Μέρισμα 84,4 εκατ. για «Ακτωρ» και «Αβαξ» από την Αττική Οδό

Μέρισμα 84,4 εκατ. για «Ακτωρ» και «Αβαξ» από την Αττική Οδό

Μέρισμα συνολικού ύψους 84,4 εκατ. ευρώ πρόκειται να εισπράξουν για τη χρήση του 2021 οι μέτοχοι της Αττικής Οδού, δηλαδή οι όμιλοι Ελλάκτωρ (65,7%) και Αβαξ (34,2%)

2' 9" χρόνος ανάγνωσης

Μέρισμα συνολικού ύψους 84,4 εκατ. ευρώ πρόκειται να εισπράξουν για τη χρήση του 2021 οι μέτοχοι της Αττικής Οδού, δηλαδή οι όμιλοι Ελλάκτωρ (65,7%) και Αβαξ (34,2%). Το ποσό αυτό έχει προταθεί από τη διοίκηση της παραχωρησιούχου εταιρείας και είναι ελαφρώς υψηλότερο από τα 82,6 εκατ. ευρώ που είχαν διανεμηθεί το 2020, ενώ το 2019 το ποσό του μερίσματος είχε φτάσει τα 100,3 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον ότι από τα 84,4 εκατ. ευρώ του 2021, ποσό 30 εκατ. ευρώ έχει ήδη καταβληθεί με τη μορφή προμερίσματος. Παράλληλα, εντός του 2021 οι μέτοχοι έλαβαν και 82,8 εκατ. ευρώ ως επιστροφή κεφαλαίου. Ετσι, το συνολικό εισπραχθέν ποσό από το 2019 μέχρι σήμερα υπολογίζεται σε περίπου 350 εκατ. ευρώ.

Αφορά τη χρήση του 2021 και το πο-σό είναι ελαφρώς υψηλότερο από αυτό που διανεμήθηκε για το 2020.

Κατά τη διάρκεια του 2021, ο κύκλος εργασιών της Αττικής Οδού ανήλθε σε 176,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 16,6% από τα 151,5 εκατ. ευρώ του 2020. Αντιστοίχως, τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 53,3 εκατ. ευρώ, από 48,7 εκατ. ευρώ το 2020, αυξημένα κατά 9,4%. Η βελτίωση της οικονομίας κατά το προηγούμενο έτος και η σταδιακή άρση των μέτρων προστασίας απέναντι στην πανδημία συνέβαλαν στην άνοδο των μεγεθών της Αττικής Οδού, ενώ ακόμα καλύτερη είναι η φετινή εικόνα, καθώς κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους η κυκλοφορία έχει αυξηθεί κατά 36,8%.

Υπενθυμίζεται ότι έχει ήδη ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού με το πέρας της λήξης της υφιστάμενης σύμβασης, το φθινόπωρο του 2024, δηλαδή σε δύο χρόνια από σήμερα. Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί από οκτώ διαφορετικά σχήματα, τα οποία και έχουν προκριθεί στην επόμενη φάση του διαγωνισμού που προβλέπει την υποβολή οικονομικών προσφορών, κάτι που προσδιορίζεται να συμβεί χρονικά εντός του 2023. Τη νέα σύμβαση διεκδικούν η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – FS Ark Holdco, το σχήμα Ακτωρ Παραχωρήσεις – Αβαξ – Ardian, η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Vinci Highways – Vinci Concessions – Mobility Partner και η κοινοπραξία Macquarie – Fincop Infrastructure. Η εν λόγω εταιρεία αποτελεί το «όχημα» με το οποίο συμμετέχει ο όμιλος Κοπελούζου. Αντιστοίχως, από το εξωτερικό συμμετέχουν η Abertis Infraestructuras από την Ισπανία, η οποία διαχειρίζεται 8.600 χλμ. οδικών αξόνων, το ιταλικό σχήμα των Gruppo FININC – INC SpA (μέλος του ίδιου ομίλου της οικογένειας Ντολιάνι από το Τορίνο), όπως επίσης και η κοινοπραξία των Brisa – Auto Estradas de Portugal – Rubicone Bidco. Οι δύο πρώτες προέρχονται από την Πορτογαλία και η Rubicone Bidco από τη Μεγ. Βρετανία. Τέλος, αμιγώς γαλλικής προέλευσης είναι η συμμετοχή της κοινοπραξίας VAUBAN – DIF – Egis.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT