«Κωτσόβολος»: Αύξηση τζίρου, συμπίεση κερδών

«Κωτσόβολος»: Αύξηση τζίρου, συμπίεση κερδών

Ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο της προηγούμενης χρήσης

2' 3" χρόνος ανάγνωσης

Με αύξηση του τζίρου κατά 5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο της προηγούμενης χρήσης, αλλά κατά 30% σε σύγκριση με τρία χρόνια πριν, έκλεισε το πρώτο ήμισυ της οικονομικής χρήσης για την «Κωτσόβολος», για το διάστημα δηλαδή από 1ης Μαΐου 2022 έως 29 Οκτωβρίου 2022. Από την άλλη καταγράφεται σημαντική συμπίεση κερδών λόγω των μικρότερων περιθωρίων κέρδους, κάτι που σύμφωνα με τη μητρική εταιρεία της «Κωτσόβολος», την Currys, οφείλεται στη σκληρή εκπτωτική πολιτική που ακολούθησαν οι ανταγωνιστές, επωφελούμενοι και από τα διάφορα προγράμματα επιδότησης συσκευών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η Currys, ο κύκλος εργασιών της «Κωτσόβολος» κατά το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης (1η Μαΐου 2022 – 30 Απριλίου 2023) διαμορφώθηκε σε 295 εκατ. στερλίνες (περίπου 340 εκατ. ευρώ) έναντι 280 εκατ. στερλινών (περίπου 322 εκατ. ευρώ) το αντίστοιχο διάστημα της οικονομικής χρήσης 2021/2022, ενισχυμένος κατά 5%. Σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων η αύξηση είναι της τάξης του 4%. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι σε σύγκριση με το προ πανδημίας εξάμηνο (1η Μαΐου 2019 – 30 Οκτωβρίου 2019) η αύξηση του κύκλου εργασιών είναι 30%, ενώ σε συγκρίσιμο αριθμό καταστημάτων 25%. Σημειώνεται ότι στα παραπάνω αποτελέσματα δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις που έγιναν στη διάρκεια της Black Friday και οι οποίες, σύμφωνα με πηγές από την εταιρεία, διαμορφώθηκαν σε πολύ καλά επίπεδα.

Τα κέρδη προ φόρων και τόκων περιορίστηκαν σε μόλις 1 εκατ. στερλίνες (περίπου 1,15 εκατ. ευρώ), από 11 εκατ. στερλίνες (12,65 εκατ. ευρώ) το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, σημείωσαν μείωση δηλαδή κατά 91%, κάτι που σύμφωνα με τον βρετανικό όμιλο αποδίδεται στη διαταραχή της αγοράς από τη σκληρή εκπτωτική πολιτική του ανταγωνισμού, αλλά και στην ολιγωρία στην ουσία σε ό,τι αφορά την έναρξη του προγράμματος «Ανακυκλώνω – Αλλάζω συσκευή», το οποίο επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις κλιματιστικών μηχανημάτων την παραδοσιακή περίοδο αιχμής γι’ αυτή την κατηγορία που είναι ο Μάιος και ο Ιούνιος. Την ίδια ώρα σημειώνεται ότι «έτρεχε» το πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ», το οποίο δεν είχε την ίδια επιτυχία και ανταπόκριση, και επομένως οδήγησε σε λιγότερες πωλήσεις σε σύγκριση με το πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα Ι». Σε ό,τι αφορά τις ηλεκτρονικές πωλήσεις της «Κωτσόβολος», αυτές, όπως ήταν αναμενόμενο, υποχώρησαν σε σύγκριση με πέρυσι, όταν ακόμη υπήρχαν κάποιοι περιορισμοί στα φυσικά καταστήματα λόγω της πανδημίας. Ετσι, στο α΄ εξάμηνο της χρήσης 2022/2023 διαμορφώθηκαν στο 7% των συνολικών πωλήσεων, έναντι 8% κατά το α΄ εξάμηνο της χρήσης 2021/2022. Προ πανδημίας, βεβαίως, το μερίδιο των ηλεκτρονικών πωλήσεων της «Κωτσόβολος» στο σύνολο του τζίρου της ήταν αρκετά χαμηλότερο, μόλις 5%.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT