Αττική Οδός: Με μείωση διοδίων στα 2,5 ευρώ η νέα παραχώρησή της

Αττική Οδός: Με μείωση διοδίων στα 2,5 ευρώ η νέα παραχώρησή της

Μείωση των διοδίων στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα προβλέπει το σχέδιο της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού

2' 27" χρόνος ανάγνωσης

Μείωση των διοδίων στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα προβλέπει το σχέδιο της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού. Οπως ανέφερε σε χθεσινή δήλωσή του ο Κώστας Καραμανλής, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «από σήμερα ο διαγωνισμός για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού μπήκε στη δεύτερη φάση του. Κατόπιν της τελικής απόφασης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι δεσμευτικές προσφορές των ενδιαφερομένων πρέπει να υποβληθούν λαμβάνοντας υπόψη διόδια 2,50 ευρώ ανά διέλευση, ενώ με βάση την τρέχουσα σύμβαση, που εκπνέει τον Οκτώβριο του 2024, προβλέπονται διόδια 2,80 ευρώ. Η απόφαση της κυβέρνησης για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού στη νέα σύμβαση όχι μόνο εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια αντιμετώπισης του κόστους διαβίωσης, αλλά κλείνει κι έναν κύκλο ανεδαφικών απόψεων περί κλιμακωτών διοδίων, χωρίς να υπάρχει συγκοινωνιακή μελέτη».

Με βάση την τρέχουσα σύμβαση, που εκπνέει τον Οκτώβριο του 2024, προβλέπονται διόδια 2,80 ευρώ.

Οπως έγραψε η «Κ», η «Αττική Οδός Α.Ε.» έχει εισπράξει περισσότερα από 3,3 δισ. ευρώ από τα διόδια από την αρχή της παραχώρησης το 2005 (οπότε τέθηκε σε πλήρη λειτουργία ο δρόμος) έως το 2021. Οπως είναι επόμενο, το ύψος των διοδίων στη «χρυσοτόκο όρνιθα» των αυτοκινητοδρόμων απασχολεί συζητήσεις σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, καθώς δεν αποτελεί μόνο κρίσιμο στοιχείο του νέου διαγωνισμού αλλά και πολιτικό θέμα (και μάλιστα λίγους μήνες πριν από τις εθνικές εκλογές). Σύμφωνα με προχθεσινό δημοσίευμα της «Κ», ο διαγωνισμός για τη νέα παραχώρηση του οδικού άξονα για τα επόμενα 25 χρόνια βρίσκεται σε εξέλιξη και το ΤΑΙΠΕΔ ανέμενε την απόφαση της κυβέρνησης για το ύψος των διοδίων, ώστε να δώσει στις οκτώ κοινοπραξίες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον το σχέδιο της σύμβασης για να υποβάλουν τις παρατηρήσεις τους. Πρόκειται για μια μάλλον… ανορθόδοξη στρατηγική από πλευράς Ταμείου (η οποία είχε γίνει και κατά την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού), χαρακτηριστική της λογικής του ΤΑΙΠΕΔ, καθώς οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να συνδιαμορφώσουν τη σύμβαση που θα υπογράψουν.

Αξίζει να σημειωθεί πως η πρόταση που έχει καταθέσει το ΤΑΙΠΕΔ είναι η χρέωση να είναι υψηλότερη τις ώρες αιχμής του αυτοκινητοδρόμου και χαμηλότερη τις υπόλοιπες, με το σκεπτικό ότι η υψηλότερη χρέωση θα αποθαρρύνει την περαιτέρω επιβάρυνση τις ώρες αιχμής και θα αποτρέψει τον κορεσμό του δρόμου. Η πρόταση αυτή, ωστόσο, απορρίφθηκε, καθώς θεωρήθηκε ότι θα μετατρέψει τον οδικό άξονα σε «απρόσιτη πολυτέλεια» για ακόμη μεγαλύτερο τμήμα του πληθυσμού. Κατά τα λοιπά, στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι ο διαγωνισμός να προχωρήσει όσο πιο σύντομα γίνεται για δύο βασικούς λόγους. Πρώτον, να αποφευχθεί το ενδεχόμενο το Δημόσιο να «συρθεί» σε παράταση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης και, δεύτερον, για λόγους αξιοπιστίας απέναντι στους επενδυτές. Η ημερομηνία κατάθεσης οικονομικών προσφορών είναι ακόμα ρευστή και θα εξαρτηθεί από το πλήθος των παρατηρήσεων που θα κάνουν οι ενδιαφερόμενοι στο σχέδιο της σύμβασης. Να σημειωθεί πάντως ότι, όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου Υποδομών, το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει όλα αυτά τα χρόνια εκπονήσει κυκλοφοριακή μελέτη για την Αττική Οδό, ώστε να έχει στοιχεία «από πρώτο χέρι», αλλά επαφίεται στα στοιχεία που παρέχει ο παραχωρησιούχος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT