Από διψήφια μείωση του όγκου πωλήσεων και ισχυρό πλήγμα στην κερδοφορία χαρακτηρίστηκε το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου για τη γαλακτοβιομηχανία ΦΑΓΕ, απόρροια της μείωσης της κατανάλωσης και της μεγάλης αύξησης της τιμής της βασικής πρώτης ύλης, εν προκειμένω του γάλακτος. Οι απώλειες στα κέρδη δεν απετράπησαν παρά το γεγονός ότι η εταιρεία προχώρησε σε αύξηση των τιμών των προϊόντων της κατά 19% στο εννεάμηνο και κατά 25,5% ειδικά στο γ΄ τρίμηνο.
Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της γαλακτοβιομηχανίας, στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν σε 421,2 εκατ. δολάρια, αυξημένες κατά 3,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Η αύξηση αυτή οφείλεται αποκλειστικά στον πληθωρισμό, δεδομένου ότι ο όγκος πωλήσεών της υποχώρησε κατά 10,9% συνολικά, και στην αύξηση των πωλήσεων στις ΗΠΑ. Μεταξύ των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών στις οποίες δραστηριοποιείται η ΦΑΓΕ, αύξηση του κύκλου εργασιών καταγράφηκε μόνο στις ΗΠΑ κατά 16,1%. Στο Ηνωμένο Βασίλειο ο τζίρος υποχώρησε κατά 15,8%, στην Ιταλία κατά 14,5% και στην Ελλάδα κατά 8,3%.
Ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε και στις ΗΠΑ κατά 6%, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο η μείωση ήταν 18%, στην Ιταλία 17,7% και στην Ελλάδα 16,6%.
Τα μεικτά κέρδη του ομίλου υποχώρησαν στο εννεάμηνο κατά 18% και διαμορφώθηκαν σε 126,2 εκατ. δολάρια, απόρροια της μεγάλης αύξησης στην τιμή παραγωγού στο γάλα. Σύμφωνα με την εταιρεία, η τιμή του γάλακτος που χρησιμοποιεί στο εργοστάσιό της στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 54,7% σε σύγκριση με πέρυσι και στις ΗΠΑ κατά 47%.
Τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 39,3 εκατ. δολάρια, μειωμένα κατά 15,8% σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2021, ενώ τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν στα 16,6 εκατ. δολάρια από 25,2 εκατ. δολάρια πέρυσι, μείωση δηλαδή κατά 34,1%. Κατά 42,6% υποχώρησαν τα καθαρά κέρδη, τα οποία διαμορφώθηκαν σε 14,7 εκατ. δολάρια.
Στο τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2022 η ΦΑΓΕ είδε τον τζίρο της να αυξάνεται συνολικά κατά 6,3%, αλλά να μειώνεται σε Ηνωμένο Βασίλειο (κατά 19,7%), Ιταλία (14,6%) και Ελλάδα (κατά 5,4%), και να αυξάνεται κατά 21,4% στις ΗΠΑ. Οπως και στο εννεάμηνο, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 12,4% συνολικά, με τη μεγαλύτερη μείωση να σημειώνεται κατά το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς στην Ιταλία (17,7%) και να ακολουθούν η Ελλάδα (17,3%), το Ηνωμένο Βασίλειο (13,8%) και οι ΗΠΑ (9,5%).