ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αναμένει υψηλά έσοδα από παραχωρήσεις

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αναμένει υψηλά έσοδα από παραχωρήσεις

Για το σύνολο της διάρκειας των παραχωρήσεων που έχει εξασφαλίσει η εταιρεία, τα μερίσματα που θα εισπράξει φθάνουν τα 6 δισ.

2' 29" χρόνος ανάγνωσης

Μερίσματα συνολικού ύψους 6 δισ. ευρώ προβλέπει ότι θα εισπράξει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από τα έργα παραχώρησης και τις ΣΔΙΤ (Συμβάσεις Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα), που έχει ήδη αναλάβει ή πρόκειται να υπογράψει το αμέσως προσεχές διάστημα. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας των εταιρειών παραχώρησης στις οποίες συμμετέχει και αποτελεί ένα σαφές δείγμα της στρατηγικής στροφής του ομίλου προς τον συγκεκριμένο κλάδο. Με τον τρόπο αυτό αναμένεται να παγιωθεί η απεξάρτηση από την κυκλικότητα του κατασκευαστικού κλάδου και να δημιουργηθεί ένας όμιλος με σημαντική ροή εσόδων και κερδών σε ετήσια βάση, διαθέτοντας παράλληλα και το επενδυτικό πλεονέκτημα της ορατότητας μελλοντικών εσόδων.

Σύμφωνα με σχετική παρουσίαση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σήμερα, ο όμιλος διαθέτει ετησιοποιημένα έσοδα από μερίσματα έργων παραχώρησης και ΑΠΕ συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό πρόκειται να αυξηθεί κατά 200 εκατ. ευρώ ετησίως τα επόμενα χρόνια, λόγω της εισροής νέων συμβάσεων παραχώρησης, όπως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι του Ηρακλείου Κρήτης, το τουριστικό συγκρότημα με καζίνο στο Ελληνικό και η Εγνατία Οδός. Ετσι, τα ετήσια μερίσματα που θα εισπράττονται υπολογίζονται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον ότι το 2023, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένει την έναρξη εμπορικής λειτουργίας, επομένως και των πρώτων εσόδων, από τις παραχωρήσεις της Εγνατίας Οδού, της μονάδας διαχείρισης απορριμμάτων στην Πελοπόννησο και το λιμάνι της Καβάλας, όπου έχει ανακηρυχθεί σε προτιμητέο ανάδοχο στο πλαίσιο κοινοπραξίας με τις εταιρείες Black Summit Financial Group – EFA Group. Στη συγκεκριμένη παραχώρηση, το ποσοστό συμμετοχής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαμορφώνεται σε 35%, ενώ στην Εγνατία Οδό σε 75% (το υπόλοιπο 25% ανήκει στη γαλλική Egis Projects).

Με βάση τα σχετικά στοιχεία, από τους αυτοκινητόδρομους Ε65 Κεντρικής Ελλάδας και Ιονία Οδό που ήδη εκμεταλλεύεται η εισηγμένη αναμένει συνολικά έσοδα 4,54 δισ. ευρώ, λειτουργικά κέρδη 2,6 δισ. ευρώ (περιθώριο 57%) και συνολικά μερίσματα ύψους 750 εκατ. ευρώ. Τα ποσά αυτά αφορούν όλη την περίοδο εκμετάλλευσης, δηλαδή το διάστημα 2022-2037. Αντίστοιχα, από την Εγνατία Οδό (περίοδος εκμετάλλευσης 2028-2057), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένει συνολικά έσοδα από την κυκλοφορία οχημάτων, ύψους 11,5 δισ. ευρώ, λειτουργικά κέρδη 6,9 δισ. ευρώ (περιθώριο 60,4%) και είσπραξη μερισμάτων της τάξεως των 2,9 δισ. ευρώ. Οσον αφορά το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προβλέπει συνολικά έσοδα 6,6 δισ. ευρώ, λειτουργικά κέρδη 4,3 δισ. ευρώ και διανομή μερισμάτων ύψους 1,1 δισ. ευρώ. Η εμπορική λειτουργία του έργου θα αφορά την περίοδο 2026-2055.

Σημαντικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι για όλα τα παραπάνω έργα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει εξασφαλίσει την απαιτούμενη ρευστότητα για την κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών, που αφορούν την ίδια συμμετοχή της. Μάλιστα το χρηματοπιστωτικό κόστος του ομίλου βαίνει σταθερά μειούμενο, από το 5,3% το 2019, σε 4,38% το 2020, 3,89% το 2021 και 3,61% κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο. Εφόσον ολοκληρωθεί και η πώληση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, στην οποία ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει με ποσοστό 37,3%, εκτιμάται ότι θα εξασφαλιστούν πολύ σημαντικά κεφάλαια (ύψους της τάξεως 1 δισ. ευρώ), που θα επιτρέψουν τη διεκδίκηση και επιτυχή υλοποίηση σειράς νέων έργων παραχώρησης, χωρίς να υπάρξει σημαντική δανειακή επιβάρυνση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT