Chipita Foods: Ζημίες 1,4 εκατ. ευρώ το 2021

Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε ελαφρώς και διαμορφώθηκε στα 58,5 εκατ. ευρώ

2' 35" χρόνος ανάγνωσης

Οι χαμηλές τιμές των κρεάτων την περυσινή χρονιά και η προνοητικότητα της διοίκησης της αλλαντοβιομηχανίας «Νίκας» να αποθεματοποιήσει τη βασική αυτή πρώτη ύλη για την παραγωγή έως τους πρώτους μήνες του 2022 απέτρεψαν τις αρνητικές επιπτώσεις στην εταιρεία από τις πληθωριστικές πιέσεις, που έκαναν την εμφάνισή τους ήδη από το δεύτερο ήμισυ του 2021 κυρίως σε ό,τι αφορά την ενέργεια και τις δεύτερες ύλες. Τούτο δεν σημαίνει, όμως, ότι θα επαναληφθεί και φέτος.

Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στην οικονομική έκθεση του ομίλου Chipita Foods, εκεί όπου ανήκει πλέον η «Νίκας» και όποιες άλλες δραστηριότητες της Chipita δεν πέρασαν στη Μondelez International, «στην παρούσα χρονική στιγμή η επίδραση από την άνοδο των τιμών ενέργειας και πρώτων υλών διεθνώς καθώς και του πολέμου στην Ουκρανία στα οικονομικά μεγέθη του ομίλου δεν είναι εφικτό να ποσοτικοποιηθεί δεδομένου ότι τα γεγονότα είναι σε εξέλιξη και υπάρχει σημαντική αβεβαιότητα ως προς τη διάρκεια και έκτασή τους και κατά συνέπεια στον αντίκτυπό τους στην ελληνική και παγκόσμια οικονομία».

Σύμφωνα λοιπόν με τα οικονομικά αποτελέσματα της πρώτης οικονομικής χρήσης του ομίλου Chipita Foods, οι πωλήσεις το 2021 διαμορφώθηκαν σε 58,5 εκατ. ευρώ έναντι 57,8 εκατ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας ελαφρά αύξηση της τάξης του 1,21%. Τα ενοποιημένα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 15,7 εκατ. ευρώ έναντι 13,9 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων, μη επαναλαμβανόμενων ζημιών / κερδών και συνολικών αποσβέσεων συμπεριλαμβανομένης της αναλογίας των συγγενών εταιρειών και κοινοπραξιών το 2021 ανήλθαν σε 3,2 εκατ. ευρώ για τον όμιλο. Ο όμιλος περιόρισε ελαφρώς τις ζημίες προ φόρων το 2021 σε 2,2 εκατ. ευρώ από 2,4 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ οι ζημίες μετά από φόρους αυξήθηκαν το 2021 σε 1,4 εκατ. ευρώ από 1,2 εκατ. ευρώ το 2020.

Για την κύρια θυγατρική του ομίλου που είναι η αλλαντοβιομηχανία «Νίκας», το 2022 σχεδιάζονται τα εξής:

– Πλήρως ανακυκλώσιμες συσκευασίες για όλα τα συσκευασμένα προϊόντα της. Με την πρωτοβουλία αυτή η εταιρεία θα μετατρέψει περισσότερες από 21.000.000 συσκευασίες της σε πλήρως ανακυκλώσιμες και εκτιμάται ότι οι καταναλωτές της θα μπορούν να ανακυκλώσουν 214 τόνους υλικών συσκευασίας σε ένα έτος.

Ο όμιλος Chipita Foods περιλαμβάνει τη «Νίκας» και όποιες άλλες δραστηριότητες της Chipita δεν πέρα- σαν στη Μondelez International.

– Nέα σειρά αλλαντικών με λιγότερο αλάτι.

– Νέο παριζάκι χωρίς συντηρητικά.

Παράλληλα, το 2022 θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, το οποίο θα συντελέσει στην αύξηση της παραγωγικότητας του εργοστασίου και των διανομών.

Στον όμιλο Chipita Foods ανήκει και η κατά 40% θυγατρική Britchip, η δραστηριότητα της παλιάς Chipita στην Ινδία, η οποία δεν πουλήθηκε στη Mondelez International. Οι πωλήσεις της Britichip το 2023 διαμορφώθηκαν σε 3,45 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι εκτός από το να αποκτήσει το σύνολο της αλλαντοβιομηχανίας «Νίκας», ο επικεφαλής της Chipita Foods Σπύρος Θεοδωρόπουλος έχει προχωρήσει σε τρεις ακόμη μεγάλες επενδυτικές κινήσεις. Εξαγόρασε το 45% της σοκολατοβιομηχανίας ΙΟΝ (σ.σ. σήμερα, μάλιστα, έχει προγραμματισθεί έκτακτη γενική συνέλευση μετόχων της ιστορικής εταιρείας με αντικείμενο τη συμπλήρωση του διοικητικού συμβουλίου με την εκλογή νέων μελών), τη βιομηχανία «Ελληνικοί Χυμοί» μαζί με το fund EOS Capital Partners που έχει επικεφαλής τον πρώην τραπεζίτη κ. Απόστολο Ταμβακάκη, καθώς και την εταιρεία «Εδεσμα» στη Θεσσαλονίκη.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT