Η Vivartia εξαγόρασε το 70% της «Κουρέλλας»

Η Vivartia εξαγόρασε το 70% της «Κουρέλλας»

Το χαρτοφυλάκιο των τυροκομικών προϊόντων, προϊόντα με πολύ μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους και εξαγωγική προοπτική, διευρύνει σημαντικά η Vivartia με την απόκτηση του 70% της τυροκομικής επιχείρησης «Κουρέλλας Α.Ε.» που βρίσκεται στα Γρεβενά

2' 57" χρόνος ανάγνωσης

Το χαρτοφυλάκιο των τυροκομικών προϊόντων, προϊόντα με πολύ μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους και εξαγωγική προοπτική, διευρύνει σημαντικά η Vivartia με την απόκτηση του 70% της τυροκομικής επιχείρησης «Κουρέλλας Α.Ε.» που βρίσκεται στα Γρεβενά. Ταυτόχρονα με την κίνηση αυτή η Vivartia εισέρχεται στην ανερχόμενη κατηγορία των φυτικών τυροκομικών προϊόντων (plant based), καθώς μέχρι τώρα είχε παρουσία μόνο σε ροφήματα και επιδόρπια. Την ίδια ώρα, αποκτά στην ουσία εκ νέου παραγωγική δραστηριότητα στα κίτρινα τυριά, καθώς το 2019 είχε προχωρήσει σε συμφωνία με την Optima (συμφερόντων Στέφανου Παντελιάδη) για την παραγωγή από τη δεύτερη των κίτρινων τυριών – κασέρι και ημίσκληρο.

Την «Κουρέλλας Α.Ε.» θα συνεχίσει να «τρέχει» ως γενικός διευθυντής ο σημερινός πρόεδρος του διοικητικού της συμβουλίου και διευθύνων σύμβουλος Σωτήρης Κουρέλλας, ενώ σε επόμενη φάση θα αποφασισθεί το προτιμησιακό δικαίωμα εξαγοράς του υπόλοιπου 30% του τυροκομείου από τα Γρεβενά. Αλλωστε, όλα αυτά εντάσσονται στο πλαίσιο των ευρύτερων αποφάσεων για την έξοδο του fund CVC από τη Vivartia. Με την υπογραφή της οριστικής συμφωνίας τις επόμενες εβδομάδες, καθώς προχθές αργά το βράδυ υπεγράφη το προσύμφωνο εξαγοράς του 70% της «Κουρέλλας», η Vivartia θα γίνει άμεσα ιδιοκτήτης αυτού του ποσοστού. Κι αυτό διότι, καθώς η τυροκομική επιχείρηση έχει ετήσιο τζίρο κάτω από 15 εκατ. ευρώ, δεν απαιτείται προηγούμενη έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Η «Κουρέλλας» ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1960 και το 1985 μεταφέρθηκε σε μεγαλύτερες εγκαταστάσεις. Το 1996 ήταν η πρώτη εταιρεία που παρήγε βιολογικά γαλακτοκομικά προϊόντα. Το 2009 δημιούργησε μονάδα παραγωγής ζωοτροφών μη γενετικά τροποποιημένων, ενώ το 2013 άνοιξε στη Θεσσαλονίκη το κατάστημα Mia Feta – Feta Bar από το οποίο οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν προϊόντα, αλλά και να τα απολαύσουν στον ίδιο χώρο. Το κατάστημα πραγματοποιεί και ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Με αυτή την κίνηση εισέρχεται στην ανερχόμενη κατηγορία των φυτικών τυροκομικών προϊόντων.

Το τυροκομείο βρίσκεται σε έκταση 15 στρεμμάτων και έχει επιφάνεια 4.000 τ.μ. Το εργοστάσιο ζωοτροφών έχει επιφάνεια 3.000 τ.μ. και βρίσκεται σε έκταση 10 στρεμμάτων, ενώ η επιχείρηση διαθέτει και βιολογική φάρμα 4.000 τ.μ. σε έκταση 30 στρεμμάτων. Σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό της Vivartia για το Mia Feta – Feta Bar, πηγές από την εταιρεία ανέφεραν στην «Καθημερινή» ότι θα αξιολογηθεί η προοπτική ανάπτυξής του και δεν αποκλείεται η ίδρυση νέων σημείων πώλησης στις λεγόμενες κλειστές αγορές (εμπορικά κέντρα, αεροδρόμια). Aλλωστε η Vivartia διαθέτει τη σχετική τεχνογνωσία από τη δραστηριοποίησή της στον κλάδο εστίασης.

Το 2021 ο τζίρος της «Κουρέλλας» διαμορφώθηκε σε 12,5 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) σε 1,5 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 90% των πωλήσεων της εταιρείας προέρχεται από τις εξαγωγές με τα προϊόντα της να εξάγονται στην Ευρώπη, στην Αμερική και στις αραβικές χώρες. «Πρόκειται για επιχείρηση με υψηλή προστιθέμενη αξία», τόνισε μιλώντας στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της Vivartia Θανάσης Παπανικολάου.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς NielsenIQ το 33% των Ελλήνων αγοράζει και καταναλώνει τουλάχιστον μία κατηγορία plant based προϊόντων τακτικά σε ημερήσια ή εβδομαδιαία βάση. Τη μεγαλύτερη διείσδυση εμφανίζει το φυτικό τυρί, το οποίο καταναλώνουν σε καθημερινή βάση 4 στους 10 Ελληνες, ενώ φυτικά γιαούρτια τρώει καθημερινά ένα 27% και φυτικό «γάλα» πίνει ένα 20%. Η Vivartia δεν είχε μέχρι τώρα παρουσία στην κατηγορία των φυτικών «τυριών» ούτε έμμεσα, μέσω «Δωδώνης» (κύριος μέτοχος της οποίας είναι το fund CVC), καθώς η ηπειρώτικη γαλακτοβιομηχανία έχει δραστηριοποιηθεί μόνο στην κατηγορία των plant based επιδορπίων. Φυτικά τυριά δεν παράγει ούτε ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Vivartia, η «Ελληνικά Γαλακτοκομεία», ενώ ο μεγαλύτερος «παίκτης» της κατηγορίας στην Ελλάδα είναι η Arivia, που το 2019 εξαγοράστηκε από την Upfield με βασικό μέτοχο το fund KKR.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT