Η σουηδική Electrolux ανακοίνωσε σχέδια για τη μείωση του κόστους και προειδοποίησε ότι τα κέρδη της θα μειωθούν, διότι ο υψηλός πληθωρισμός και η περιορισμένη καταναλωτική εμπιστοσύνη συρρικνώνουν τη ζήτηση για τα προϊόντα της, ήτοι τις γνωστές οικιακές συσκευές της. Συν τοις άλλοις, οι μεγάλες επενδύσεις σε δραστηριότητές της στη Βόρεια Αμερική δεν έχουν ακόμη αποδώσει. Συγκεκριμένα, η ζήτηση για οικιακές συσκευές στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ μειώθηκε με σημαντικά επιταχυνόμενο ρυθμό το τρίτο τρίμηνο. Τα δε υψηλά αποθέματα λιανικής και οι ανισορροπίες στο σύστημα της διεθνούς προμηθευτικής αλυσίδας, όπως επισημαίνει ο σουηδικός όμιλος, είχαν ως αποτέλεσμα και το κόστος να διογκωθεί και η αναποτελεσματικότητα. «Τα κέρδη της τρίτης τριμηνίας αναμένεται να ελαττωθούν σοβαρά σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2022, εξαιρουμένου επίσης του εφάπαξ κόστους εξόδου από την αγορά της Ρωσίας», αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας. Την περίοδο Απριλίου – Ιουνίου, η Electrolux κατέγραψε χαμηλότερα από ό,τι αναμενόταν λειτουργικά κέρδη της τάξεως των 560 εκατ. κορωνών (53,4 εκατ. δολαρίων).
Η μετοχή της σημείωνε πτώση 7% στις πρωινές συναλλαγές, ενώ από την αρχή του έτους έχει υποχωρήσει 42%.
Η μεγαλύτερη εταιρεία οικιακών συσκευών της Ευρώπης τόνισε πως οι περικοπές κόστους σε όλη την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική θα αποφέρουν αξιόλογη βελτίωση στην κερδοφορία του 2023. «Το πρόγραμμα, το οποίο ξεκινάει άμεσα, θα εστιαστεί στη μείωση του μεταβλητού κόστους, με ιδιαίτερη προσοχή στην εξάλειψη της αναποτελεσματικότητας κόστους στην αλυσίδα εφοδιασμού μας και στην παραγωγή», πληροφορεί η Electrolux. Η μετοχή της σημείωνε πτώση 7% στις πρωινές συναλλαγές, ενώ από την αρχή του έτους έχει υποχωρήσει 42%.
Μιλώντας σε αναλυτές ο διευθύνων σύμβουλός της Τζόνας Σάμιουελσον υπογράμμισε πως, αν και έγιναν σοβαρές επενδύσεις στα εργοστάσια της Βόρειας Αμερικής, η πανδημία του κορωνοϊού και οι οξείες ελλείψεις εξαρτημάτων προκάλεσαν καθυστέρηση στην αύξηση της παραγωγής. «Μέχρι στιγμής το κέντρο βάρους το δίναμε σχεδόν αποκλειστικά στην επιτάχυνση της παραγωγής με οποιοδήποτε τίμημα», τόνισε. «Πλέον, πρέπει να στραφούμε σε μια προσέγγιση με έμφαση στο κόστος της παραγωγικότητας στον εφοδιασμό και στη δική μας μεταποίηση». Αναφορικά με τη Γηραιά Ηπειρο, ο κ. Σάμιουελσον επισήμανε πως αναμένει οι καταναλωτές να εξακολουθούν να αναβάλλουν τις αγορές συσκευών, «για όσο καιρό η εμπιστοσύνη κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα και σε συνδυασμό με τον γενικευμένο υψηλότατο πληθωρισμό». Εν κατακλείδι, η σουηδική εταιρεία διευκρίνισε πως θα δώσει λεπτομέρειες για τη μείωση δαπανών και το κόστος αναδιοργάνωσης στην παρουσίαση τριμηνιαίων αποτελεσμάτων στις 28 Οκτωβρίου.