Ανώτατο όριο στα εισιτήρια κάθε αεροπορικής βάζει το Χίθροου

Ανώτατο όριο στα εισιτήρια κάθε αεροπορικής βάζει το Χίθροου

Για να μπορέσει να διαχειριστεί το χάος στην εξυπηρέτηση των επιβατών

2' 41" χρόνος ανάγνωσης

Λιγότερο από δέκα χρόνια πριν, το Χίθροου του Λονδίνου ήταν αδιαμφισβήτητα το κομβικό αεροδρόμιο της Ευρώπης, απ’ όπου μετακινούνταν χιλιάδες άνθρωποι σε καθημερινή βάση. Είχε επίσης ένα μεγαλόπνοο σχέδιο επέκτασης των εγκαταστάσεών του με νέο διάδρομο προσγείωσης. Ο καινούργιος τερματικός σταθμός 5 ήταν ακόμα μία καινοτομία, μια και αποτελούσε το μεγαλύτερο μεμονωμένο κτίριο του Ηνωμένου Βασιλείου με μια σειρά από λαμπερά καταστήματα και εστιατόρια, συμπεριλαμβανομένου ενός με ιδρυτή τον διάσημο σεφ Γκόρντον Ράμσεϊ. Το αεροδρόμιο συνδέθηκε με την εξωστρέφεια, τη φιλοδοξία και την αναπτυξιακή δυναμική της Βρετανίας, όπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμά του το Bloomberg. Βέβαια, τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην, ενώ πολύ πρόσφατα το Χίθροου είχε καταταγεί ανάμεσα στα δέκα χειρότερα αεροδρόμια της Ευρώπης λόγω καθυστερήσεων και ακυρώσεων.

Σήμερα το Χίθροου έχει εγκλωβιστεί σε άλλη μία διαμάχη με τις αεροπορικές εταιρείες, διότι τους έθεσε ανώτατο όριο στον αριθμό των εισιτηρίων, ούτως ώστε να μπορέσει να ελέγχει τις χαοτικές καταστάσεις που παρατηρούνται από τις αρχές καλοκαιριού. Οι αεροπορικές αντιδρούν, διότι αυτή η απόφαση λαμβάνεται κατά τη διάρκεια της επικερδούς περιόδου των σχολικών διακοπών, μια κίνηση που θα μπορούσε να τους αφαιρέσει έως και 500 εκατ. δολάρια από τα έσοδά τους. Το αεροδρόμιο δυσκολεύεται να διαχειριστεί τη βιασύνη των παραθεριστών μετά την πανδημία, ενώ οι μεγάλες ουρές απογοητευμένων επιβατών είναι συνηθισμένο σκηνικό. Η Emirates αρνήθηκε αρχικά να συμμορφωθεί με το ανώτατο όριο για τον αριθμό των εισιτηρίων, κάνοντας λόγο για «αεροπορικό Αρμαγεδδώνα», αλλά μετά υποχώρησε. Μέχρι και η βρετανική κυβέρνηση αναγκάστηκε να παρέμβει, απαιτώντας ένα «αξιόπιστο και ανθεκτικό» σχέδιο ανάκαμψης από το αεροδρόμιο.

Εντονες αντιδράσεις των αεροπορικών, καθώς η απόφαση του αεροδρομίου τούς στερεί έσοδα ενώ προσπαθούν να ανακάμψουν.

Οποιαδήποτε προοπτική ενός τρίτου διαδρόμου πόρρω απέχει ως σχέδιο. Οσοι ασκούν κριτική στο Χίθροου διερωτώνται εάν όντως χρειάζεται περισσότερο χώρο, όταν δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στα τωρινά του δεδομένα, ανεξαρτήτως του τι θα σήμαινε ως περιβαλλοντική επιβάρυνση αυτό το σχέδιο. Με τη χρόνια έλλειψη εργατικού δυναμικού στη Βρετανία να αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους του ταξιδιωτικού χάους, οι ταλαιπωρίες του Χίθροου αποτυπώνουν και τα προβλήματα ενός κράτους που ταλανίζεται από οικονομική στασιμότητα, πολιτική αναταραχή και διογκούμενη αβεβαιότητα. Πάντως, το Χίθροου δεν είναι το μόνο μελανό σημείο, μια και το φετινό καλοκαίρι ήταν απογοητευτικό για τον κλάδο συνολικά. Το Γκάτγουικ, ένα άλλο αεροδρόμιο του Λονδίνου, το Σίπχολ του Αμστερνταμ και η Φρανκφούρτη είναι μεταξύ πολλών που περιορίζουν τη χωρητικότητά τους. Ωστόσο, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει πληγεί περισσότερο, δεδομένου του γεγονότος ότι πολύ λίγοι άνθρωποι αναζητούν εργασία και η προσφορά ευρωπαϊκού εργατικού δυναμικού είναι περιορισμένη λόγω της εξόδου της χώρας από την Ε.Ε. Η διαμάχη δε με τις αεροπορικές εταιρείες οξύνει έτι περαιτέρω την κατάσταση. Μετά την αντιπαράθεση η Emirates δήλωσε πως «έχει περιορίσει τις περαιτέρω πωλήσεις εισιτηρίων στις πτήσεις της από το Χίθροου μέχρι τα μέσα Αυγούστου για να το βοηθήσει στην αύξηση των πόρων του». Πάντως και στο πρόσφατο παρελθόν είχε υπάρξει ρήξη με τους αερομεταφορείς, όταν το αεροδρόμιο προσπάθησε να αυξήσει τα τέλη έως και 95% σε σύγκριση με τα προ κορωνοϊού επίπεδα για να αντισταθμίσει το πλήγμα του από την πανδημία. Τον Ιούνιο, τέλος, η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου ελάττωσε τα τέλη σε μια μέση μέγιστη τιμή των 26,31 λιρών ανά επιβάτη (31,6 ευρώ) το 2026 από τις 30,19 λίρες σήμερα (35,63 ευρώ).

Πηγή: BLOOMBERG

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT