H ιδιωτική ετικέτα δίνει νέα ταυτότητα στην «ΑΒ Βασιλόπουλος»

H ιδιωτική ετικέτα δίνει νέα ταυτότητα στην «ΑΒ Βασιλόπουλος»

Φθηνοί κωδικοί και επέκταση δικτύου στη μάχη για το μερίδιο αγοράς

3' 3" χρόνος ανάγνωσης

Με βασικά όπλα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και τη διεύρυνση του δικτύου, μέσω νέων καταστημάτων αλλά και εξαγορών, φιλοδοξεί η νέα διοίκηση της «ΑΒ Βασιλόπουλος» να διατηρηθεί στην πρώτη τριάδα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και τη νέα χρονιά να αναπτυχθεί με ρυθμό μεγαλύτερο από αυτόν της υπόλοιπης αγοράς. Στη σκιά βεβαίως της πληθωριστικής κρίσης, το στοίχημα είναι εξαιρετικά δύσκολο και ακόμη δυσκολότερο να καταρριφθεί το ρεκόρ του 2016, όταν ο τζίρος της αλυσίδας έφθασε τα 2,174 δισ. ευρώ, ωφελούμενη τότε από την κατάρρευση της «Μαρινόπουλος». Τη φετινή χρονιά ο τζίρος αναμένεται να διαμορφωθεί σε ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με πέρυσι (το 2021 ήταν 1,96 δισ. ευρώ), αύξηση ωστόσο που οφείλεται στον πληθωρισμό, καθώς καταγράφεται μείωση του όγκου πωλήσεων.

H ιδιωτική ετικέτα δίνει νέα ταυτότητα στην «ΑΒ Βασιλόπουλος»-1

Αν μη τι άλλο, όπως έγινε και στην αρχή της δεκαετούς οικονομικής κρίσης, όταν σε κεντρικό επίπεδο από τον μητρικό όμιλο, την Delhaize, αποφασίστηκε το 2009 η αλλαγή χαρακτήρα έτσι ώστε η «ΑΒ Βασιλόπουλος» να πάψει να θεωρείται το σούπερ μάρκετ της ελίτ, το σούπερ μάρκετ όπου έβρισκες «και του πουλιού το γάλα», προχωρώντας τότε σε μεγάλες επενδύσεις σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, έτσι και τώρα φαίνεται να ακολουθείται η ίδια στρατηγική. Ας σημειωθεί ότι προς το τέλος της κρίσης η αλυσίδα επιχείρησε να επανέλθει ελαφρώς στον χαρακτήρα του ντελικατέσεν, στρατηγική πάντως που φαίνεται τώρα να περιορίζεται μόνο σε ορισμένα καταστήματα.

«Το μεγάλο μας μειονέκτημα είναι ότι ο κόσμος μάς θεωρεί ακριβούς», δήλωσε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της «ΑΒ», Ν. Λαβίδας.

Η αύξηση του μεριδίου αγοράς περνάει βεβαίως και από τη διεύρυνση του δικτύου της αλυσίδας. Για το 2023 η εταιρεία προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 60 εκατ. ευρώ, στις οποίες περιλαμβάνεται η προσθήκη 10 νέων εταιρικών καταστημάτων και 50 καταστημάτων που θα λειτουργούν με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchising). Σήμερα το δίκτυο της «ΑΒ» αριθμεί 592 καταστήματα, εκ των οποίων τα 264 είναι franchising. Επίσης, η αλυσίδα αναμένεται να προχωρήσει στη δημιουργία και δεύτερου dark store για τη διεκπεραίωση των ηλεκτρονικών παραγγελιών, καθώς οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της αναπτύσσονται με ρυθμό πάνω από 20% και πλέον αντιστοιχούν στο 3% του συνολικού τζίρου της.

Ο κ. Λαβίδας δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο διεύρυνσης και μέσω εξαγορών μικρότερων αλυσίδων, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι οι συζητήσεις με την εταιρεία «Γέγος» δεν τελεσφόρησαν.

Για συνέχιση των ανατιμήσεων με αμείωτη ένταση μέχρι το τέλος του έτους έκανε λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της «ΑΒ Βασιλόπουλος», ενώ τάχθηκε υπέρ της μείωσης του ΦΠΑ. Αναφερόμενος στη συμμετοχή της βιομηχανίας στο «καλάθι του νοικοκυριού» υποστήριξε ότι δεν υπάρχει αυξημένη πρόθεση, λόγω του γεγονότος ότι θα πρέπει να διατηρείται σταθερή η τιμή για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT