Η Amazon υπαναχωρεί για να αποφύγει τα ευρωπαϊκά πρόστιμα

Η Amazon υπαναχωρεί για να αποφύγει τα ευρωπαϊκά πρόστιμα

Καθετί δυνατόν κάνει ο αμερικανικός κολοσσός της Amazon, ώστε να μπορέσει να αποφύγει την εις βάρος του επιβολή προστίμου από τις αρμόδιες ρυθμιστικές Αρχές της Ευρωπαϊκής Ενωσης

1' 39" χρόνος ανάγνωσης

Καθετί δυνατόν κάνει ο αμερικανικός κολοσσός της Amazon, ώστε να μπορέσει να αποφύγει την εις βάρος του επιβολή προστίμου από τις αρμόδιες ρυθμιστικές Αρχές της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως σχετικά αναφέρει σε δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters. Από μέρους της η εταιρεία προσφέρθηκε να σταματήσει τις πρακτικές διαδικτυακών πωλήσεων και μάρκετινγκ, τις οποίες οι Βρυξέλλες θεωρούν ότι αντίκεινται στην ορθή λειτουργία του ανταγωνισμού, και να θέσει τέρμα σε δύο σχετικές έρευνες ώστε να αποτρέψει την πιθανή επιβολή υψηλού προστίμου. Οι κανόνες που αφορούν τέτοιες μονοπωλιακές πρακτικές θα αρχίσουν να τίθενται σε εφαρμογή από το 2023, ενώ το δυνητικό πρόστιμο θα μπορούσε να φθάσει –το ανώτατο– στο 10% του παγκοσμίου τζίρου της Amazon. Αξίζει να σημειωθεί πως το 2020 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε καταφερθεί εναντίον του αμερικανικού κολοσσού, κατηγορώντας τον ότι χρησιμοποιεί το μέγεθος, την ισχύ και τα δεδομένα του, ούτως ώστε να προωθήσει τα δικά του προϊόντα και να αποκτήσει αθέμιτο πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών εμπόρων, που χρησιμοποιούν επίσης τη δική του πλατφόρμα. Ειδικότερα, η Amazon προσφέρθηκε να απόσχει από τη χρήση των δεδομένων των πωλητών προς όφελος των δικών της δραστηριοτήτων στις λιανικές πωλήσεις και των προϊόντων της με ιδιωτική ετικέτα, όπως δήλωσε χθες εκπρόσωπος των ευρωπαϊκών Αρχών.

Η εταιρεία προσφέρθηκε να αλλάξει τις πρακτικές διαδικτυακών πωλήσεων και μάρκετινγκ.

Επιπλέον, επιβεβαιώνοντας παλαιότερο ρεπορτάζ του Reu-ters, ανακοίνωσε πως θα μεταχειρίζεται τους άλλους εμπόρους κατά τρόπο ισότιμο, όταν ταξινομεί τις προσφορές τους για το «καλάθι αγοράς» στον ιστότοπό της – και αυτός ο ιστότοπος είναι που δημιουργεί το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της Amazon. Θα επινοήσει δε κι ένα δεύτερο «καλάθι αγοράς» για ένα ανταγωνιστικό προϊόν, εάν διαφέρει ουσιαστικά σε τιμή και παράδοση από το προϊόν στο πρώτο «καλάθι». Συν τοις άλλοις, οι έμποροι και οι προσφορές στο συνδρομητικό της πρόγραμμα Prime θα επιλέγονται βάσει κριτηρίων, που δεν θα υπαγορεύουν εις βάρος τους διακρίσεις. Εν κατακλείδι, οι έμποροι θα έχουν ακόμα την επιλογή να προτείνουν δική τους εταιρεία παροχής υπηρεσιών διανομής και μεταφοράς, η οποία θα είναι άλλη από την Amazon.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT