Σημαντική αύξηση κατέγραψαν οι ψηφιακές συναλλαγές με το Δημόσιο το 2022, που ξεπέρασαν το 1 δισ., σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ειδικότερα, από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του περασμένου έτους, τα συστήματα του Δημοσίου είτε παρείχαν ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες είτε «μίλησαν μεταξύ τους» 772.128.757 φορές, αριθμός που είναι αυξημένος κατά 35%, έναντι του 2021. Οι ψηφιακές συναλλαγές περιλαμβάνουν την ταυτοποίηση των πολιτών σε ένα πληροφοριακό σύστημα με τη χρήση των κωδικών Taxisnet ή web banking. Οπως και τις διαλειτουργικότητες, την ανταλλαγή, δηλαδή, πληροφοριών μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου χωρίς άλλη ενέργεια από πλευράς του πολίτη πέρα από τη χορήγηση της συγκατάθεσής του.
Στις ψηφιακές συναλλαγές συνυπολογίζονται, φέτος, διακριτά και οι οικονομικές, που διαμορφώθηκαν στα 455 εκατ. το 2022. Αυτή η κατηγορία συναλλαγών αποτυπώνεται αναλυτικότερα μετά την αναβάθμιση των υποδομών και υπολογιστικών εργαλείων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, που καθιστά τεχνικά ευχερή τον ακριβή υπολογισμό τους.
Υπολογίζεται ότι κατά την περυσινή χρονιά κάθε πολίτης κατά μέσον όρο απέφυγε περισσότερες από 100 ουρές.
«Η αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών με το Δημόσιο από το 2021 στο 2022 έρχεται να προστεθεί στη μεγάλη αύξηση που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια. Και, κυρίως, επιβεβαιώνει τη διαρκή ψηφιακή πρόοδο της χώρας από την ίδρυση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ψηφιακή συναλλαγή είναι μια αναμονή σε ουρά που δεν έγινε. Ετσι, υπολογίζεται ότι το 2022 κάθε πολίτης κατά μέσον όρο απέφυγε περισσότερες από 100 ουρές. Αυτό είναι το αποτύπωμα του ψηφιακού μετασχηματισμού στην καθημερινότητα των πολιτών. Αυτή είναι η εφαρμογή στην πράξη του οράματος του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για ένα κράτος σύγχρονο, ψηφιακό, φιλικό για τον πολίτη», δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.
«Για μία ακόμη χρονιά έχουμε σημαντική αύξηση στις ψηφιακές συναλλαγές με το Δημόσιο, με διακριτή κατηγοριοποίηση για την ακριβέστερη παρακολούθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας. Με όφελος την εξοικονόμηση χρόνου, κόστους και ενέργειας για τους πολίτες, σημαντική μείωση της περιττής γραφειοκρατίας και εξοικονόμηση πόρων για τη διοίκηση. Υλοποιώντας τη στρατηγική του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ήδη κάναμε και θα συνεχίσουμε να κάνουμε ευκολότερη κάθε πτυχή της αλληλεπίδρασης πολιτών και επιχειρήσεων με το Δημόσιο», ανέφερε ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος.