Η επιστροφή στους χώρους εργασίας με παράλληλη μείωση της τηλεργασίας, η όχι ικανοποιητική πορεία του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ», αλλά και οι πληθωριστικές πιέσεις που επηρεάζουν αρνητικά τη ζήτηση, οδήγησαν σε μείωση των πωλήσεων, αν και σχετικά μικρή, της εταιρείας «Πλαίσιο» κατά το α΄ εξάμηνο του 2022. Επιπλέον, η αύξηση του κόστους λειτουργίας προκάλεσε κάμψη των περιθωρίων κέρδους και των λειτουργικών και καθαρών κερδών.
Οσον αφορά πάντως το α΄ εξάμηνο του 2022, οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 192,2 εκατ. ευρώ έναντι 199,5 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2021, υποχωρώντας κατά 3,5%. Εάν δεν ληφθεί υπόψη το επιδοτούμενο πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα», οι πωλήσεις φέτος ήταν αυξημένες κατά 1,42%. Τούτο σχετίζεται με το γεγονός ότι η πρώτη φάση του προγράμματος, πέρυσι, ξεκίνησε Απρίλιο και απευθυνόταν σε περισσότερους δικαιούχους (μαθητές, φοιτητές και σπουδαστές), ενώ η δεύτερη φάση, που υλοποιείται φέτος και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, ξεκίνησε τον Μάιο, εξελίσσεται με πιο αργούς ρυθμούς και αφορά λιγότερους δικαιούχους. Συγκεκριμένα, μέχρι και χθες είχαν εκδοθεί 166.565 επιταγές (voucher) και δεν είχαν ακόμη εξαργυρωθεί ή δεσμευθεί οι 23.016.
Δύσκολα ανιχνεύ- σιμη για τον όμιλο η εξέλιξη του κύκλου εργασιών κατά τους επόμενους μήνες.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων υποχώρησαν κατά 6,9% και διαμορφώθηκαν σε 6,2 εκατ. ευρώ, από 6,9 εκατ. ευρώ πέρυσι, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους μειώθηκαν κατά 11%, στο 1,3 εκατ. ευρώ, από 1,4 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Το «ταμείο» της «Πλαίσιο» παραμένει σε καλά επίπεδα, με τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας να ανέρχονται στο τέλος Ιουνίου σε 28 εκατ. ευρώ, ενώ είχε 14,1 εκατ. ευρώ καθαρό αρνητικό δανεισμό.
Η «Πλαίσιο» κατέγραψε αύξηση των πωλήσεων σε όλες τις κατηγορίες, πλην της μεγαλύτερης για τη δραστηριότητά της, αυτή που αφορά τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Ειδικότερα, οι πωλήσεις της κατηγορίας αυτής υποχώρησαν κατά 20,87%, με το μερίδιό της στον συνολικό τζίρο να διαμορφώνεται σε 40%. Στο 26% ανήλθε η συμμετοχή στον συνολικό τζίρο της εταιρείας της κατηγορίας «είδη γραφείου», με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 8,22%. Οι πωλήσεις των προϊόντων τηλεφωνίας αυξήθηκαν κατά 14,11% και συμμετέχουν κατά 22% στον συνολικό τζίρο, ενώ πλέον με διψήφιο ποσοστό συμμετέχουν στις πωλήσεις τής «Πλαίσιο» οι λευκές συσκευές. Οι πωλήσεις τής εν λόγω κατηγορίας αυξήθηκαν κατά 20% περίπου και το μερίδιο στον συνολικό τζίρο έφτασε το 11,06%.