Αναγνωρίζουν την αξία της διαφορετικότητας οι επιχειρήσεις

Αναγνωρίζουν την αξία της διαφορετικότητας οι επιχειρήσεις

Αναγνωρίζουν τη σημασία της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης (DE&I) για τη διαμόρφωση εταιρικής κουλτούρας, όμως δεν αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις που καλούνται να υιοθετήσουν και να αφομοιώσουν σειρά αλλαγών

2' 10" χρόνος ανάγνωσης

Αναγνωρίζουν τη σημασία της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης (DE&I) για τη διαμόρφωση εταιρικής κουλτούρας, όμως δεν αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα για τις επιχειρήσεις που καλούνται να υιοθετήσουν και να αφομοιώσουν σειρά αλλαγών. Αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησαν η συμβουλευτική εταιρεία KPMG και η εταιρεία Alternative το διάστημα από 11 έως 22 Νοεμβρίου 2022 σε 128 ερωτηθέντες, που στην πλειονότητά τους αποτελούν μεσαία και ανώτερα στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων. Ειδικότερα, το DE&I αποτελεί ένα από τα ζητήματα που καλείται ο επιχειρηματικός κόσμος να λάβει υπόψη και προστίθεται σε έναν, ήδη, μεγάλο αριθμό προκλήσεων. Σε αυτές ανήκουν η εύρεση του κατάλληλου δυναμικού, ο τεχνολογικός εκσυγχρονισμός, η βιωσιμότητα και η προσαρμογή της διοίκησης στα νέα δεδομένα. Ως εκ τούτου, παρότι το 90% των ερωτηθέντων αναγνωρίζει τη σημασία της διαμόρφωσης περιβάλλοντος συμπερίληψης, μόνο το 40% αυτών δηλώνει ότι αποτελεί προτεραιότητα.

Για τους συμμετέχοντες στην έρευνα, οι πιο αναγνωρίσιμες μορφές διαχωρισμού είναι με βάση την ηλικία, το φύλο, τον βαθμό αναπηρίας και τη σεξουαλική ταυτότητα. Μόλις 1 στους 4 εντοπίζει ως μορφή διαχωρισμού την εμφάνιση, τα γενετικά χαρακτηριστικά και την οικογενειακή κατάσταση. Κατ’ επέκταση, έμφαση δίνεται στην υιοθέτηση κριτηρίων ίσης εκπροσώπησης όσον αφορά την οικογενειακή κατάσταση, την κοινωνικοοικονομική τάξη και τη θρησκεία, και όχι τόσο την ηλικία, το φύλο κ.τ.λ.

Μόνο το 40% δηλώνει ότι αποτελεί προτεραιότητα, αναφέρει έρευνα των εταιρειών KPMG και Alternative.

Κατά την ίδια έρευνα, τα εμπόδια που επηρεάζουν την ύπαρξη στρατηγικής συμπερίληψης σχετίζονται με την εταιρική κουλτούρα και τον βαθμό κατά τον οποίο η διοίκηση είναι προσηλωμένη στην εκπλήρωση του συγκεκριμένου στόχου. Ακόμη, 3 στους 4 συμμετέχοντες πιστεύουν ότι υφίσταται κοινωνική πίεση για την υιοθέτηση κριτηρίων διαφορετικότητας για λόγους πολιτικής ορθότητας, με την πεποίθηση αυτή να είναι περισσότερο διαδεδομένη στους άνδρες στις ηλικίες άνω των 45 ετών και στις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις.

Πάντως, η συντριπτική πλειονότητα όσων συμμετείχαν στην έρευνα αναφέρει πως πιστεύει ότι οι πολιτικές DE&I μπορούν, πραγματικά, να βελτιώσουν μεσο-μακροπρόθεσμα την εικόνα μιας εταιρείας ως εργοδότη. Επίσης, ορισμένα από τα ευρήματα της έρευνας των KPMG – Alternative περιλαμβάνουν το γεγονός ότι μόλις το 12% των ερωτηθέντων δεν έχει ακούσει ή βιώσει προσωπικά ποτέ κατά την επαγγελματική του σταδιοδρομία κάποιο περιστατικό διαχωρισμού. Οπως και το ότι η μέχρι σήμερα ενημέρωση των τμημάτων Ανθρώπινου Δυναμικού για τα ζητήματα DE&I είναι αποτέλεσμα προσωπικού ενδιαφέροντος και ενασχόλησης. Και παρότι έχουν αρχίσει να γίνονται σεμινάρια στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις, κρίνεται ότι στο μέλλον απαιτείται περισσότερη και συστηματικότερη ενημέρωση και εκπαίδευση από εξειδικευμένους συμβούλους και πανεπιστήμια. Οι πολυεθνικές εταιρείες κρατούν τα σκήπτρα στην υιοθέτηση στρατηγικής διαφορετικότητας και συμπερίληψης.

Σχετικά με τον βαθμό υιοθέτησης πολιτικής DE&I στις εταιρείες των συμμετεχόντων στην έρευνα, το 78% αυτών αναφέρει ότι αναγνωρίζεται η σημασία της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT