Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Αυξήθηκε κατά 22,2% ο τζίρος στο 9μηνο

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Αυξήθηκε κατά 22,2% ο τζίρος στο 9μηνο

Με ρυθμό αύξησης 22,2% «έτρεξαν» οι πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022, ευνοημένες από τη μεγάλη αύξηση της τουριστικής κίνησης και τη λειτουργία της εστίασης χωρίς κανέναν περιορισμό.

2' 24" χρόνος ανάγνωσης

Με ρυθμό αύξησης 22,2% «έτρεξαν» οι πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022, ευνοημένες από τη μεγάλη αύξηση της τουριστικής κίνησης και τη λειτουργία της εστίασης χωρίς κανέναν περιορισμό. Η αύξηση, πάντως, των κερδών ήταν οριακή, επηρεαζόμενη προφανώς από τη μεγάλη αύξηση των πρώτων και δεύτερων υλών, καθώς και από την αύξηση του ενεργειακού κόστους. Σύμφωνα με τη λογιστική κατάσταση που δημοσιοποίησε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, οι πωλήσεις της, μη συμπεριλαμβανομένου του ειδικού φόρου κατανάλωσης, διαμορφώθηκαν στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 σε 232,32 εκατ. ευρώ από 190,13 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2021, καταγράφοντας αύξηση 22,2%. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι οι πωλήσεις γίνονταν μέχρι τις αρχές Μαΐου κυρίως από το κανάλι του σούπερ μάρκετ, πωλήσεις με χαμηλότερη τιμή ανά μονάδα και μικρότερο περιθώριο κέρδους, καθώς η εστίαση άνοιξε μετά το Πάσχα και ο τουρισμός πολύ αργότερα. Οι πωλήσεις, πάντως, το φετινό εννεάμηνο ήταν πολύ υψηλότερες και από αυτές του αντίστοιχου διαστήματος του 2019, όταν είχαν διαμορφωθεί σε 166,80 εκατ. ευρώ.

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Αυξήθηκε κατά 22,2% ο τζίρος στο 9μηνο-1

Το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της εταιρείας στο εννεάμηνο του 2022 ανήλθε σε 132,43 εκατ. ευρώ έναντι 124,83 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2021, καταγράφοντας αύξηση 6,08%.

Στα 42,97 εκατ. ευρώ τα κέρδη, ενισχυμένα μόλις κατά 0,42%, λόγω μεγάλης αύξησης των πρώτων υλών και του ενερ- γειακού κόστους.

Με βάση τα παραπάνω οικονομικά αποτελέσματα, το διοικητικό συμβούλιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αποφάσισε τη διανομή προσωρινού μερίσματος στους μετόχους της εταιρείας, στην ουσία στον μητρικό όμιλο Heineken, ύψους 11,76 εκατ. ευρώ, που αφορά την τρέχουσα οικονομική χρήση. Σημειώνεται ότι αυτό αποτελεί συνήθη πρακτική της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, η οποία κάθε χρόνο προβαίνει στη διανομή προσωρινού μερίσματος, μετά τα αποτελέσματα του εννεαμήνου. Πέρυσι είχε αποφασιστεί η διανομή προσωρινού μερίσματος ύψους 11,98 εκατ. ευρώ. Συνολικά για τη χρήση του 2021 είχε διανεμηθεί μέρισμα 35,07 εκατ. ευρώ, ενώ για την πολύ δύσκολη χρονιά του 2020 είχε δοθεί μέρισμα ύψους 16,01 εκατ. ευρώ.

Η αγορά μπίρας εν γένει αναπτύσσεται φέτος με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, της τάξης του 15% σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, κάτι που επιτρέπει μερική αντιστάθμιση των απωλειών σε έσοδα από τη διετία των lockdowns. Αυτό που πιέζεται, ωστόσο, σημαντικά είναι η κερδοφορία των επιχειρήσεων του κλάδου λόγω των μεγάλων ανατιμήσεων στο κριθάρι, στο αλουμίνιο, στη γυάλινη φιάλη, και φυσικά στην ενέργεια. Οι θυγατρικές πολυεθνικών, πάντως, που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, και δη η Αθηναϊκή Ζυθοποιία (του ομίλου Heineken) και η Ολυμπιακή Ζυθοποιία (του ομίλου Carlsberg), κάνουν προμήθειες σε αρκετές πρώτες και δεύτερες ύλες σε κεντρικό επίπεδο, κάτι που επιτρέπει τις αγορές σε χαμηλότερες τιμές.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT