Ελληνικός τουρισμός: Αυξάνει το μερίδιό του στη μεσογειακή αγορά

Ελληνικός τουρισμός: Αυξάνει το μερίδιό του στη μεσογειακή αγορά

Αισιόδοξη για την πορεία του τουρισμού κατά το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους αλλά και για τη νέα χρονιά, ωστόσο υπό προϋποθέσεις, εμφανίζεται η Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της Eθνικής Tράπεζας της Ελλάδος

2' 15" χρόνος ανάγνωσης

Αισιόδοξη για την πορεία του τουρισμού κατά το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους αλλά και για τη νέα χρονιά, ωστόσο υπό προϋποθέσεις, εμφανίζεται η Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της Eθνικής Tράπεζας της Ελλάδος, η οποία προβλέπει ότι οι συνολικές εισπράξεις του 2022 θα ξεπεράσουν οριακά το επίπεδο του 2019. Παράλληλα εξηγεί γιατί η Ελλάδα κερδίζει μερίδιο εις βάρος των άλλων μεσογειακών προορισμών.

Ελληνικός τουρισμός: Αυξάνει το μερίδιό του στη μεσογειακή αγορά-1

Από το 17% το 2019 στο 19% το 2022 – Νέο ρεκόρ εισπράξεων φέτος αναμένει η Εθνική Τράπεζα.

«Υπό αυτές τις συνθήκες και με τη δαπάνη ανά άφιξη να διατηρεί τη δυναμική των προηγούμενων μηνών, οι συνολικές εισπράξεις του 2022 αναμένεται να ξεπεράσουν οριακά το επίπεδο του 2019, ενώ για το επόμενο έτος ο ελληνικός τουρισμός αναμένεται να ευνοηθεί από την ευρύτερη επιτάχυνση του διεθνούς τουρισμού, η οποία ωστόσο συνυπάρχει με στοιχεία αβεβαιότητας που ανάγουν σε πρόκληση το στοίχημα επέκτασης της τουριστικής περιόδου», αναφέρει χαρακτηριστικά η μελέτη της Εθνικής Τράπεζας. Παράλληλα επισημαίνει ότι δύο έτη μετά το χτύπημα της πανδημίας, οι τουριστικές εισπράξεις της Ελλάδας την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου φέτος προσεγγίζουν τα επίπεδα του ισχυρού 2019 (έναντι αναπλήρωσης 50% την αντίστοιχη περίοδο του 2021). Βασική κινητήριος δύναμη για τις επιδόσεις αυτές, σύμφωνα με την Εθνική Τράπεζα, ήταν η αυξημένη δαπάνη ανά άφιξη (11% υψηλότερα του 2019 – με σχεδόν 2/3 της ανόδου να εκτιμάται ως αποτέλεσμα πληθωρισμού), ενώ οι αφίξεις ξένων τουριστών παρέμειναν ελαφρώς χαμηλότερα έναντι του 2019 (88% του 2019), με τις πολύ δυναμικές αεροπορικές αφίξεις να αντισταθμίζονται εν μέρει από τις αναιμικές οδικές. Παράλληλα με τις παραπάνω επιδράσεις, οι πωλήσεις των ελληνικών ξενοδοχείων ευνοήθηκαν περαιτέρω, με τις πωλήσεις 8μήνου να ξεπερνούν εκείνες του 2019 κατά 17%, σε μεγάλο βαθμό λόγω βελτίωσης ποιότητας και διεύρυνσης των παρεχόμενων υπηρεσιών (καθώς το σταθερά αυξανόμενο κομμάτι των ξενοδοχείων 4/5 αστεριών επιτυγχάνει υψηλότερες πληρότητες).

Η επιτυχημένη αυτή πορεία αποτυπώθηκε σε ταχύτερη ανάκαμψη της Ελλάδας σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο, προσπερνώντας ακόμη και βασικούς ανταγωνιστές στη Μεσόγειο. Πιο συγκεκριμένα, για το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου η Ελλάδα προσέλκυσε το 88% των τουριστών του 2019, έναντι 85% στη Μεσόγειο και 57% παγκοσμίως. Ετσι, κατάφερε να αυξήσει το μερίδιό της στη Μεσόγειο σε 19% το πρώτο 7μηνο του 2022, έναντι 17% το 2019 (και 13% το 2013). Το προβάδισμα της Ελλάδας έγινε αισθητό κυρίως κατά τους θερινούς μήνες, καθώς ήταν η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που κατέγραψε θετικό πρόσημο στις πτήσεις σε σύγκριση με το 2019.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT