Αύξηση πωλήσεων στις γιορτές για το 25% των επιχειρήσεων

Αύξηση πωλήσεων στις γιορτές για το 25% των επιχειρήσεων

Η ακρίβεια και η ενεργειακή κρίση επηρέασαν την καταναλωτική συμπεριφορά

1' 57" χρόνος ανάγνωσης

Η ενεργειακή κρίση και οι ανατιμήσεις επηρέασαν την καταναλωτική συμπεριφορά και κατά την περίοδο των εορτών, με αποτέλεσμα μόνο το 1/4 των εμπορικών επιχειρήσεων να δει αύξηση των πωλήσεων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ:

1. Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις (26,4%) σημείωσε υψηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με την αντίστοιχη εορταστική περίοδο του 2021-2022, ενώ σχεδόν μία στις δύο (43,6%) δεν κατέγραψε κάποια μεταβολή. Ωστόσο, το 29,4% των επιχειρήσεων εμφάνισε επιδείνωση των πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να υπογραμμιστεί πως πέρυσι η κίνηση στα καταστήματα είχε εκτοξευθεί καθώς η αγορά έβγαινε από τους περιορισμούς της πανδημίας.

2. Το 27% των επιχειρήσεων δήλωσε πολύ ή πάρα πολύ ικανοποιημένο από τις πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο, δεδομένων των συνθηκών. Περισσότερες από τις μισές (54,0%) εμφανίζονται μέτρια ικανοποιημένες, ενώ το 19% λίγο έως καθόλου.

3. Ο υψηλός βαθμός ικανοποίησης από την επισκεψιμότητα στα καταστήματα οφείλεται στην άρση των περιορισμών των μετακινήσεων, αλλά και στην επιθυμία των καταναλωτών για επιστροφή στην κανονικότητα. Περισσότερες από μία στις τρεις (36,8%) δήλωσαν από πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένες από την επισκεψιμότητα, ενώ σχεδόν οι μισές (47,9%) δήλωσαν μέτρια ικανοποιημένες.

4. Οι παρατεταμένες αναταράξεις και η αβεβαιότητα στην αγορά οδήγησαν μία στις τρεις επιχειρήσεις (35,6%) να πραγματοποιήσει προσφορές/εκπτώσεις ακόμα και κατά την εορταστική περίοδο. Ειδικότερα, το 71% των επιχειρήσεων που προχώρησαν σε εκπτώσεις, υιοθέτησε ποσοστό που κυμάνθηκε από 11% έως 30%. Το εύρημα αυτό εξηγεί, εν μέρει, ότι στις μισές (50,3%) κινήθηκαν περισσότερο τα πιο φθηνά εμπορεύματα. Μια δεύτερη εξήγηση μπορεί να δοθεί και από το γεγονός ότι ευνοήθηκαν οι επισκέψεις/συναθροίσεις και συνεπώς η ανάγκη για ανταλλαγή συμβολικών δώρων.

5. Για το 2022 συνολικά, η αγορά παρουσιάζει μια μεικτή εικόνα συγκριτικά με το 2021, με τις θετικές αποκρίσεις να αντισταθμίζουν τις αρνητικές.

6. Η ανισότητα στις επιδόσεις αποτυπώνεται και στις προβλέψεις των πωλήσεων για το 2023. Μία στις πέντε επιχειρήσεις (18,4%) δηλώνει αδυναμία πρόβλεψης εξαιτίας της υψηλής αβεβαιότητας και του ιδιαίτερα ρευστού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ενώ μία στις τέσσερις (26,4%) αναμένει επιδείνωση.

7. Βασικοί παράγοντες που τροφοδοτούν την αβεβαιότητα είναι αφενός οι ανατιμήσεις στο ενεργειακό κόστος και αφετέρου η αύξηση των τιμών των προμηθευτών. Ως εκ τούτου, περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (53,7%) δηλώνουν εξαιρετικά υψηλή αρνητική επίδραση. Για σχεδόν έξι στις δέκα επιχειρήσεις (58,9%) οι ανατιμήσεις των τιμών των εμπορευμάτων από τους προμηθευτές κυμάνθηκαν από 11% έως 30%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT