Οι διάττοντες αστέρες της πανδημίας

Εταιρείες διαφόρων κλάδων που εκτινάχθηκαν στη διάρκεια των lockdowns δέχονται πιέσεις με την επιστροφή στην κανονικότητα

1' 56" χρόνος ανάγνωσης

Σε δεινή θέση έχουν βρεθεί το τελευταίο διάστημα πολλές εταιρείες που είδαν τα κέρδη τους να εκτοξεύονται κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς το άνοιγμα των οικονομιών αλλά και οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν αλλάξει τη συμπεριφορά αλλά και την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Ανάμεσα σε αυτές η αμερικανική εταιρεία παροχής οργάνων γυμναστικής Peloton, η Shopify, η Netflix και η Zoom. Σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN Business, αρκετοί καταναλωτές έσπευσαν την περίοδο της πανδημίας να προμηθευθούν τα όργανα γυμναστικής της Peloton αλλά και να συμμετάσχουν στα διαδικτυακά μαθήματα γυμναστικής που παρείχε η εταιρεία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το πρώτο τρίμηνο του 2020 τα έσοδα της Peloton να σημειώσουν άνοδο 139% και η αξία της μετοχής της να ανέβει κατά 434%. Ωστόσο, αυτή η άνοδος στα οικονομικά μεγέθη της δεν είχε μεγάλη διάρκεια, καθώς τα γυμναστήρια άνοιξαν και πάλι τις πόρτες τους, ενώ ο κόσμος άρχισε να περιορίζει τις δαπάνες για την αγορά εξοπλισμού γυμναστικής. Ετσι, την περασμένη Πέμπτη η εταιρεία Peloton ανακοίνωσε –μεγαλύτερες απ’ ό,τι αρχικά αναμένονταν– ζημίες κατά το τρίμηνο που έληγε στις 30 Ιουνίου.

Το άνοιγμα των οικονομιών αλλά και οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν αλλάξει τη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Η εταιρεία λογισμικού Shopify, που βοηθάει τις εταιρείες λιανεμπορίου να πωλούν διαδικτυακά τα προϊόντα τους, αναδείχθηκε στον απόλυτο «νικητή» την περίοδο της πανδημίας, όταν δηλαδή πολλές εταιρείες αναζητούσαν εργαλεία για να αποκτήσουν παρουσία στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ωστόσο, πλέον οι επιδόσεις της δεν μπορούν να συγκριθούν με την περίοδο της πανδημίας. Τον προηγούμενο μήνα ο ιδρυτής και CEO της Shopify αποφάσισε να μειώσει κατά 10% το προσωπικό, καθώς το στοίχημα της συνεχιζόμενης ανάπτυξης δεν κερδήθηκε. Την ίδια στιγμή, ενώ το προσφιλές σε όλους Zoom συνεχίζει να καταγράφει κέρδη –δεδομένου ότι αρκετός κόσμος εξακολουθεί να δουλεύει εξ αποστάσεως–, αυτά πλέον εμφανίζονται αρκετά μειωμένα.

Σύμφωνα με το CNN Business, τα κέρδη της εταιρείας συρρικνώθηκαν το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς κατά 71% λόγω αυξημένου κόστους. Η Zoom ανακοίνωσε μεγαλύτερη πτώση στα έσοδα –απ’ ό,τι αρχικά αναμενόταν– την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ έδωσε μια εικόνα που απογοήτευσε τους επενδυτές, βυθίζοντας τη μετοχή κατά 17% την ημέρα που ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα. Τέλος, το Netflix που πρόσθεσε 16 εκατομμύρια χρήστες τους πρώτους τρεις μήνες του 2020, αριθμώντας συνολικά έως το τέλος του έτους 200 εκατομμύρια χρήστες, έχει χάσει ήδη από το πρώτο τρίμηνο του 2022 200.000 χρήστες και άλλους 970.000 το τρίμηνο που ακολούθησε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT