Πίνετε σάκε για να γεμίσουν τα ταμεία του ιαπωνικού κράτους

Πίνετε σάκε για να γεμίσουν τα ταμεία του ιαπωνικού κράτους

Καμπάνια της κυβέρνησης υπέρ της κατανάλωσης αλκοόλ από τους νέους

2' 19" χρόνος ανάγνωσης

Πρωτοφανής τουλάχιστον είναι η μέθοδος που μετέρχονται οι Αρχές της Ιαπωνίας για να γεμίσουν τα ταμεία της χώρας με φορολογικά έσοδα. Ενθαρρύνουν τους νέους της χώρας να καταναλώνουν περισσότερο αλκοόλ προκειμένου να συγκεντρώσουν επιπλέον φόρους από τις πωλήσεις των ποτών και βέβαια να τονώσουν παράλληλα και την αγορά αλκοολούχων. Εχουν υιοθετήσει τη διαφημιστική εκστρατεία «στην υγειά μας με σάκε!» που απευθύνεται σε νέους από 20 έως 39 ετών καλώντας τους να ανταλλάξουν τις επιχειρηματικές και επαγγελματικές ιδέες τους σε κάποιο μπαράκι, καταναλώνοντας είτε κάποιο παραδοσιακό ιαπωνικό ποτό, όπως το σάκε ή το σότσου, είτε κάτι πιο δυτικότροπο, όπως το ουίσκι, η μπίρα ή το κρασί. Στο πλαίσιο της εκστρατείας προβλέπεται και ένας διαγωνισμός, με τους συμμετέχοντες να συζητούν προφανώς πίνοντας κάποιο ποτό και να παρουσιάζουν ιδέες και σχέδιά τους όταν αυτά εμπεριέχουν προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης. Η προθεσμία για την παρουσίαση των ιδεών τους εκπνέει στο τέλος Σεπτεμβρίου και οι καλύτερες από αυτές τις ιδέες θα αναπτυχθούν με τη βοήθεια ειδικών, προτού παρουσιαστούν οριστικά τον Νοέμβριο.

Την ιδέα υποκίνησε η διαπίστωση πως έχουν αλλάξει οι συνήθειες των Ιαπώνων και έχει μειωθεί η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών εν μέρει και εξαιτίας της πανδημίας που περιόρισε δραστικά την κοινωνική δραστηριότητα αλλά και εξαιτίας άλλων παραγόντων όπως η γήρανση του πληθυσμού. Οι νεότερες γενιές καταναλώνουν λιγότερο αλκοόλ από τις προηγούμενες, με αποτέλεσμα να μειωθούν οι πωλήσεις ποτών και μαζί τους και τα φορολογικά έσοδα. Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία που αναφέρονται και στην ιστοσελίδα της παράξενης αυτής εκστρατείας καταδεικνύουν πως ο κόσμος στην Ιαπωνία κατανάλωσε λιγότερα αλκοολούχα ποτά το 2020 σε σύγκριση με το 1995, με άμεση συνέπεια στα φορολογικά έσοδα. Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιαπωνικής εφημερίδας The Japan Times, που αναπαράγει το BBC, τα φορολογικά έσοδα του ιαπωνικού κράτους από τις πωλήσεις αλκοολούχων ποτών αντιπροσώπευαν το 5% του συνόλου το 1980. Το 2020, όμως, αυτό το μερίδιό τους είχε περιοριστεί στο μόλις 1,7%.

Τα φορολογικά έσοδα του ιαπωνικού κράτους από τις πωλήσεις αλκοολούχων ποτών αντιπροσώπευαν το 1,7% του συνόλου το 2020, από 5% το 1980.

Η ιδέα των ιαπωνικών αρχών έγινε δεκτή με ανάμεικτα συναισθήματα, με ορισμένα από τα ΜΜΕ της χώρας να επικρίνουν το γεγονός ότι οι Αρχές ενθαρρύνουν μια ανθυγιεινή συνήθεια, και μάλιστα στο πιο δημιουργικό τμήμα του πληθυσμού. Κάποιοι άλλοι, πάντως, τη θεωρούν ευρηματική και υπερθεματίζουν προτείνοντας διάφορες άλλες ρηξικέλευθες ιδέες για να την ενισχύσουν, όπως το να εμφανίζονται ψηφιακά διάσημες ηθοποιοί της χώρας σε ψηφιακές λέσχες και να ενθαρρύνουν την τάση. Η γήρανση του πληθυσμού της Ιαπωνίας αποτελεί σίγουρα παράγοντα που έχει επηρεάσει μεγέθη όπως η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών. Σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, σήμερα σχεδόν το 1/3 του πληθυσμού της Ιαπωνίας και συγκεκριμένα το 29% είναι ηλικίας 65 ετών και άνω. Είναι το υψηλότερο ποσοστό ηλικιωμένων στον κόσμο και προκαλεί ανησυχία στη χώρα, καθώς εγκυμονεί τον κίνδυνο μελλοντικών ελλείψεων νέων ανθρώπων για την κάλυψη συγκεκριμένων επαγγελμάτων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT