«Φλέβα χρυσού» η γενιά των Ζιλένιαλ

Γεννήθηκαν τη δεκαετία 1990-2000. Δεν έχουν έξοδα για δικό τους σπίτι, καθώς ζουν στο πατρικό, δουλεύουν και έχουν χρήματα για να καταναλώσουν

2' 28" χρόνος ανάγνωσης

Το λιανεμπόριο διέρχεται πολύ δύσκολη περίοδο μετά την πανδημία και τη διεθνή ενεργειακή κρίση, αλλά για όλα υπάρχει μία λύση. Οπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς και το moneyreview.gr, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των ομίλων λιανεμπορίου, που δραστηριοποιούνται σε μεγάλο εύρος προϊόντων, βρίσκεται η λεγόμενη «μικρογενιά» των Ζιλένιαλ ή συντομογραφικά, Ζένιαλ.

Είναι οι νέοι άνθρωποι που τοποθετούνται ανάμεσα σε δύο γενιές και ανήκουν ηλικιακά σε όσους και όσες γεννήθηκαν τη δεκαετία 1990-2000, ήτοι την τελευταία του 20ού αιώνα. Συνεπώς, κάνοντας τους υπολογισμούς, οι μεγαλύτεροι θα κλείσουν τα 33 φέτος, ενώ οι πιο μικροί τα 23 τους χρόνια. Αναφορικά με τα δεδομένα των Ηνωμένων Πολιτειών, ο πληθυσμός αυτός φθάνει τα σχεδόν 30 εκατομμύρια, μια αξιοσέβαστη ομάδα-στόχος. Τώρα, το στοιχείο που διαφοροποιεί τους Ζιλένιαλ από τους πιο μεγάλους και πιο μικρούς, είναι η αγοραστική τους δύναμη, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της οικονομικής ιστοσελίδας PYMNTS.

Με βάση την ίδια έρευνα, σχεδόν το ένα τρίτο των Ζιλένιαλ στις ΗΠΑ –περίπου 11 εκατομμύρια άνθρωποι– εξακολουθούν να μένουν με την οικογένειά τους. Ο πραγματικός αριθμός ενδέχεται να είναι μεγαλύτερος. Τα πιο πρόσφατα στοιχεία από τη Στατιστική Υπηρεσία των ΗΠΑ δείχνουν ότι ποσοστό 48% των Αμερικανών μεταξύ 18 και 29 ετών μένουν ακόμα με τους γονείς τους. Επομένως σε μεγάλο ποσοστό οι νεαροί καταναλωτές δεν καταβάλλουν ενοίκιο ούτε δόση στεγαστικού δανείου. Στην πλειονότητά τους έχουν εισέλθει στην αγορά εργασίας (το 54% έχει δουλειά πλήρους απασχόλησης) και έχουν μεγάλη εξοικείωση με το Διαδίκτυο.

Σύμφωνα με την έρευνα που έγινε σε περίπου 4.000 Αμερικανούς καταναλωτές, πάνω από το 80% της προαναφερθείσας γενιάς ασχολείται με πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και συνεχούς ροής περιεχομένου, με μουσικές πλατφόρμες και ηλεκτρονικά παιχνίδια. Oι Ζιλένιαλ έχουν διαφορές με τους Μιλένιαλ (όσους γεννήθηκαν από το 1981-1996) όσο και με τους ανήκοντες στη Γενιά Ζ (που γεννήθηκαν μεταξύ 1996/8-2015). Ασχολούνται με κονσόλες για παιχνίδια 6% παραπάνω από τους Μιλένιαλ, ενώ είναι 25% πιο πιθανό να διαβάσουν ειδήσεις διαδικτυακά, 10% να παίξουν σε κονσόλες, 14% να παίξουν σε ψηφιακό καζίνο και (κυρίως) 9% να κάνουν αγορές σε σχέση με τη Γενιά Ζ.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλα τα ανωτέρω, το ότι μεγάλωσαν με ένα έξυπνο κινητό στο χέρι κι έχουν αποταμιεύσεις, διότι μένουν στο οικογενειακό σπίτι, οι Ζιλένιαλ ως καταναλωτές θεωρούνται φλέβα χρυσού για τις διαφημιστικές εταιρείες και το εμπόριο εν γένει, συμβατικό και ηλεκτρονικό. Και με τα μέχρι τώρα δεδομένα, δείχνουν προτιμήσεις στα είδη πολυτελείας: εκείνοι είναι οι μοχλοί της εκρηκτικής αύξησης των πωλήσεων. Αφού δεν ξοδεύουν σε λογαριασμούς και σούπερ μάρκετ, μπορούν να αγοράσουν… μια τσάντα Μπίρκιν ή ένα iPhone. Ο κλάδος των ειδών πολυτελείας στις ΗΠΑ προβλέπεται να αυξηθεί 21% το 2023, κυρίως χάρη στους νέους καταναλωτές, που έχουν αρχίσει να αγοράζουν τέτοια προϊόντα τρία με πέντε χρόνια νωρίτερα σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, σύμφωνα με μελέτη της Bain & Company.

Τέλος, οι Μιλένιαλ και η Γενιά Ζ αναμένεται να αποτελέσουν το 70% των αγοραστών προϊόντων πολυτελείας παγκοσμίως μέχρι το 2025, όταν το 2019 αποτελούσαν μόλις το 44% αυτής της αγοράς, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Quartz.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT