Πώς το efood άλλαξε την καθημερινότητά των Ελλήνων και τα δεδομένα της αγοράς
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ
πώς-το-efood-άλλαξε-την-καθημερινότητά-των-562226938

Πώς το efood άλλαξε την καθημερινότητά των Ελλήνων και τα δεδομένα της αγοράς

Όταν το 2011 πραγματοποιούνταν η πρώτη online παραγγελία φαγητού από την πλατφόρμα του efood ήταν δύσκολο να φανταστεί κανείς πως λίγα χρόνια μετά, η ίδια διαδικασία θα αποτελούσε καθημερινότητα για εκατομμύρια ανθρώπους στην Ελλάδα. Σε μια τυπική εβδομάδα οι περισσότεροι από εμάς θα ανοίξουμε την εφαρμογή για να παραγγείλουμε γεύματα από τα αγαπημένα μας εστιατόρια ή να προμηθευτούμε πρώτες ύλες από σούπερ μάρκετ, ντελικατέσεν και κρεοπωλεία. Οι κάβες έρχονται στο σπίτι μας μέσα σε λίγα λεπτά. Με μερικά κλικ, βιβλία, λουλούδια, ακόμα και δώρα φτάνουν στην πόρτα μας, χωρίς να χρειαστεί να τρέξουμε στα μαγαζιά. Οι αλλαγές που έφεραν νέο αέρα τόσο στην καθημερινότητά μας όσο και συνολικά στην εξέλιξη της ελληνικής αγοράς είχαν, σε μεγάλο βαθμό, κοινό παρονομαστή την δημοφιλή πλατφόρμα.

Πηγαίνοντας πίσω στην δημιουργία του και έπειτα παρακολουθώντας την διαδρομή του, κατά τη διάρκεια της πρώτης δεκαετίας της ζωής του, είναι φανερό πως το efood αξίζει να μελετηθεί ως καταλύτης στη νέα εποχή της διανομής. Εισάγοντας καινοτομίες και επιταχύνοντας νέες τάσεις, όχι μόνο άλλαξε τον τρόπο που, ως καταναλωτές, παραγγέλνουμε και παραλαμβάνουμε το φαγητό, αλλά και την ίδια την αγορά: από την διεύρυνση του πελατολογίου των καταστημάτων (και την συνακόλουθη αύξηση του αριθμού των καταστημάτων εστίασης), μέχρι την δημιουργία των καινοτόμων “ghost” εστιατορίων που λειτουργούν αποκλειστικά με την διανομή προϊόντων, χωρίς την πλήρη λειτουργία φυσικού καταστήματος. Παράλληλα το ίδιο το επάγγελμα του διανομέα πήρε διαφορετική μορφή και ένας ολόκληρος κλάδος, εκείνος του quick commerce, διαμορφώθηκε μέσα σε λίγα χρόνια. Όσο από την άλλη μεριά της οθόνης βλέπαμε την τεχνολογία να εξελίσσεται και την εμπειρία του χρήστη να βελτιώνεται το efood εξελισσόταν από startup σε οργανισμό με περισσότερους από 4.000 ανθρώπους στο δυναμικό του.

Πώς το efood άλλαξε την καθημερινότητά των Ελλήνων και τα δεδομένα της αγοράς-1

Ένα νέο, υποσχόμενο τοπίο για τα ελληνικά καταστήματα

Ήταν λίγο πριν από το ξέσπασμα της παγκόσμιας υγειονομικής κρίση όταν, το 2018, το efοod εισήγαγε την υπηρεσία delivered by efood, δίνοντας τη δυνατότητα στα καταστήματα να διανέμουν τα προϊόντα τους, αξιοποιώντας τον δικό του στόλο, γρήγορα, ευέλικτα και με σημαντική ελάφρυνση στα λειτουργικά τους κόστη. Όταν μερικούς μήνες αργότερα τα υγειονομικά μέτρα προστασίας ξεκίνησαν να εφαρμόζονται στον κλάδο της εστίασης, η υπηρεσίες διανομής αποτέλεσαν πολύτιμη ανάσα ανακούφισης αφού έδωσαν στα καταστήματα τη δυνατότητα να συνεχίσουν επί της ουσίας τη λειτουργία τους. Είναι ενδεικτικό ότι περισσότερες από 6.000 νέες επιχειρήσεις εντάχθηκαν, κατά τη διάρκεια της πανδημίας στην πλατφόρμα του efood που ανέλαβε τη διανομή των προϊόντων τους, διασφαλίζοντας τη συνέχεια της λειτουργίας τους, όπως και τη διατήρηση του προσωπικού τους. Με γρήγορους ρυθμούς νέες κατηγορίες καταστημάτων, πέρα του έτοιμου φαγητού, εντάχθηκαν στην πλατφόρμα ενώ το 2020 είδη super market και μικρής λιανικής άρχισαν να φτάνουν και αυτά στην πόρτα μας μέσα σε λίγα λεπτά από την στιγμή της παραγγελίας. Από το ξεκίνημά του, με μόλις 54 καταστήματα το efood έχει ενσωματώσει σήμερα στην πλατφόρμα του 21.000 καταστήματα σε 100 πόλεις της Ελλάδας, δημιουργώντας όλα αυτά τα χρόνια για αυτά έναν πρόσθετο κύκλο εργασιών που έχει ξεπεράσει αθροιστικά τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Χέρι χέρι με την ανάπτυξη της πλατφόρμας βλέπουμε να πηγαίνει η αλλαγή της κουλτούρας των καταστημάτων. 

Το επάγγελμα του διανομέα αλλάζει μορφή

Από περιστασιακή εργασία παρατηρούμε το επάγγελμα του διανομέα να διαφοροποιείται θετικά και να αποτελεί πλέον συνειδητή επιλογή για χιλιάδες επαγγελματίες που απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αμοιβές και παροχές. Καινοτομώντας, το efood ήταν το πρώτο που εισήγαγε σημαντικές παροχές για τους διανομείς του, όπως η ασφάλιση και ο εξοπλισμός εργασίας, δημιουργώντας, σε μεγάλο βαθμό το θετικό παράδειγμα της αγοράς. Η πλήρης κατάρτιση του στόλου του, η έμφαση στην οδική ασφάλεια και η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών επανακαθορίζει σταδιακά το επάγγελμα του διανομέα ενώ παράλληλα οι ευκαιρίες για πιο αποδοτική οικονομικά εργασία αυξάνονται. Συγκεκριμένα, τα τελευταία τρία χρόνια, οι παροχές στην πιο πολυπληθή ομάδα διανομέων στην Ελλάδα έχουν ξεπεράσουν τα 1,8 εκατομμύρια ευρώ. 

Πώς το efood άλλαξε την καθημερινότητά των Ελλήνων και τα δεδομένα της αγοράς-2

Quick commerce: από άγνωστες λέξεις, συνήθεια

Γλυκά ή προϊόντα ομορφιάς; Ρούχα ή ανθοδέσμες; Ξέρουμε πια με βεβαιότητα ότι με λίγα αγγίγματα στην οθόνη του κινητού μας τα προϊόντα που χρειαζόμαστε θα φτάσουν στο σημείο που βρισκόμαστε. Όχι σε λίγες ημέρες αλλά σε λιγότερο από μία ώρα. Παγκόσμιες τάσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου υλοποιήθηκαν στην Ελλάδα μέσω του efood και άγνωστες λέξεις, σαν το quick commerce έγιναν συνήθεια. Το 2019, το efood δημιούργησε, αρχικά πιλοτικά, το efood market, εντάσσοντας τα προϊόντα μικρής λιανικής, για πρώτη φορά, στις δυνατότητες online παραγγελίας και διανομής. Μέσα σε τρία χρόνια, η υπηρεσία αναπτύχθηκε, τόσο σε επίπεδο ταχύτητας παράδοσης όσο και σε επίπεδο διαθέσιμων προϊόντων και τιμολογιακής πολιτικής. Μια ολόκληρη νέα αγορά, με θετικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη της μικρής λιανικής και του τοπικού εμπορίου είχε μόλις δημιουργηθεί. 

Με εργαλείο τις νέες τεχνολογίες

Καινοτόμες εφαρμογές και νέες τεχνολογίες είναι, σταθερά, βασικά συστατικά στη λειτουργία του efood που επιδιώκει να βελτιώνει και να εξελίσσει, μέρα με τη μέρα, τις υπηρεσίες του -τόσο προς τους χρήστες όσο και προς τις επιχειρήσεις με τις οποίες συνεργάζεται. Από τη διαρκή αναβάθμιση της εμπειρίας του χρήστη μέχρι την ασφάλεια των συναλλαγών, την διαχείριση του στόλου και την επίτευξη άμεσων παραδόσεων- η ομάδα τεχνολογίας του efood διαμορφώνει κάθε μέρα την νέα εποχή της διανομής.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT