Autohellas: Ενίσχυση κερδών το α΄ εξάμηνο

Σημαντική βελτίωση κύκλου εργασιών και κερδοφορίας, σε βαθμό που συνιστά ιστορικό υψηλό, κατέγραψε η Autohellas κατά το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς

2' 22" χρόνος ανάγνωσης

Σημαντική βελτίωση κύκλου εργασιών και κερδοφορίας, σε βαθμό που συνιστά ιστορικό υψηλό, κατέγραψε η Autohellas κατά το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς. Συγκεκριμένα, το διάστημα Απριλίου – Ιουνίου η εταιρεία βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας μίσθωσης και εμπορίας οχημάτων εμφάνισε, συγκριτικά με το β΄ τρίμηνο του 2021, αυξημένο κατά 14,8% κύκλο εργασιών, στα 207 εκατ. ευρώ, και ενισχυμένα κατά 72%, στα 31,5 εκατ. ευρώ, λειτουργικά κέρδη (EBIT). Τα κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν σε 21,4 εκατ. ευρώ, από 12,4 εκατ. ευρώ πέρυσι.

Σε επίπεδο πρώτου εξαμήνου, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Autohellas αυξήθηκε κατά 14%, στα 351,5 εκατ. ευρώ, με τη λειτουργική κερδοφορία να ενισχύεται κατά 57%, σε 45 εκατ. ευρώ. Η καθαρή κερδοφορία κατά το πρώτο εξάμηνο ενισχύθηκε έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2021 κατά 74%, σε 29,5 εκατ. ευρώ, με το δεύτερο τρίμηνο, λόγω εποχικότητας, να έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά στη συνολική κερδοφορία της χρονιάς.

Ανά επιμέρους δραστηριότητα, ο κύκλος εργασιών από μισθώσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα αυξήθηκε το εξάμηνο του 2022 κατά 21,5%, στα 102,6 εκατ. ευρώ, από 84,5 εκατ. το 2021. Η δυναμική αυτή, όπως ανακοίνωσε η εισηγμένη, προέρχεται από την ανάκαμψη κυρίως των βραχυχρόνιων μισθώσεων, ως επακόλουθο της τουριστικής πορείας της χώρας, αλλά και της αύξησης του μεριδίου αγοράς της Autohellas, με σημαντική επένδυση στη διεύρυνση και ποιοτική αναβάθμιση του στόλου σε νέους τύπους αυτοκινήτων και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σημαντική βελτίωση παρουσίασε και η κερδοφορία από τη διάθεση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων του στόλου. Κατά τη διοίκηση της εταιρείας, στις βραχυχρόνιες μισθώσεις (rent a car) η διάρκεια της σεζόν θα επηρεάσει και το τελικό αποτέλεσμα του δεύτερου εξαμήνου, με τις ενδείξεις να είναι θετικές.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 14% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Στις επτά χώρες του εξωτερικού που δραστηριοποιείται ο όμιλος, ο τζίρος κυμάνθηκε στα επίπεδα του 2021 και ανήλθε σε περίπου 30 εκατ. ευρώ. Ο σημαντικά μικρότερος βαθμός ανάκαμψης της τουριστικής ζήτησης στις χώρες των Βαλκανίων –συγκριτικά με την Ελλάδα– αντισταθμίστηκε με μικρότερη διαθεσιμότητα αυτοκινήτων στόλου και μικρότερες λειτουργικές δαπάνες, βελτιώνοντας την κερδοφορία.

Η εμπορία αυτοκινήτων στην Ελλάδα παρουσίασε σημαντική αύξηση 12,5% κυρίως στο σκέλος της εισαγωγής/διανομής (Hyundai, Kia, Seat). Συνεισέφερε συνολικά 219 εκατ. ευρώ στον κύκλο εργασιών, συμβάλλοντας σημαντικά στο συνολικό λειτουργικό αποτέλεσμα, παρά τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα που εξακολουθούν και δημιουργούν σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις και τιμολογήσεις αυτοκινήτων. Κατά το πρώτο εξάμηνο, σε ετήσια βάση σύγκρισης, το αθροιστικό μερίδιο του ομίλου σε ταξινομήσεις και ιδίως σε πωλήσεις σε ιδιώτες διευρύνθηκε. Οπως εκτιμά η Autohellas, κατά το δεύτερο εξάμηνο αναμένεται να συνεχιστεί η μειωμένη παραγωγική ικανότητα των εργοστασίων που, συνδυαζόμενη πλέον με τις υψηλές πληθωριστικές πιέσεις, είναι πιθανό να οδηγήσει σε πτώση της ζήτησης.

Ευρύτερα, η τουριστική ανάκαμψη της χώρας, που είναι υψηλότερη από όλους τους βασικούς τουριστικούς προορισμούς της Ευρώπης, σε συνδυασμό με τη διατήρηση των τιμών ενοικίασης σε υψηλότερα του παρελθόντος επίπεδα, θα βοηθήσουν σημαντικά στην περαιτέρω αύξηση των οικονομικών μεγεθών, όπως αναφέρει η Autohellas.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT