Ουρές ανθρώπων, που περιμένουν ώρες για τον έλεγχο των αποσκευών τους, σκηνές που στήθηκαν προσωρινά, ώστε να παρέχονται ταχύτερα οι υπηρεσίες, και επιβάτες, οι οποίοι, παρότι έφτασαν ώρες νωρίτερα στο αεροδρόμιο, τελικά χάνουν την πτήση τους. Παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των ανθρώπων που ταξιδεύουν στη Γηραιά Ηπειρο, γνωρίζει σημαντική μείωση μετά την έντονη κινητικότητα του καλοκαιριού, αυτές οι εικόνες πλέον είναι καθημερινό φαινόμενο στο αεροδρόμιο Σίπχολ του Αμστερνταμ, το οποίο τους τελευταίους μήνες κατέλαβε την πρώτη θέση μεταξύ των χειρότερων αεροδρομίων στη Γηραιά Ηπειρο. Βέβαια, αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι το Σίπχολ στο πρόσφατο παρελθόν συγκαταλεγόταν ανάμεσα στα καλύτερα αεροδρόμια σε παγκόσμια κατάταξη. Πρόκειται μάλιστα για το τρίτο μεγαλύτερο σε ό,τι αφορά τον αριθμό των επιβατών που εξυπηρετεί. Δεδομένων, όμως, των τεράστιων ελλείψεων σε εργαζομένους, υποχρεώθηκε να μειώσει τη χωρητικότητα των πτήσεων, επιβαρύνοντας τις αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της KLM, του εθνικού αερομεταφορέα της Ολλανδίας, που έχει τη βάση της στο ίδιο το αεροδρόμιο. Την περασμένη εβδομάδα, στο πλαίσιο των τελευταίων μέτρων που εφάρμοσε, το Σίπχολ ζήτησε από τις αεροπορικές εταιρείες να μειώσουν περαιτέρω τη χωρητικότητα των πτήσεων έως και κατά 22% για τη χειμερινή σεζόν, όπως αναφέρει στο CNN.
Καθημερινό φαινόμενο οι ουρές, νέα μείωση της χωρητικότητας των πτήσεων ζήτησε η διοίκηση.
Η κατάσταση «βλάπτει τη φήμη μας στους επιβάτες, οι οποίοι θέλουν και είναι διατεθειμένοι να ταξιδέψουν μετά τα σκληρά υγειονομικά μέτρα της πανδημίας», δήλωσε χαρακτηριστικά η KLM, η οποία εκτιμά ότι αυτά τής έχουν προκαλέσει ζημίες τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ. Οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς αποδίδουν γενικά την ευθύνη στη διοίκηση του ολλανδικού αεροδρομίου, ενώ προ μερικών εβδομάδων ο διευθύνων σύμβουλός του, Ντικ Μπένσοπ, παραιτήθηκε ακριβώς λόγω του χάους που επικρατούσε από την αρχή του καλοκαιριού. Σημειώνεται πως ο ίδιος παραμένει στη θέση του, έως ότου βρεθεί ο άνθρωπος που θα τον διαδεχθεί, όπως αναφέρει το moneyreview.gr. Προκειμένου να αποκλιμακωθεί η πίεση στο αεροδρόμιο, τον Αύγουστο δόθηκε μπόνους επιπλέον 5,25 ευρώ την ώρα στους εργαζομένους. «Αυτές οι συνθήκες, αυτοί οι περιορισμοί στην αγορά εργασίας, δεν θα εξαφανιστούν εν μια νυκτί», είχε προειδοποιήσει ο Ντικ Μπένσοπ. Διευκρίνισε πως τα σοβαρά επιχειρησιακά προβλήματα του Σίπχολ σχετίζονται με το ελλιπές προσωπικό, ενώ η διοίκησή του δεσμεύεται να διευθετήσει τα ζητήματα, να βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας και να αποκαταστήσει τη χωρητικότητα των αερομεταφορέων. «Το τοπίο έχει διαμορφωθεί έτσι αυτήν τη στιγμή και έτσι το αντιμετωπίζουμε. Και βέβαια για όσους εμπλέκονται στην όλη διαδικασία, πρόκειται για μία εξαιρετικά δύσκολη δουλειά. Εάν απογοητεύσεις τους πελάτες σου –και υπάρχουν στιγμές που αυτό πραγματικά συμβαίνει– γίνεται το όλο πράγμα πάρα πολύ δύσκολο. Είναι επίπονο. Αλλά θα το ξεπεράσουμε», υπογράμμισε ο ίδιος, εν κατακλείδι.