Πιέσεις και ευκαιρίες στις αυτοκινητοβιομηχανίες

Πιέσεις και ευκαιρίες στις αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι χαμηλές αποτιμήσεις τους καθιστούν ελκυστικές τις επαναγορές μετοχών τους

2' 9" χρόνος ανάγνωσης

Οι μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η ιταλο-αμερικανική Stellantis και η γερμανική BMW, δέχονται σοβαρά πλήγματα, καθώς οι επενδυτές ανησυχούν αφενός για μια πιθανή ύφεση, αφετέρου για τη μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων. Είναι πιθανώς μια ευκαιρία για επενδυτικά κεφάλαια ή θιασώτες με βαθιές τσέπες να αποσύρουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες από τα χρηματιστήρια. Προφανώς και υπάρχουν πολλοί λόγοι για να νιώσει κανείς νευρικότητα όσον αφορά τις μετοχές των εταιρειών του κλάδου αυτοκινήτου. Η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να περιστείλει τα περιθώρια κέρδους, ενώ οι κινεζικές ανταγωνίστριες απειλούν να υφαρπάξουν μερίδιο αγοράς. Ωστόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη τιμολογηθεί «ως ένας σωρός παλιοσίδερα», ειδικά στη Γηραιά Ηπειρο: λόγου χάριν, η γερμανική Volkswagen, οι επίσης γερμανικές Mercedes Benz και BMW και η ιταλο-αμερικανική Stellantis διαπραγματεύονται κατά μέσον όρο 5 φορές τα μελλοντικά τους κέρδη, μια μείωση της τάξεως περίπου του 25% σε σχέση με τον μέσο όρο δεκαετίας. Μια ύφεση του 2023 μπορεί να μειώσει τη ζήτηση για οχήματα, καθώς και τις τιμές τους. Ωστόσο η προοπτική απέχει πολύ από το να είναι ζοφερή. Οι όμιλοι αυτοκινήτων πούλησαν λιγότερα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια λόγω της έλλειψης ημιαγωγών. Οι προαναφερθείσες αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να αυξήσουν τα έσοδά τους 3% ετησίως έως το 2024.

Ενας τρόπος για να επωφεληθεί το επενδυτικό κοινό από τις μειωμένες αποτιμήσεις τίτλων είναι η επαναγορά τους. Η BMW, για παράδειγμα, έχει ένα πρόγραμμα επαναγοράς 2 δισ. ευρώ, αλλά έχει τη δυνατότητα να αποσύρει έως και το 10% των μετοχών της τα επόμενα χρόνια. Περισσότερες εταιρείες ενδέχεται να ακολουθήσουν την BMW το 2023. Μια πιο τολμηρή κίνηση θα ήταν μια εταιρεία να αποχωρήσει από το χρηματιστήριο. Υπάρχουν κίνδυνοι, εντούτοις. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες απεχθάνονται να δανείζονται υπερβολικά, από φόβο μήπως καταστρέψουν τα τμήματα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών τους. Ωστόσο ο κλάδος στηρίζεται επίσης σε μετρητά. Η γερμανική BMW, για παράδειγμα, θα έχει το 2023 καθαρά μετρητά ισοδύναμα με το 47% της κεφαλαιοποίησής της τον φετινό Δεκέμβριο, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv. Ας υποθέσουμε ότι κάποια ιδιωτικά κεφάλαια προσεταιριστούν την οικογένεια Κουάντ, η οποία ελέγχει την BMW, και αποκτήσουν μερίδιο από μειοψηφούντες μετόχους με προσαύξηση 25% με μόχλευση για 37 δισ. ευρώ. Μετά τον συμψηφισμό των μετρητών, η BMW θα έχει μόνο περίπου 10 δισ. ευρώ σε δανεισμό, που είναι λιγότερο από το μισό των προβλεπόμενων μεικτών κερδών του 2023 και όχι πολύ περισσότερο από τον μεσοπρόθεσμο στόχο της για ελεύθερες ταμειακές ροές των σχεδόν 7 δισ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι οι αγοραστές θα μπορούσαν να εξοφλήσουν γρήγορα το χρέος και στη συνέχεια να αποσπάσουν μεγάλα μερίσματα.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT