Οδηγίες Hellenic Train στους επιβάτες για αποζημιώσεις

Οδηγίες Hellenic Train στους επιβάτες για αποζημιώσεις

Αφορούν την ακινητοποίηση 5 αμαξοστοιχιών της εταιρείας εν μέσω του περυσινού χιονιά «Ελπίδα»

2' 21" χρόνος ανάγνωσης

Υπό το «βάρος» διοικητικού προστίμου ύψους 300.000 ευρώ, το οποίο επέβαλε στην Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων τον περασμένο Δεκέμβριο για την ακινητοποίηση 5 αμαξοστοιχιών της εταιρείας και την απίστευτη ταλαιπωρία 820 επιβατών κατά την έκθεσή τους σε ακραίες καιρικές συνθήκες εν μέσω του περυσινού χιονιά «Ελπίδα», η εταιρεία εξέδωσε οδηγίες για όσους επιβάτες δεν αποζημιώθηκαν και δικαιούνται αποζημίωση, σύμφωνα και με τον ευρωπαϊκό κανονισμό (1371/2007).

Κατά τη διερεύνηση του συμβάντος, η ΡΑΣ διαπίστωσε σοβαρές παραβάσεις από την Hellenic Train των διατάξεων που προστατεύουν τα δικαιώματα των επιβατών κατά την ακινητοποίηση των αμαξοστοιχιών: 885/Καλαμπάκα – Αθήνα, IC54/Αθήνα – Θεσσαλονίκη, IC55/Θεσσαλονίκη – Αθήνα) IC56/Αθήνα – Θεσσαλονίκη και IC57/Θεσσαλονίκη – Αθήνα, στις 24 Ιανουαρίου του 2022. Στην πολύμηνη έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε τρεις φάσεις, προέκυψε μεταξύ άλλων ότι οι επιβάτες που μέχρι σήμερα δεν έχουν αποζημιωθεί, στερούνται οποιασδήποτε ενημέρωσης περί των δικαιωμάτων τους για αποζημίωση. Ετσι, πέραν του προστίμου, η ρυθμιστική αρχή κάλεσε την Hellenic Train, ένα μήνα μετά την κοινοποίηση της απόφασής της, να ενημερώσει τους επιβάτες των αμαξοστοιχιών, οι οποίοι δεν έχουν ακόμη αποζημιωθεί «με σχετική πληροφόρηση την οποία θα παράσχει όχι μόνο στον επίσημο ιστότοπό της αλλά και με σχετικά δελτία Τύπου, ώστε να λάβουν γνώση των σχετικών δικαιωμάτων τους», σημειώνει χαρακτηριστικά η απόφαση.

Πληροφορίες αναφέρουν πως η εταιρεία ζήτησε από τη ΡΑΣ παράταση για μια σειρά από δεσμεύσεις που πρέπει να λάβει έναντι των επιβατών, ωστόσο, επειδή η απόφαση είναι δεσμευτική, δεν είναι στη διακριτική ευχέρεια της ΡΑΣ να χορηγήσει παράταση. Ετσι, υπό την «απειλή» επιβολής προστίμου –εάν με απόφαση της ΡΑΣ βεβαιώνεται η συνέχιση ή παράλειψη των παραβάσεων– η Hellenic Train σε ανακοίνωσή της ενημερώνει τους επιβάτες των αμαξοστοιχιών 54, 55, 56, 57 και 885 που δεν έχουν ακόμη αποζημιωθεί να κάνουν αίτηση αποζημίωσης προσκομίζοντας τα εισιτήριά τους στα εκδοτήρια των σταθμών. Υπενθυμίζεται πως υπό συνθήκες χιονόπτωσης και ιδιαίτερα χαμηλών θερμοκρασιών αρκετοί επιβάτες εγκλωβίστηκαν στην περιοχή της Οινόης και στο Λιανοκλάδι χωρίς να υπάρχει μέριμνα για τη σωστή εξυπηρέτησή τους.

Μετά τη λεπτομερή διερεύνηση των συμβάντων, την εξέταση των αναφορών/παραπόνων που κατέθεσαν οι θιγόμενοι επιβάτες στην αρχή και την ολοκλήρωση της κλήσης σε ακρόαση της εταιρείας, η ΡΑΣ διαπίστωσε «ιδιαίτερης σοβαρότητας παραβάσεις των διατάξεων που προστατεύουν τα δικαιώματα των επιβατών, για τις οποίες επιβάλλει διοικητικό πρόστιμο ύψους 300.000 ευρώ». Πάντως, ο αριθμός των επιβατών που δεν έχουν αποζημιωθεί δεν μπορεί με ακρίβεια να προσδιοριστεί, κάτι που προκύπτει και από την απόφαση της ΡΑΣ. Η «Κ» δεν έλαβε κάποια απάντηση σε ερώτηση προς την Hellenic Train για τον αριθμό των επιβατών που δεν έχουν αποζημιωθεί. Τέλος, η απόφαση της ΡΑΣ καλεί, μεταξύ άλλων, την εταιρεία εντός μηνός να παρέχει στους επιβάτες κατάλληλες πληροφορίες για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους σε πραγματικό χρόνο, ώστε κατά τη σύναψη της σύμβασης μεταφοράς οι επιβάτες να έχουν λάβει πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους βάσει αυτής της σύμβασης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT