερνταμ.

Αυτή την εβδομάδα στο Κατάρ διεξάγεται διεθνής διάσκεψη του κλάδου και οι εκπρόσωποι των εταιρειών θα ασχοληθούν μεταξύ άλλων και με το ποιος ευθύνεται για το χάος που δημιουργήθηκε ανάμεσα σε αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια και κυβερνήσεις.

«Υπάρχει πολλή λάσπη, αλλά κάθε πλευρά φταίει, διότι δεν αντιμετωπίζει την αναθέρμανση της ζήτησης», δήλωσε ο Τζέιμς Χάλστεντ, διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία συμβούλων Aviation Strategy.

Οι αερομεταφορές κατά τη διάρκεια της πανδημίας απώλεσαν παγκοσμίως 2,3 εκατ. θέσεις εργασίας. Πολλοί εργαζόμενοι αργούν να επιστρέψουν στις θέσεις τους, παρασυρόμενοι από τις προσφορές της ψηφιακής οικονομίας ή επιλέγουν να συνταξιοδοτηθούν πρόωρα.

«Σαφώς και έχουν εναλλακτικές τώρα και μπορούν να αλλάξουν και δουλειά», δήλωσε ο ανώτερος οικονομολόγος της ING, Ρίκο Λούμαν. Αν και αναμένει ότι μετά το καλοκαίρι οι πιέσεις θα αποκλιμακωθούν, οι ελλείψεις θα παραμείνουν.

Επίσης, ένας σημαντικός παράγοντας που επιβραδύνει τις προσλήψεις είναι ο χρόνος που χρειάζονται οι νέοι εργαζόμενοι προκειμένου να λάβουν άδεια ασφαλείας – στη Γαλλία απαιτούνται έως και πέντε μήνες για τις πιο ευαίσθητες θέσεις εργασίας, σύμφωνα με το συνδικάτο CFDT.

Η Μαρί Μαριβέλ, 56 ετών, εργάζεται ως προσωπικό ελέγχου αποσκευών στο αεροδρόμιο «Σαρλ Ντε Γκωλ» για περίπου 1.800 ευρώ καθαρά. Λέει ότι οι ελλείψεις έχουν οδηγήσει σε υπερκόπωση του προσωπικού. Οι επιβάτες, που είτε αντιμετωπίζουν ουρές αναμονής είτε ακυρώνονται οι πτήσεις τους, έχουν γίνει επιθετικοί. «Εχουμε νέους που έρχονται και ξαναφεύγουν ύστερα από μια μέρα», αναφέρει.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT