Μεγάλη ενίσχυση εσόδων εν μέσω πανδημίας για efood

Μεγάλη ενίσχυση εσόδων εν μέσω πανδημίας για efood

Η κερδοφορία της εταιρείας συμπιέστηκε, δεδομένου ότι επένδυσε μεγάλα ποσά στον κλάδο της διανομής

1' 57" χρόνος ανάγνωσης

Εκρηκτική αύξηση της τάξεως του 75% κατέγραψε ο τζίρος της efood το 2021, ευνοημένος, όπως και το 2020, από τον περιορισμό των μετακινήσεων, την αναστολή λειτουργίας της εστίασης κάποιους μήνες μέσα στο 2021 και τη γενικότερη στροφή του κόσμου στα ψηφιακά κανάλια αγορών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Σύμφωνα με τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της online delivery (αναπτύσσει την efood), ο κύκλος εργασιών της ηλεκτρονικής πλατφόρμας παραγγελιών ανήλθε το 2021 στα 112,8 εκατ. ευρώ από 64,4 εκατ. ευρώ το 2020, εξαιτίας της αύξησης των παραγγελιών που σημειώθηκαν μέσω της πλατφόρμας της και της συνεπακόλουθης ενίσχυσης κατά 31 εκατ. ευρώ των εσόδων από τις προμήθειες που εισπράττει. Οπως προκύπτει από τις οικονομικές της καταστάσεις, από τα 112,8 εκατ. ευρώ τα 77,1 εκατ. ευρώ αφορούν τα έσοδα από προμήθειες, ενώ 24,4 εκατ. ευρώ (από 13,5 εκατ. ευρώ) είναι τα έσοδα από την παροχή υπηρεσιών προώθησης των συνεργαζόμενων καταστημάτων της πλατφόρμας (premium placement, προτεινόμενα πιάτα κ.ά.). Πέρυσι αυξήθηκε και ο αριθμός των καταστημάτων που συνεργάζονται με την efood φθάνοντας σε 19.000 από 13.000 το 2020, ενώ ενισχύθηκαν και οι κατηγορίες των καταστημάτων που περιλαμβάνονται στην πλατφόρμα.

Το θετικό πρόσημο στον τζίρο αναμένεται, κατά πληροφορίες, να διατηρηθεί και το 2022, χρονιά κατά την οποία η efood προχώρησε στην εξαγορά 4 εταιρειών του ομίλου Μούχαλη αποκτώντας πλήρη παρουσία στη χονδρική εμπορία, στη διανομή, στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων και στο quick commerce. Παρά την αύξηση του τζίρου, η κερδοφορία της εταιρείας συμπιέστηκε, δεδομένου ότι επένδυσε μεγάλα ποσά στον κλάδο της διανομής. Ετσι, τα EBITDA ανήλθαν στα 28,8 εκατ. ευρώ από 31,8 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ τα κέρδη προ φόρων άγγιξαν τα 23,2 εκατ. ευρώ από 28,9 εκατ. ευρώ. Οσον αφορά τα καθαρά κέρδη αυτά μειώθηκαν περίπου 19% στα 17,6 εκατ. ευρώ από 21,6 εκατ. ευρώ το 2020.

Οπως προκύπτει από τον ισολογισμό κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς, τα έξοδα της efood αυξήθηκαν σε σύγκριση με το 2020, ακολουθώντας τον ρυθμό αύξησης του κύκλου εργασιών. Ειδικότερα, μεγάλα ποσά επενδύθηκαν για την ενίσχυση του στόλου των διανομέων, με τις αμοιβές για υπηρεσίες delivery σχεδόν να εξαπλασιάζονται, φθάνοντας τα 38,1 εκατ. ευρώ από 6,6 εκατ. ευρώ το 2020.

Υπενθυμίζεται πως τον Σεπτέμβριο του 2021 η εταιρεία είχε βρεθεί στο επίκεντρο οξείας κριτικής για την πρόθεσή της να αλλάξει το εργασιακό καθεστώς των διανομέων, αποφασίζοντας αργότερα να μετατρέψει τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου σε αορίστου και να προσλάβει 2.016 εργαζομένους.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT