Ρωσία: Θέλει να κατασκευάσει 1.000 αεροσκάφη μέχρι το 2030

Ρωσία: Θέλει να κατασκευάσει 1.000 αεροσκάφη μέχρι το 2030

Η αεροπορική βιομηχανία της Ρωσίας θα επιδιώξει να προχωρήσει μόνη της χωρίς την αρωγή της Δύσης, χρησιμοποιώντας εγχώριας κατασκευής ανταλλακτικά, για να παραγάγει 1.000 αεροσκάφη έως το 2030

2' 6" χρόνος ανάγνωσης

Η αεροπορική βιομηχανία της Ρωσίας θα επιδιώξει να προχωρήσει μόνη της χωρίς την αρωγή της Δύσης, χρησιμοποιώντας εγχώριας κατασκευής ανταλλακτικά, για να παραγάγει 1.000 αεροσκάφη έως το 2030 – και αυτό, όπως δήλωσε ο τεράστιος κρατικός όμιλος αεροναυπηγικής Rostec, στόχο έχει να θέσει τέλος στην εξάρτησή της από την αμερικανική Boeing και την ευρωπαϊκή Airbus. Οπως αναφέρει σε αποκλειστικό δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς, οι δηλώσεις της Rostec, της οποίας ηγείται στενός συνεργάτης του Ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν, δείχνουν ότι ο τομέας των αερομεταφορών της χώρας βλέπει την αντιπαράθεση με τη Δύση ως μόνιμο σχίσμα. Η Rostec είναι και η μοναδική κατασκευάστρια αεροσκαφών πολιτικής αεροπορίας στη χώρα. Η επιβολή από τη Δύση των αυστηρότερων κυρώσεων στη σύγχρονη Ιστορία εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία προκάλεσε την πιο εκτεταμένη μεταβολή της ρωσικής οικονομίας από τη διάλυση της ΕΣΣΔ και εντεύθεν.

Τα ξένης κατασκευής αεροσκάφη, κυρίως από την Boeing και την Airbus, αντιπροσωπεύουν το 95% της επιβατικής κίνησης, αλλά οι κυρώσεις σημαίνουν ότι δεν υπάρχουν ανταλλακτικά – και καμία προοπτική να βρεθούν. Το Ρόιτερς είχε αναφέρει τον Αύγουστο ότι οι ρωσικοί αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής Aeroflot, αποσυναρμολογούν τα αεροπλάνα για να έχουν πρόσβαση σε ανταλλακτικά που δεν μπορούν πλέον να αγοράσουν στο εξωτερικό λόγω των δυτικών κυρώσεων. Ομως, η Rostec, με επικεφαλής τον Σεργκέι Τσεμέζοφ, βλέπει την αναταραχή ως ευκαιρία για την οικοδόμηση μιας ισχυρής, αυτοδύναμης αεροπορικής βιομηχανίας στη Ρωσία. «Τα ξένα αεροσκάφη θα απομακρυνθούν από τους στόλους», τόνισε η Rostec σε γραπτή απάντηση σε ερωτήσεις του Ρόιτερς σχετικά με τα σχέδιά της και την κατάσταση στη ρωσική αεροπορική βιομηχανία. «Πιστεύουμε ότι αυτή η διαδικασία είναι μη αναστρέψιμη και τα αεροσκάφη Boeing και Airbus δεν θα πωληθούν ποτέ ξανά στη Ρωσία».

Οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Aeroflot, πλημμύρισαν από αεροσκάφη Boeing και Airbus όταν ανασύστηναν τους στόλους τους μετά το χάος της δεκαετίας του 1990. Η δημιουργία μιας ανταγωνιστικής εγχώριας εναλλακτικής θα είναι δύσκολη. Ο στόχος κατασκευής 1.000 αεροσκαφών έως το 2030 είναι «βασικά αδύνατος», σύμφωνα με τον αναλυτή αεροδιαστημικής Ρίτσαρντ Αμπουλαφιά, επικεφαλής της AeroDynamic Advisory με έδρα τις ΗΠΑ. Η Ρωσία σχεδιάζει να παράγει ετησίως 20 αεριωθούμενα γνωστά ως Superjet-New από το 2024 και 72 νέα MS-21 μεσαίων αποστάσεων από το 2029, ξεκινώντας με έξι το 2024, σύμφωνα με το σχέδιο, που δημοσιεύτηκε από την κυβέρνηση τον Ιούνιο. Δοκιμάζει το νέο της αεροπλάνο MS-21 με κινητήρα PD-14 εγχώριας κατασκευής αντί για τον PW1400G, που προμηθεύεται από την Pratt & Whitney. Το MS-21, τέλος, ήταν η προσπάθεια της Ρωσίας να διεισδύσει στο κύριο μέρος της αγοράς τζετ, όπου κυριαρχούν η Airbus και η Boeing.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT