Στην υπογραφή της σύμβασης για το πρώτο από τα τρία τμήματα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) προχώρησε χθες το υπουργείο Υποδομών. Το έργο της αναβάθμισης του υφιστάμενου άξονα Νεάπολης – Αγίου Νικολάου ανέλαβε η εταιρεία ΑΚΤΩΡ και θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και τον κρατικό προϋπολογισμό, με προθεσμία ολοκλήρωσης 3 ετών. Σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών (καθώς η τελετή υπογραφής έγινε κεκλεισμένων των θυρών), αντικείμενο του έργου είναι η αναβάθμιση του σημερινού οδικού άξονα ώστε να αποκτήσει δύο λωρίδες κυκλοφορίας (και λωρίδα έκτακτης ανάγκης) ανά κατεύθυνση. Το έργο αφορά το τμήμα από την πρώτη είσοδο της Νεάπολης έως τον κόμβο Κριτζάς στον Αγιο Νικόλαο, μήκους 14,5 χλμ., το οποίο περιλαμβάνει τρεις ανισόπεδους κόμβους (Νεάπολης, Λιμνών και Αγίου Νικολάου), πέντε γέφυρες, διάφορα υδραυλικά έργα και έργα αντιστήριξης, καθώς και την κατασκευή 11 χλμ. τοπικού δικτύου (παράπλευροι και εγκάρσιοι οδοί).
Το έργο, μήκους 14,5 χλμ., περιλαμβάνει τρεις ανισόπεδους κόμβους, πέντε γέφυρες, καθώς και την κατασκευή 11 χλμ. τοπικού δικτύου.
Το τμήμα Νεάπολης – Αγίου Νικολάου είναι το ένα από τα τρία τμήματα στα οποία έχει χωριστεί η ανακατασκευή του ΒΟΑΚ. Θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο με προϋπολογισμό 169 εκατ. ευρώ (το μεγαλύτερο μέρος των οποίων θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης). Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε κατά τη χθεσινή τελετή υπογραφής ο υπουργός Κώστας Καραμανλής, μέσα στο φθινόπωρο θα υπογραφεί η σύμβαση του δεύτερου τμήματος, από Χερσόνησο έως Νεάπολη (μήκους 22,4 χλμ., προϋπ. 290 εκατ. ευρώ), το οποίο θα κατασκευαστεί με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).
Οσον αφορά το κύριο τμήμα του έργου, από Χανιά έως Ηράκλειο (157,5 χλμ., προϋπ. 1,3 δισ. ευρώ), το οποίο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, αναμένεται η υποβολή δεσμευτικών προσφορών μέχρι το τέλος του έτους ώστε να συμβασιοποιηθεί εντός του 2023.