Μεγάλες επενδύσεις του κλάδου αυτοκινήτου στην Ουγγαρία

Μεγάλες επενδύσεις του κλάδου αυτοκινήτου στην Ουγγαρία

Νέα εργοστάσια από BMW, Mercedes-Benz και ομίλους κατασκευής μπαταριών της Κίνας και της Ν. Κορέας

1' 58" χρόνος ανάγνωσης

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και όμιλοι κατασκευής μπαταριών της Νοτιοανατολικής Ασίας συναντιούνται στην Ουγγαρία σε ένα συνδυασμό που δημιουργεί εκατέρωθεν ευκαιρίες πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης. Η κυβέρνηση του Βίκτορ Ορμπαν δεν δίνει σημασία στην επιφυλακτικότητα της Δύσης έναντι της Κίνας, προσφέροντας γενναιόδωρα κίνητρα για να φιλοξενήσει ξένες επιχειρήσεις του κλάδου του αυτοκινήτου και να διεκδικήσει την επωνυμία του παγκόσμιου κόμβου ηλεκτρικών οχημάτων, όπως αναφέρει σχετικά σε δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς. Στην ουγγρική αυτοκινητοβιομηχανία τρεις είναι οι δεσπόζουσες χώρες με κριτήριο τις επενδύσεις τους: η Γερμανία με κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς και η Κίνα και η Νότια Κορέα, οι οποίες αμφότερες ηγούνται στις μπαταρίες ηλεκτρικών αμαξιών, ξεπερνώντας κατά πολύ τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές τους. Εταιρείες από αυτές τις τρεις χώρες αντιπροσώπευαν τις 29 από τις 31 επιδοτήσεις που προσέφερε η ουγγρική κυβέρνηση κατά την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με την ανάλυση των σχετικών δεδομένων από το Ρόιτερς.

Ανάμεσα στις επιχειρήσεις, οι οποίες έγιναν αποδέκτριες τέτοιων επιδοτήσεων περιλαμβάνονται οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες BMW και Mercedes-Benz, καθώς και οι κατασκευαστές μπαταριών όπως η κινεζική BYD και η κορεατική ανταγωνιστική Samsung SDI. Το μέσο επίπεδο επιδότησης ήταν το 15% της επένδυσης. Συνολικά μιλώντας, η Ουγγαρία έχει λάβει πάνω από 14 δισ. ευρώ σε άμεσες ξένες επενδύσεις μόνον στο πεδίο των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων μέσα στην τελευταία εξαετία, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία. Οι μεγάλες επενδύσεις κυμαίνονται σε γενικές γραμμές άνω των 5-10 εκατ. ευρώ, που ποικίλλουν ανάλογα με παράγοντες όπως οι θέσεις εργασίας που δημιουργούνται.

Τα κίνητρα που δίνει η κυβέρνηση Ορμπαν και η ευκαιρία για αυτοκινητοβιομηχανίες και προμηθευτές μπαταριών να εργάζονται ο ένας δίπλα στον άλλο, αποδεικνύονται ισχυρότατο δέλεαρ, σύμφωνα με συνεντεύξεις με περίπου είκοσι παράγοντες του κλάδου και συμβούλους στη Γερμανία, στην Ουγγαρία, στην Κίνα και στη Νότια Κορέα. Ειδικότερα, η κινεζική CATL, η νούμερο ένα κατασκευάστρια μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο, και οι νοτιοκορεατικοί κολοσσοί SK Innovation και Samsung SDI ανέφεραν στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς ότι η σχεδιαζόμενη εγγύτητα με τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν βασικός παράγοντας στις αποφάσεις τους να επενδύσουν στην Ουγγαρία, καθώς και τη δυνατότητα να προμηθεύονται διαχωριστές και άλλα εξαρτήματα εκεί. Τέλος, επισημαίνεται ότι η CATL επενδύει 7,6 δισ. δολάρια για την κατασκευή του μεγαλύτερου εργοστασίου μπαταριών στην Ευρώπη στην Ουγγαρία. Αυτό το εργοστάσιο και το αντίστοιχο της BMW, αξίας 2,1 δισ. δολαρίων, θα εγκατασταθούν στην πόλη-κόμβο Ντεμπρέσεν, η οποία προσελκύει ένα οικοσύστημα προμηθευτών, από κατασκευαστές φρένων και καθόδων μπαταριών έως βιομηχανικά μηχανήματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT