Ρυθμίσεις για οφειλές ρεύματος από τη ΔΕΗ – Παρακράτηση χρημάτων από ενεργειακούς παρόχους

Ρυθμίσεις για οφειλές ρεύματος από τη ΔΕΗ – Παρακράτηση χρημάτων από ενεργειακούς παρόχους

Οι μισές εταιρείες δεν απέδωσαν τον Αύγουστο τα τέλη στους διαχειριστές

2' 24" χρόνος ανάγνωσης

Το κράτος επιδοτεί με υψηλές τιμές, οι καταναλωτές ρεύματος έχουν αρχίσει να εξομαλύνουν τις πληρωμές τους, οι πάροχοι ωστόσο εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας και να τα μεταφέρουν (κάποιοι εξ αυτών) στις επόμενες αλυσίδες της αγοράς, παρακρατώντας ποσά που εισπράττουν από τους πελάτες τους για λογαριασμό τρίτων. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΡΑΕ, τον Αύγουστο οι μισές εταιρείες προμήθειας δεν απέδωσαν στους διαχειριστές (ΑΔΜΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ και ΔΑΠΕΕΠ) τα χρήματα που έχουν εισπράξει για τις ρυθμιστικές χρεώσεις, δηλαδή τα τέλη συστήματος και δικτύου, τις ΥΚΩ και το ΕΤΜΕΑΡ. Σε αυτές πέραν των μικρών, Volterra, KEN, Volton, συγκαταλέγονται και οι μεσαίου μεγέθους εταιρείες, NRG και Watt&Volt, αλλά και η καθετοποιημένη Ηρων Ενεργειακή.

Οι παραπάνω εταιρείες δεν συμπεριλαμβάνονται στον κατάλογο των εταιρειών «Θετικής Αναφοράς» που έχει καταρτίσει η ΡΑΕ και ο οποίος περιλαμβάνει εταιρείες που είτε έχουν καταβάλει τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις προς τους διαχειριστές έως και τις 31 Αυγούστου 2022 είτε τις έχουν ρυθμίσει. Αντιθέτως, στους προμηθευτές που καταβάλλουν κανονικά τις πληρωμές προς τους διαχειριστές είναι η ΔΕΗ, η Protergia, η Elpedison, η Φυσικό Αέριο, η Zeniθ και η Ελίν. Το εργαλείο «Θετικής Αναφοράς» θεσπίστηκε από τη ΡΑΕ στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών για τον έλεγχο και τον περιορισμό των ανεξόφλητων οφειλών προς τους διαχειριστές και φαίνεται ότι έχει αποδώσει, αφού έχουν περιοριστεί από τα περίπου 500 εκατ. ευρώ σε κάτω από 100 εκατομμύρια.

Νέο πρόγραμμα διακανονισμών και κινήτρων για οφειλές 500-3.000 ευρώ ανακοίνωσε η ΔΕΗ.

Ο Αύγουστος είναι ο πρώτος μήνας κατά τον οποίο προμηθευτές που προηγουμένως πλήρωναν κανονικά τις οφειλές τους επαναφέρουν την πρακτική της παρακράτησης χρημάτων, και αυτό παρά τη σημαντική βελτίωση της εισπραξιμότητας από τον Ιούλιο και μετά, η οποία έχει επιστρέψει στα επίπεδα του Σεπτεμβρίου του 2021. Κάποιες εταιρείες δεν πλήρωσαν τους διαχειριστές από… άποψη. «Το κάναμε ηθελημένα για να περάσουμε στους αρμοδίους το μήνυμα ότι το πρόβλημα της ρευστότητας δεν μπορεί να σταματάει σε εμάς, θα πηγαίνει και πιο κάτω», δηλώνει στην «Κ» στέλεχος συγκεκριμένης εταιρείας, επισημαίνοντας την επιβάρυνση της ρευστότητάς τους από τις καθυστερήσεις στην καταβολή των επιδοτήσεων από το κράτος, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση την εξάμηνη καθυστέρηση των αναδρομικών επιδοτήσεων (περιόδου Ιανουαρίου – Μαρτίου 2022) για τις μικρές επιχειρήσεις.

Την ενίσχυση της ρευστότητάς τους με θεμιτούς τρόπους επιδιώκουν άλλοι προμηθευτές. Η ΔΕΗ, για παράδειγμα, ανακοίνωσε ένα νέο πρόγραμμα διακανονισμών και κινήτρων που στοχεύει στην ταχύτερη εξόφληση συσσωρευμένων οφειλών από οικιακούς καταναλωτές. Καταναλωτές με οφειλές 500-3.000 ευρώ θα μπορούν μέχρι τις 10 Νοεμβρίου να ενταχθούν σε πρόγραμμα διακανονισμού 6 δόσεων, λαμβάνοντας ως επιβράβευση την επιστροφή της προκαταβολής κατά την εξόφληση του διακανονισμού.

Συγκεκριμένα, για ρυθμιζόμενη οφειλή ύψους 500-1.000 ευρώ η προκαταβολή και η αντίστοιχη επιστροφή είναι 50 ευρώ, για ποσά 1.000,01-2.000 ευρώ η προκαταβολή-επιστροφή είναι 100 ευρώ και για ποσά 2.000,01 έως 3.000 ευρώ η προκαταβολή-επιστροφή είναι 200 ευρώ. Η ΔΕΗ εξακολουθεί παράλληλα να προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα πληρωμής λογαριασμών με πιστωτική κάρτα σε έως 6 άτοκες δόσεις για ποσά από 200 ευρώ και πάνω.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT