Ρεκόρ παραγγελιών σε κινεζικά ναυπηγεία για νέα πλοία LNG

Ρεκόρ παραγγελιών σε κινεζικά ναυπηγεία για νέα πλοία LNG

Καλύπτουν το 30% της παγκόσμιας ζήτησης φέτος με την κατασκευή 45 τάνκερ

2' 43" χρόνος ανάγνωσης

Η Κίνα εισχωρεί γρήγορα στην αγορά νεότευκτων δεξαμενόπλοιων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), διότι εκδηλώνεται πολύ ζωηρή ζήτηση από ντόπιους και ξένους πλοιοκτήτες για τα συγκεκριμένα εξειδικευμένα πλοία – άλλωστε, τα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας, τα οποία δεσπόζουν στην παγκόσμια σκηνή για τα συγκεκριμένα τάνκερ, έχουν πλήρως δεσμευθεί για αρκετά χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί ότι τρία κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες ρεκόρ για το 2022. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο παραγγελιών για 163 νέα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου διεθνώς, το 30% καλύφθηκε από τρία ναυπηγεία, εκ των οποίων μόνον το ένα έχει εμπειρία επ’ αυτού του θέματος. Οι παραγγελίες για τα εν λόγω δεξαμενόπλοια στα κινεζικά ναυπηγεία τριπλασιάστηκαν, διότι οι Κινέζοι έμποροι φυσικού αερίου και όσοι εκμεταλλεύονται τέτοιους στόλους προσπάθησαν να εξασφαλίσουν την ομαλή μεταφορά του, ειδικά μετά την εκτίναξη των ναύλων ως αποτέλεσμα της ανατροπής στην παγκόσμια ροή ενεργειακού εφοδιασμού εξαιτίας της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. Λόγω του φόρτου εργασίας των ναυπηγείων της Ν. Κορέας, επιπλέον, τα κινεζικά ναυπηγεία προσείλκυσαν περισσότερες ξένες κρατήσεις, συμπεριλαμβανομένων των πρώτων διεθνών παραγγελιών για ναυπηγεία, που πολύ πρόσφατα έλαβαν τη σχετική πιστοποίηση για να ναυπηγούν τάνκερ μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς. «Δεδομένου ότι ολοένα και αυξάνονται οι Κινέζοι έμποροι φυσικού αερίου, οι οποίοι ασχολούνται με τα τοπικά ναυπηγεία, θα αναγκαστούν να αναπτύξουν ολόκληρη τη βιομηχανία του είδους», υπογραμμίζει ο Λι Γιάο, ιδρυτής της SIA Energy με έδρα το Πεκίνο.

Τα κινεζικά ναυπηγεία κέρδισαν φέτος παραγγελίες δεξαμενόπλοιων LNG αξίας περίπου 9,8 δισ. δολ., περίπου πέντε φορές περισσότερο από την αξία εκείνων του 2021.

Τα κινεζικά ναυπηγεία κέρδισαν φέτος 45 παραγγελίες δεξαμενόπλοιων LNG αξίας περίπου 9,8 δισ. δολαρίων, περίπου πέντε φορές περισσότερο από την αξία εκείνων του 2021, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων του κλάδου της ναυτιλίας Clarksons Research. Μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου τα κινεζικά ναυπηγεία είχαν αυξήσει τον αριθμό παραγγελιών δεξαμενοπλοίων LNG, εξασφαλίζοντας το 21% των παγκόσμιων παραγγελιών αξίας περίπου 60 δισ. δολαρίων. Συγκριτικά, τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν κατασκευάσει μόλις το 9% του υπάρχοντος παγκόσμιου στόλου LNG, σύμφωνα με την Clarksons. Η Hudong-Zhonghua Shipbuilding με έδρα τη Σαγκάη είναι το μοναδικό κινεζικό ναυπηγείο με εμπειρία στην κατασκευή μεγάλων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου από το 2008. Φέτος έλαβε το 75% των συνολικών νέων παραγγελιών της Κίνας. Μεταξύ αυτών ήταν και ντόπιες παραγγελίες από πλοιοκτήτες: συγκεκριμένα, η Hudong-Zhonghua μοιράστηκε 26 παραγγελίες από τοπικούς φορείς –έναντι εννέα τα τελευταία δύο χρόνια– με τα ναυπηγεία China State Shipbuilding Corporation, Dalian Shipbuilding Industry και Jiangnan Shipyard (Group), σύμφωνα με την Clarksons και αξιωματούχους του κλάδου.

Δύο άλλα ναυπηγεία –η China Merchants Heavy Industry (CMHI) και η Yangzijiang Shipbuilding (YAZG.SI)– πιστοποιήθηκαν πρώτη φορά για την κατασκευή μεγάλων πλοίων μεταφοράς LNG φέτος και έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον από ντόπιους και ξένους εφοπλιστές. Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, ακριβώς όπως συμβαίνει και με τα αεροπλανοφόρα, είναι από τα πιο δύσκολα στην κατασκευή πλοία και χρειάζονται έως και 30 μήνες για την αποπεράτωσή τους. Μόνο για τις δεξαμενές συγκράτησης τύπου μεμβράνης 200 εργαζόμενοι απασχολούνται δύο μήνες, συγκολλώντας τοιχώματα φραγμού από λεπτό χάλυβα και γραμμές διασύνδεσης μήκους 130 χιλιομέτρων. Οι εργαζόμενοι σε αυτά τα συστήματα για αποθήκευση αερίου με ψύξη στους μείον 160 βαθμούς Κελσίου για τη ναυτιλία πρέπει επίσης να πιστοποιούνται από την Gaztransport & Technigaz, μια γαλλική εταιρεία μηχανικών που κατέχει τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας και αδειοδοτεί τα ναυπηγεία για χρήση των σχεδίων της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT